29.11.22, 00:21

Mecz Polska - Arabia Saudyjska hitem weekendu

kw

Hitem weekendu był sobotni mecz Polska – Arabia Saudyjska rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn – Katar 2022.

W sobotę, 26 listopada br., zwycięstwo reprezentacji Polski nad Arabią Saudyjską na Mistrzostwach Świata w piłce nożnej mężczyzn w Katarze w TVP1 i TVP Sport oglądało średnio według NM na trzech antenach TVP1, TVP Sport i TVP 4K 8,8 mln osób (w piku 10,8 mln widzów), przy udziałach na poziomie 70,8 proc.

Mecz w wysokiej rozdzielczości UHD na kanale TVP 4K według NM obejrzało średnio aż 474 tys. osób. Jest to do tej pory najlepszy wynik osiągnięty przez kanał wśród mundialowych transmisji z Kataru. Poprzednie spotkanie Polski z Meksykiem obejrzało średnio 255 tys. osób.

Dzięki meczowi Polska – Arabia Saudyjska Telewizja Polska ustanowiła rekord transmisji w polskim internecie. Zanotowano 3,5 mln odtworzeń (to jest o 22 proc. więcej niż podczas meczu Meksyk – Polska) oraz 1,7 mln widzów (unikalnych użytkowników). Użytkownicy wygenerowali na sieciach TVP rekordowy ruch 3,1Tbps (terabity/sekundę). Jest to wzrost o ponad 50 proc. w stosunku do ubiegłorocznego turnieju Euro 2020.

W TOP10 programów weekendu znalazł się również mecz Hiszpania – Niemcy, który według NM w TVP1, TVP Sport i TVP 4K obejrzało średnio 5 mln osób, a udział antenowy wyniósł 34 proc.