14.10.24, 18:00
Ponad 4,6 mln widzów obejrzało w sobotę, 12 października br. mecz Polska – Portugalia w TVP1 i TVP Sport oraz poza domem – była to najliczniej oglądana propozycja programowa minionego weekendu. Łączny udział obu anten w czasie sobotniej transmisji (13 października br.) meczu wyniósł 34 proc. (dane: Nielsen Media+OOH).
Trzecie spotkanie Polaków w tegorocznej Lidze Narodów, rozegrane w Warszawie na PGE Narodowym, na antenach TVP1 i TVP Sport obejrzało ponad 4 mln widzów, co przełożyło się na 34 proc. udziału w paśmie. Poza domem (OOH) mecz zgromadził kolejne 600 tys. widzów. Tego dnia TVP1 znalazła się na czele anten, a grupa TVP pokonała konkurencję zarówno w grupie wszystkich widzów (25,2 proc.), jak i w grupach komercyjnych.
W serwisach internetowych TVP: w TVPSPORT.PL, aplikacji mobilnej, smart TV i hBBTV transmisja miała ponad 680 tys. odtworzeń. Po raz pierwszy transmisja meczu dostępna była aż w trzech wariantach: transmisja główna, atmosfera stadionu i kamera na komentatorów. Kamera na komentatorów jest zupełną nowością, możliwą dzięki porozumieniu Telewizji Polskiej z UEFA. Starcie Polaków z Portugalią relacjonowali Grzegorz Mielcarski i Dariusz Szpakowski.
Niezmiennie liderem w swoim paśmie jest rozrywkowe show Jedynki „Rolnik szuka żony”. Od początku nadawania programu, czyli od 15 września, w każdy kolejny niedzielny wieczór TVP1 jest pierwszym wyborem na rynku telewizyjnym w grupie wszystkich widzów. Piąty odcinek obejrzało 1,9 mln widzów (udział 15,2 proc.).
Wysoką pozycję w rankingu najchętniej oglądanych programów ostatni weekend notuje szpiegowsko-historyczny serial „Gra z Cieniem”. Produkcję TVP, wyreżyserowaną przez Kingę Dębską, ogląda średnio w TVP1 ponad 1,4 mln widzów, przy udziałach w paśmie na poziomie 10,8 proc.
W miniony weekend liczną widownię zgromadziła kolejna odsłona muzycznego show TVP2. Pomimo silnej konkurencji, jaką stanowiła transmisja meczu z Portugalią na antenie TVP, program „The Voice of Poland” przyciągnął 1,3 mln widzów, osiągając udział w rynku na poziomie 12,2 proc. Średnia oglądalność formatu przekroczyła 1,4 mln widzów.