| internet » informacje
Raport Consumer Life: troska o planetę i własne zdrowie są kluczowe podczas zakupów
Ochrona środowiska jest ważna dla 61 proc. Polaków. Już trzy na cztery gospodarstwa domowe oszczędzają energię i wodę oraz segregują odpady. Kolejnym ważnym trendem konsumenckim staje się dbanie o zdrowie i samopoczucie. Takie dane płyną z raportu Consumer Life przygotowanego przez firmę badawczą GfK.
| internet » e-commerce
Centra handlowe w obliczu rosnącego zainteresowania usługą e-commerce stoją przed dużym wyzwaniem
W opinii ekspertów firmy badawczej GfK, centra handlowe działające na polskim rynku stoją przed dużym wyzwaniem. Aby utrzymać klientów, w obliczu rosnącej ofensywy e-commerce, obiekty te muszą przejść głęboką przemianę. Wiąże się to, m.in. z koniecznością silniejszego niż dotychczas wyróżnienia oferty i koniecznością ciągłego zaskakiwania klientów. 
08.05.24, 06:30
| biznes i technologie » informacje
Polacy coraz chętniej sięgają po marki własne
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 p.p. rdr. i w 2023 r. przekroczyła aż 50 mld zł. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. 
29.03.23, 09:30
GfK: Polacy nie oszczędzają na wydatkach związanych z subskrypcją platform streamingowych
Inflacja i rosnące koszty życia skłaniają Polaków do rozsądnego zarządzania budżetem. Polacy jednak nie we wszystkich przypadkach zamierzają zaciskać pasa. Największy odsetek badanych deklaruje, że nie zrezygnuje z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe.
06.02.23, 21:00
| telewizja / VOD » badania rynku | biznes i technologie » informacje
Nastąpił znaczny spadek sprzedaży telewizorów według badania GfK
Jak wynika z danych firmy GfK, IV kwartał 2022 r. przyniósł w Polsce wyraźny, niemal 20 proc. spadek sprzedaży telewizorów w relacji rok do roku.
05.01.23, 17:41
| biznes i technologie » informacje
W 2022 r. nastroje konsumentów blisko negatywnego rekordu według badania GfK. Grudzień nie przyniósł przełamania
Święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. W 2023 r. ponad połowa Polaków spodziewa się wzrostu poziomu bezrobocia i utrzymania dwucyfrowego tempa wzrostu cen towarów i usług. Takie dane płyną z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK.
05.08.22, 11:47
| biznes i technologie » informacje
GfK: nieznaczny spadek nastrojów konsumenckich w lipcu
Po lekkim odbiciu w czerwcu br. lipcowe dane pokazały powrót do spadku wskaźnika nastrojów konsumenckich – wynika z badania GfK. Nad Wisłą oznak paniki i gwałtownej zmiany zachowań nabywców wciąż jednak nie widać. Gorzej nastroje konsumenckie wyglądają w całej Unii Europejskiej, gdzie średni wynik jest na najniższym poziomie w historii.
13.07.22, 09:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: pod wpływem inflacji aż 57 proc. Polaków zmieniło wakacyjne plany
W Polsce narastają obawy przed dalszym wzrostem cen artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku. Wyższe koszty utrzymania i niepewność sytuacji na rynku spowodowały również zmiany w wakacyjnych planach Polaków – ich modyfikacji dokonało 57 proc., przy czym aż jedna piąta nie planuje w tym roku wyjazdu urlopowego.
06.07.22, 20:21
| biznes i technologie » informacje
GfK: Ponad 70 proc. Polaków chce, aby biznes działał w sposób zrównoważony
Trzy czwarte Polaków oczekuje od marek konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, a blisko jedna trzecia weryfikuje te inicjatywy – wynika z raportu „Green Mood”, opracowanego przez firmę badawczą GfK.
10.05.22, 21:30
| biznes i technologie » informacje
GfK: wciąż spada nastrój konsumencki
Kwiecień 2022 r. to kolejny miesiąc z rzędu, w którym firma GfK odnotowała w Polsce spadek wskaźnika nastrojów konsumenckich. Na rynku widać umiarkowany pesymizm i chłodną kalkulację przyszłych wydatków.
