28.03.23, 01:00
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 marca?
TVN i Eurosport 1 pokazały w ostatnich dniach aż sześć konkursów narciarskich – po dwa w Oslo, Lillehammer i Vikersund. Rywalizację oglądało średnio ponad 2,5 mln widzów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie ponad 25 proc. (dane: Nielsen Media). Podczas każdej relacji TVN był najchętniej oglądanym kanałem w Polsce, a Eurosport 1 zajął pierwsze miejsce wśród płatnych kanałów. Eurosport 1 pokazał dodatkowo wszystkie kwalifikacje, które przyciągnęły średnio 650 tys. osób. W trakcie Raw Air kanały TVN Warner Bros. Discovery wyemitowały ponad 26 godzin transmisji ze skoków narciarskich, które śledziło w sumie blisko 10,5 mln widzów. To o aż 35 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
1952 – urodził się Grzegorz Wons, aktor,
1954 – w USA wystartowała hiszpańskojęzyczna sieć telewizyjna Telemundo,
1955 – urodziła się Maria Wiernikowska, dziennikarka,
1962 – urodził się Mariusz Treliński, reżyser operowy, teatralny i filmowy,
1963 – odbyła się premiera dreszczowca „Ptaki” w reżyserii Alfreda Hitchcocka,
1969 – odbyła się premiera filmu historycznego „Pan Wołodyjowski” w reżyserii Jerzego Hoffmana,
1978 – urodziła się Anita Werner, dziennikarka, prezenterka telewizyjna, aktorka,
1986 – urodziła się Lady Gaga, amerykańska piosenkarka,
1991 – ukazał się album „Joyride” szwedzkiego duetu Roxette.
2010 - po raz pierwszy padła główna wygrana w polskiej edycji teleturnieju „Milionerzy”.
"(...) Jak dla mnie dziś granie w TVP to po prostu współpraca z reżimem." /Tomasz "Lipa" Lipnicki, wywiad Piotra Halickiego, Onet.pl/
Webinar „NOWOŚĆ W POLSCE: zasięg prasy z podziałem na platformy czytania”.
Izabella Anuszewska (Client Director, Kantar Polska) oraz Renata Krzewska (Prezes spółki Polskie Badania Czytelnictwa) zaprezentują nową w Polsce, a już stosowaną na świecie, metodologię i wyniki pokazywania zasięgu prasy z podziałem na platformy czytania. Wszystkie media: prasa, radio i telewizja przechodzą transformację platform korzystania z treści. Podczas webinaru przedstawione zostaną dane, na temat tego, kto czyta prasę drukowaną a kto cyfrową.
Spotkanie odbędzie się w trybie online.
Termin: 29.03.2023 r. w godz. 11:00 – 11:40.
Żeby zgłosić chęć uczestnictwa w wydarzeniu wystarczy wypełnić formularz na naszej stronie: https://www.pbc.pl/rejestracja-na-webinar/
Rejestracja trwa do 28.03 do godz. 9:00.
Godz. 13.00, Chaton Warsaw, ul. Foksal 19
Konferencja Burda Day 2023 na której zostaną przedstawione kierunki rozwoju i nowe możliwości dla partnerów biznesowych. Po prezentacji odbędą się rozmowy w kuluarach przy lunchu.
Chcesz zapowiedzieć datę konferencji? Kontakt: redakcja@portalmedialny.pl.
13 kwietnia 2023 r. - II Konferencja Operatorów Hurtowych, Hotel Arche, Warszawa
3.10.2023 r. - VideoWars by ScreenLovers 6, Warszawa.
Chcesz zapowiedzieć ważną datę w świecie mediów? Kontakt: redakcja@portalmedialny.pl.
29.03.2023 r. - „Miasto dla kobiet” - Leslie Kern (Wydawnictwo Czarne)
29.03.2023 r. - „Wędrówka tusz” - Bartek Sabela (Wydawnictwo Czarne)
05.04.2023 r. - „Autoholizm. Jak odstawić samochód w polskim mieście” - Marta Żakowska (Wydawnictwo Krytyka Polityczna)
10.04.2023 r. - „W cieniu imperium. Kulisy ukraińsko-rosyjskiej wojny kulturowej” - Wira Ahejewa (Wydawnictwo Znak)
12.04.2023 r. - „Nadzieja skazanych” - Katarzyna Borowską (Wydawnictwo Świat Książki)
19.04.2023 r. - „Żarnowiec. Sen o polskiej elektrowni jądrowej” - Piotr Wróblewski (Wydawnictwo Krytyka Polityczna)
26.04.2023 r. - „Nie jestem twoim Polakiem. Reportaż z Norwegii” - Ewa Sapieżyńska (Wydawnictwo Krytyka Polityczna)
30.09.2023 r. - "Klucz do public relations” - Paweł Piotrowski (Wydawnictwo Petrus)