Wyniki Grupy Agora w IV kwartale 2022 r. nadal pozostawały pod presją warunków gospodarczych i rosnących kosztów operacyjnych, na które dodatkowo negatywnie wpłynęły zdarzenia jednorazowe.
8 marca br. Grupa Eurozet podała pełny skład specjalnego sztabu operacyjnego odpowiedzialnego za integrację swoich zespołów. Zespół ekspertów ma czuwać nad poszczególnymi obszarami działalności, m.in. stacjami muzycznymi, informacjami i publicystyką, sprzedażą, finansami, HR oraz rozwojem cyfrowym.
Agora, jako nowy większościowy wspólnik Eurozetu, podjęła strategiczną decyzję o wspólnej identyfikacji obu grup radiowych. Od tej chwili będą one występować na rynku jako Grupa Eurozet.
Od 27 lutego 2023 r. zarząd Eurozetu działa w nowym składzie. Funkcję prezesa objął Maciej Strzelecki, zaś wiceprezesa Adam Fijałkowski – obaj pełnią te funkcje w Grupie Radiowej Agory. Stanowisko członka zarządu Eurozetu odpowiedzialnego za finanse nadal będzie zajmować Tomasz Zakrzewski, co ma zapewnić ciągłość funkcjonowania spółki.
27 lutego 2023 r. sąd II instancji podtrzymał bezwarunkową zgodę na przejęcie kontroli nad Eurozet Sp. z o.o. przez Agorę. W ślad za tym spółka sfinalizowała swoją największą w historii inwestycję w media – na mocy podpisanej tego samego dnia umowy stała się właścicielem kontrolnego pakietu udziałów Eurozet Sp. z o.o.
24 lutego 2023 r., w pierwszą rocznicę wybuchu wojny w Ukrainie, punktualnie o 8:45 (GMT + 1) w polskich stacjach radiowych zabrzmi ta sama piosenka. Będzie to utwór „Give Peace a Chance” Johna Lennona. W ten symboliczny sposób radiowcy chcą wyrazić solidarność z Ukraińcami, zmagającymi się z wojną.
Tandem Media, broker reklamy radiowej i podcastowej od grudnia 2022 r. będzie funkcjonować jako Tandem Audio Broker. Zmiana ma wiązać się z koncentracją działań zespołu na obszarze reklamy FM i digital audio, a także z rozwojem współpracy z wydawcami treści audio. Z kolei pod szyldem Helios Media znajdą znajdzie się oferta reklamowa sieci kin Helios.
Grupa Radiowa Agora uruchamia Tubę, nowy serwis muzyczno-podcastowy skierowany do młodych odbiorców. Platforma działa pod adresem tuba.fm, pod którym do tej pory znajdował się m.in. streaming stacji radiowych Agory.
Blisko co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów. Ich zasięg miesięczny wyniósł w 2021 r. ponad 31 proc. Jednocześnie minimum raz w tygodniu podcasty włącza co piąty polski użytkownik sieci – wynika z badania polskich słuchaczy podcastów zrealizowanego przez zespół Tandem Media z Grupy Radiowej Agory.
12 lipca br. do zespołu Grupy Radiowej Agory dołączył Marcin Kowalczyk, ekspert z zakresu strategii subskrypcyjnych, który objął stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej.
W okresie styczeń-marzec 2022 r. Grupa Agora zwiększyła przychody – głównie dzięki wpływom z działalności kinowej, która odbudowuje swoją pozycję po pandemii, a także z usług reklamowych. Grupa I kwartał br. zamknęła z zyskiem na poziomie EBITDA i o ponad połowę zmniejszyła stratę na poziomie EBIT.
10 stycznia br. do zespołu Grupy Radiowej Agory dołączyła Anna Justka, która została dyrektorką promocji stacji muzycznych. Będzie odpowiadać za działania wpierające wizerunek i rozpoznawalność marek Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda oraz Rock Radio.
Ożywienie na rynku reklamy, rosnące zainteresowanie sprzedawanymi treściami i wydawnictwami oraz powrót do funkcjonowania kin sieci Helios zapewniły Grupie Agora wzrost przychodów w II kwartale 2021 r.
Rozgłośnie radiowe wprowadziły duży zakres obostrzeń związanych z pandemią. W firmach obowiązują nie tylko odgórne zalecenia, ale również dodatkowe rozwiązania przygotowane samodzielnie przez firmy.
Zespół Doradztwa Mediowego z Grupy Radiowej Agory od jesieni br. działa w zmienionej strukturze. W nowo wyznaczonych pięciu kluczowych regionach Polski doradcy oraz managerowie pracują bezpośrednio z reklamodawcami.
Od marca br., porozumienie I Love Radio, zrzeszające nadawców radiowych działających wspólnie na rzecz promocji radia jako medium reklamowego, skupiać będzie tylko cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR SA. Z porozumienia zdecydowało się wycofać Polskie Radio.
Już 27 proc. internautów w Polsce korzysta z podcastów. Większość włącza je co najmniej raz w miesiącu, korzystając ze słuchawek i smartfona - w domu lub w czasie podróży, dla rozrywki i żeby dowiedzieć się więcej o świecie - to wnioski z najobszerniejszego do tej pory badania polskich słuchaczy podcastów opracowanego dla Tandem Media z Grupy Radiowej Agory.
Tradycyjnie, 11 kwietnia br. rozgłośnie w całym kraju będą świętować Polski Dzień Radia. Na antenach stacji znajdą się atrakcje dla słuchaczy, a rano nadany zostanie po raz kolejny Charytatywny Blok Reklamowy.
„Retro” to nowa płyta Wydawnictwa Agora autorstwa Jerzego Maksymiuka oraz Janusza Olejniczaka z gościnnym udziałem piosenkarki Kasi Moś. Album jest dostępny w sprzedaży od 7 września 2018 r.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.