07.04.22, 21:00
| biznes i technologie » informacje
GfK. Polscy konsumenci spodziewają się kolejnych podwyżek cen
Według raportu „Current Consumer Mood” zrealizowanego przez GfK w marcu 2022 r., polscy konsumenci spodziewają się kolejnych podwyżek cen. W szczególności obawiają się większych wydatków na paliwo, energię elektryczną oraz gaz.
07.03.22, 20:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: wzrost przychodów o 13,4 procent w 2021 roku na rynku smartfonów
Po wyraźnym spadku w 2020 r., globalny rynek smartfonów zanotował wzrost przychodów o 13,4 proc. w 2021 roku, osiągając łączną wartość 365,5 miliardów dolarów. W 2022 r. eksperci GfK spodziewają się podtrzymania tendencji wzrostowej dla tego sektora.
30.12.21, 08:30
| internet » badania rynku
Polacy coraz częściej robią sprytne zakupy
Według firmy badawczej GfK już 71 proc. wszystkich konsumentów w Polsce możemy określić jako tzw. smart shopperów. Z roku na rok ich liczba systematycznie wzrasta. 
30.12.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: Turyści pozostają ważnym ogniwem w handlu spożywczym
Już 10 proc. sieciowych i zrzeszonych sklepów spożywczych w Polsce mieści się w pobliżu atrakcji turystycznych i obiektów noclegowych. Procentowo najwięcej jest ich w Małopolsce (23 proc. wszystkich punktów handlowych), z kolei najmniej – w województwie lubelskim (4 proc.) i mazowieckim (5 proc.) - wynika z analizy GfK.
27.12.21, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Dyskonty skutecznie walczą o polskiego konsumenta
Jak informuje GfK, pandemia wciąż wywiera silny wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków oraz ich oczekiwania wobec producentów i detalistów. Dynamicznie rosnąca inflacja dodatkowo wpływa na to co, jak i gdzie kupują Polacy. 
26.12.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
Polacy wciąż kochają kawę. Rynek kawy i ekspresów rośnie mimo pandemii
Polacy niezmiennie chętnie piją kawę i tylko w ostatnim roku gospodarstwa domowe wydały łącznie na jej zakup ponad 3 mld zł. Oprócz kawy mielonej i rozpuszczalnej Polacy coraz częściej decydują się także na zakup zaawansowanych technologicznie urządzeń i sprzętu dedykowanego klientom indywidualnym. 
14.12.21, 17:51
| biznes i technologie » informacje
GfK: Ponad połowa Polaków preferuje polskie i lokalne produkty
Wybuch pandemii COVID-19 bezpośrednio wpłynął na bardziej świadome wybory konsumentów oraz preferencje dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z badania "Corona Mood” przeprowadzonego przez GfK, aż 52 proc. Polaków chętniej sięgnie po artykuły spożywcze pochodzące od rodzimych producentów.
25.11.21, 15:30
| reklama & PR » informacje
Komunikacja+PR rozszerza współpracę z GfK
Firma GfK działająca w branży badawczej, powierzyła K+PR kolejne działania komunikacyjne. Tym razem agencja wesprze w zakresie public relations dział GfK Digital. 
24.11.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: produkty premium to obecnie znacznie więcej niż wyższa cena
Z analiz firmy badawczej GfK wynika, że wśród polskich nabywców zauważalnie wzrosło zainteresowanie produktami premium. Wyższa klasa nie wiąże się dziś jednak wyłącznie z wyższą ceną. Jako premium konsumenci postrzegają także marki, które m.in. wspierają ochronę środowiska, walczą z nadmiarem plastiku lub działają na rzecz lokalnej społeczności.
03.11.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: Polacy kupują coraz mniej mięsa
W pierwszej połowie 2021 r. nastroje konsumentów stopniowo wracają do poziomu sprzed pandemii. Kilka trendów może jednak pozostać z nami na dłużej. Jednym z nich jest stopniowe ograniczanie kupowania mięsa oraz częstsze wybieranie jego roślinnych zamienników – wynika z analizy Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.