09.07.23, 10:40
Dlaczego landing page zlokalizowany poza sklepem internetowym lub stroną firmy może zwiększać skuteczność działań marketingowych? Niektórym wydaje się do nieprawdopodobne: przecież lepiej skierować użytkowników z reklamy na stronę firmy! A jednak to prawda – landing page umieszczony na domenie innej niż firmowa ma wiele przewag, które wpływają na zwiększenie konwersji z reklam. Oczywiście, jeśli taka strona docelowa jest dobrze wykonana.
Częstym błędem w kampaniach reklamowych jest kierowanie klientów z reklamy na stronę główną sklepu lub podstronę kategorii. Marketer ma nadzieję, że jeśli klient nie będzie chciał kupić produktu z reklamy, może zainteresować się innym. Kończy się to tym, że klient… częściej nie kupuje niczego. Reklama najwyraźniej trafiała w jego potrzeby lub zainteresowania, skoro w nią kliknął i trafił na twoją stronę. Ale dalej, zamiast odnieść się do jego potrzeb, przedstawiono mu wiele produktów, odpowiadających na wiele jego zainteresowań. Katastrofa gotowa. Klient „musi się jeszcze zastanowić”. Pracownicy działów sprzedaży dobrze wiedzą, co oznacza ten komunikat podczas rozmowy handlowej.
Jaką przewagę nad sklepem lub stroną firmową ma „wolnostojący” landing page? Poniżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek na ten temat. Rozszerzona wersja artykułu na ten temat dostępna jest na: https://lpcreation.pl/blog/dlaczego-landing-page-poza-serwisem-firmowym-ma-wyzsza-konwersje-niz-strona-sklepu
Jednym z kluczowych czynników, które przyczyniają się do skuteczności landing page, jest redukcja tzw. dystraktorów. Dystraktory to elementy, które rozpraszają uwagę użytkownika i odciągają go od realizacji głównego celu, którym może być np. zakup promowanego produktu lub zostawienie danych kontaktowych („leada”). W przeciwieństwie do strony firmowej, dobrze zaprojektowany landing page koncentruje się na odniesieniu do konkretnych potrzeb lub zainteresowań użytkownika. Na przykład, jeśli klient trafia na landing page po kliknięciu w reklamę apartamentów w centrum Warszawy, nie będzie rozpraszać go informacje o innych inwestycjach realizowanych przez developera – np. domów jednorodzinnych w małej miejscowości lub bloków na obrzeżach dużego miasta. Wszystko na stronie - od informacji o produkcie, przez promocje, po informacje kontaktowe, skoncentrowane na apartamentach.
Strona firmowa oferuje użytkownikowi wiele "dróg ucieczki" z procesu zakupu. Często zawiera ona widoczne menu, z którego łatwo przechodzić do innych sekcji strony. Nawet trafiając do sklepu, na stronę konkretnego produktu, klient nadal może łatwo przenieść uwagę na inne produkty lub nawet podstrony niezwiązane z zakupem. Na landing page, natomiast, wszystko jest skoncentrowane na jednym celu, co zwiększa szanse na konwersję.
Na wielu stronach firmowych, zwłaszcza na stronach produktów, znajdują się różnego rodzaju podpowiedzi, takie jak "podobne produkty", "klientów, którzy kupili ten produkt interesowały także…" czy "inne produkty do…". Te elementy mogą odciągnąć uwagę użytkownika od głównego celu strony. Na landing page, natomiast, takie podpowiedzi są zazwyczaj eliminowane.
Dobrze opracowany landing page pomaga zwiększyć konwersję z reklam na stronie. Skupia się na konkretnym produkcie lub usłudze i kieruje klienta w stronę realizacji celu.