16.02.23, 10:30

Sieci radiowe: Audytorium 17 i Eska tracą najwięcej, Radio Złote Przeboje w górę

kw

Liderem wśród sieci radiowych pozostaje Radio Eska - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 listopada 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. (sieci radiowe).

Sieć radiowa Eska w ostatniej fali zanotowała 7 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). Taki wynik w porównaniu do analogicznego okresu czasu sprzed 12 miesięcy oznacza spadek udziału sieci o 0,6 p.p. To też najgorszy od dawna wynik sieci. Na drugim miejscu pozostaje Audytorium 17 z 4,2 proc. udziałem w rynku, co oznacza stratę aż 0,7 p.p. To również najgorszy od dawna wynik sieci. Trzecie miejsce należy do RMF MAXXX (udziały bez zmian).

Poza podium znalazły się takie sieci jak: Radio Złote Przeboje (wzrost o 0,5 p.p.; najlepszy od dawna wynik stacji), Radio Plus (wzrost o 0,4 p.p.), Radio Pogoda (wzrost o 0,2 p.p.), Meloradio (strata 0,1 p.p.), Radio SuperNova (wzrost o 0,3 p.p.; najlepszy wynik od wielu miesięcy, wyraźnie nastąpiło odbicie po przywróceniu disco polo na antenę rozgłośni), Rock Radio (strata 0,1 p.p.), i ChilliZet (udziały bez zmian).

Udział sieci radiowych w rynku  

  listopad 2021 : styczeń 2022 luty 2022 : kwiecień 2022 maj 2022 : lipiec 2022 sierpień 2022 : październik 2022 listopad 2022 : styczeń 2023
Radio ESKA  7,6% 7,3% 7,5% 8,0% 7,0%
Audytorium 17  4,9% 4,4% 4,3% 4,7% 4,2%
RMF MAXXX  3,3% 3,4% 4,4% 3,7% 3,3%
Radio Złote Przeboje  2,7% 2,4% 2,9% 2,7% 3,2%
Radio Plus  1,7% 1,9% 2,0% 2,1% 2,1%
Radio Pogoda  1,0% 0,9% 0,9% 0,8% 1,2%
Meloradio  1,1% 0,9% 0,9% 0,9% 1,0%
Radio SuperNova  0,6% 0,6% 0,7% 0,7% 0,9%
Rock Radio 0,7% 0,5% 0,4% 0,5% 0,6%
Radio ChilliZet 0,2% 0,2% 0,3% 0,2% 0,2%

Fale:
listopad 2021 : styczeń 2022 (wielkość: 21 083)
luty 2022 : kwiecień 2022 (wielkość: 20 972)
maj 2022 : lipiec 2022 (wielkość: 20 898)
sierpień 2022 : październik 2022 (wielkość: 20 887)
listopad 2022 : styczeń 2023 (wielkość: 21 029)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 545 225 (1 942 073 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika