11 września br., Polska Organizacja Reklamodawców zakończyła posiedzenie zgromadzenia założycielskiego i ogłosiła pierwsze decyzje. Podczas spotkania wyłoniono władze organizacji i przyjęto kluczowe uchwały. Członkowie zgromadzenia wybrali Radę Nadzorczą, a także Prezes POR. Wyłoniona została również dyrektor zarządzająca.
Wartość rynku reklamowego wyniosła w I półroczu 2023 r. przeszło 5,6 mld zł i była większa od wartości z ubiegłego roku o 6,7 proc. - wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy, opublikowanego przez Publicis Groupe Polska. Inwestycje reklamowe rosły w reklamie internetowej, telewizyjnej, radiowej, w outdoorze i kinie, zmalały zaś w prasie.
Wzrost znaczenia farmaceutów w procesie decyzyjnym, zakupowym oraz ich większa rola w opiece nad pacjentem to główny trend minionego roku. Ta grupa zawodowa będzie coraz istotniejszym adresatem kampanii na rynku farmaceutycznym w następnych latach. Na rynek reklamy farmaceutycznej wpłyną także zmiany w prawie.
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej na całym świecie grupa reklamowa dentsu przewiduje w najnowszym raporcie Ad Spend, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 8,7 proc. W rejonie CEE będzie to aż o 12,2 proc., co oznacza, że obszar ten to trzeci najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie, zaraz po Indiach i USA.
Co piąty pracownik mediów i reklamy wybrałby inną drogę zawodową, gdyby mógł cofnąć czas, a blisko połowa z nas jest zadowolona z wyboru branży – wynika z badania ScreenLovers i SW Research.
W 2023 r. inwestycje reklamowe w kategorii AGD przekroczą poziom wydatków z sprzed pandemii o 24 proc. Digital zwiększy udział w wydatkach na reklamę sprzętu AGD z 55 proc. w 2020 r. do 57 proc. w 2023 r.
Wartość netto rynku reklamowego w Polsce po trzech kwartałach 2020 r. wyniosła niemal 6,1 mld zł, co oznacza spadek o 11,7 proc. w stosunku do takiego samego okresu 2019 r. – wynika z najnowszego raportu „Rynek Reklamy i Mediów”, tworzonego przez analityków Publicis Groupe Polska.
Rynek reklamowy w Polsce urośnie w tym roku o 2,3 proc., a wartość inwestycji w reklamę wyniesie na koniec roku 7,231 mld PLN netto − prognozuje agencja mediowa Zenith. Wyższe są także prognozy wzrostu dla globalnego rynku reklamowego – w tym roku wzrośnie o 4,6 proc., osiągając na koniec roku wartość 579 mld USD netto.
W 2017 r. rynek reklamy w Polsce wart był 8,8 mld zł. Oznacza to wzrost o 2,3 proc. względem roku poprzedniego - wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom. Zgodnie z prognozami dynamika wydatków w IV kwartale istotnie przyspieszyła, a inwestycje reklamodawców wzrosły aż o 5,5 proc.
Analitycy Haitong Bank przeanalizowali rynek mediów w Polsce i wyróżnili tematy, które według nich będą miały największe znaczenie dla mediów krajowych przez najbliższe 12 miesięcy. Eksperci przede wszystkim wskazują na słabą dynamikę rynku reklamowego, mimo dobrych obecnie wskaźników makroekonomicznych.
W 2019 r. 26 proc. czasu poświęcanego na konsumpcję mediów spędzimy korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych – wynika z opublikowanego przez Zenith raportu „Media Consumption Forecasts”.
Po trzech miesiącach 2017 r. wartość netto rynku reklamy wyniosła 1 916,6 mln zł, wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom. Jest to 2,3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Po raz kolejny rynek wzrósł dzięki wysokim nakładom na reklamę w internecie. Mobile ma już ponad 36 proc. udział w wydatkach na digital.
W pierwszym kwartale 2017 r. reklamodawcy z sektora Podróże i Turystyka (PiT) przeznaczyli na promocję blisko 40,4 mln zł, o około 6 mln mniej niż rok wcześniej, co stanowi spadek o ok. 13 proc. – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia.
W 2016 r. aż 20 proc. sumy globalnych budżetów reklamowych stanowiły wydatki na reklamę w Google i na Facebooku – wynika z raportu Top Thirty Global Media Owners opublikowanego przez agencję mediową Zenith.
W 2016 r. wartość netto rynku reklamy wyniosła 8 331 mln zł - wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom. Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu.
W trzech kwartałach 2016 r. wartość rynku reklamy wyniosła 5 714 mln zł, wynika z analiz agencji mediowej Starcom. Jest to 2,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. III kwartał był zdecydowanie gorszy od oczekiwań. Dynamika wzrostowa wyniosła jedynie 1,8 proc., w porównaniu z 3,3 proc. w pierwszym kwartale i 2,5 proc. w drugim kwartale.
Liderem pod względem wpływów brutto w lipcu br. był Polsat. Aflofarm, Procter & Gamble oraz T-Mobile byli największymi reklamodawcami. W sumie stacje wyemitowały w lipcu ponad 2,2 mln spotów.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.