Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na przedsiębiorców kary w łącznej wysokości ok. 740 tysięcy złotych za propagowanie zakazanych systemów promocyjnych typu piramida.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 1 mln zł kary na portal wakacje.pl. Jak wskazuje UOKiK, prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny ukarał Telewizję Polsat i spółkę Teleaudio Dwa – odpowiedzialnych za organizację SMS-owego konkursu sylwestrowego. Za wprowadzenie telewidzów w błąd spółki zapłacą blisko 10 mln zł.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zamknął postępowanie dotyczące podmiotów tworzących Komitet Badań Radiowych. Zgromadzone przez UOKIK informacje nie wykazały, aby doszło do naruszenia konkurencji przy kształtowaniu metodologii badania Radio Track oraz weryfikacji jego wyników.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty kolejnej trójce influencerów: Filipowi Chajzerowi, Dorocie Rabczewskiej oraz Małgorzacie Rozenek-Majdan, w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych w mediach społecznościowych.
Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami - wynika z badania LifeTube i IQS przeprowadzonego na platformie Omnisurv by IQS. Tylko 17 proc. badanych deklaruje, że współpraca z influencerem może zniechęcić ich do marki. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18-64.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakazał przejęcia spółki Eurozet przez Agorę. Zdaniem Urzędu, w wyniku koncentracji powstałaby silna grupa radiowa, mogąca ograniczać konkurencję na rynku reklamy radiowej oraz rozpowszechniania programów radiowych.
Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd. UOKiK nałożył kary na obie spółki oraz nakazał emisję informacji o naruszeniu praw konsumentów w telewizji i publikację decyzji na stronach internetowych.
UOKiK ustalił, że reklamy oferowanych przez spółkę pożyczek zawierały obietnicę, że klient otrzyma pieniądze w ciągu 15 minut. Jednak reklamy nie informowały, że czas ten jest liczony dopiero od momentu pozytywnego rozpatrzenia wniosku o udzielenie pożyczki.
14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez Internet i zasady reklamacji wadliwego towaru - to główne zagadnienia jakie UOKiK prezentuje w spotach promujących prawa konsumenta.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że w dwóch dziennikach: "Express Bydgoski" i "Nowości – Dziennik Toruński" ukazywały się artykuły sponsorowane, które nie były oznaczone jako reklama. Prezes UOKiK nałożył na wydawcę gazet karę w wysokości blisko 13 tys. zł.
Spoty prezentujące najważniejsze uprawnienia kupujących będzie można zobaczyć w 12 stacjach telewizyjnych, 20 stacjach radiowych, na 4 portalach internetowych, ekranach LCD w punktach prasowych, bankomatach oraz w komunikacji miejskiej w całym kraju.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.