27.10.22, 07:00
W okresie od stycznia do września br. Grupa Muszkieterów zanotowała obroty na poziomie ponad 7,16 mld złotych. W ostatnim czasie nastąpiły zmiany personalne w Grupie. Organizacja dąży do dalszego rozwoju swoich sektorów.
"Z miesiąca na miesiąc coraz intensywniej się rozwijamy i potwierdzamy tym samym wolę dalszej ekspansji na polskim rynku supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. Osiągnięte po trzech kwartałach roku obroty w kwocie blisko 7,2 mld złotych są dla nas mocną podstawą i bardzo solidnym wynikiem. Jednocześnie utrzymanie dynamiki obrotów jest dobrym prognostykiem na przyszłość i utwierdza nas w przekonaniu, że z końcem roku nasza Grupa może być bardzo blisko progu 10 mld złotych’’ – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Supermarkety spożywcze Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, zamknęły okres trzech kwartałów br. z obrotami w wysokości ok. 4,41 mld zł, rosnąc o blisko 13 proc. i ponad 500 mln zł rok do roku. Sieć planuje ekspansję w nowym formacie – proximity. Proximity to format sklepu miejskiego i podmiejskiego skierowany do miast satelickich wokół aglomeracji oraz mniejszych ośrodków, w których ograniczony został potencjał dla dużych konceptów handlowych. Sklepy o powierzchni ok. 500-600 mkw. Pilotaż, który pozwoli przetestować format i zebrać opinie na jego temat, planowany jest na początek 2023 r.
Intermarché pracuje także nad poszerzaniem oferty e-commerce. Wzrasta liczba placówek sieci oferujących rozwiązanie Drive, dające klientom możliwość odbioru produktów zamówionych online w wyznaczonej strefie.
Z kolei Bricomarché dąży do zajęcia trzeciego miejsca na rynku DIY w ciągu kolejnych czterech lat. Po pierwszych dziewięciu miesiącach br. sieć supermarketów wypracowała obroty na poziomie 2,75 mld zł. Bricomarché stawia na rozwiązanie, które opiera się na nowo zaprojektowanym układzie sklepu z wyraźną ścieżką klienta.
Nowe formy współpracy z przedsiębiorcami rozwijane są również w Bricomarché. Do sieci dołączą wkrótce trzy sklepy w ramach przyłączeń. Dwa z nich zostaną otwarte na nowo pod szyldem Bricomarché, zaś trzeci działać będzie jako placówka partnerska. Dodatkowo sieć stale rozwija Bricomaty, czyli autorskie boksy do odbioru zamówień internetowych.
Wśród Muszkieterów nastąpiły w ostatnim czasie zmiany personalne. Prezesem zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché została Iwona Pawelczyk, właścicielka sklepu Intermarché w Zduńskiej Woli.
,,Bardzo cieszę się z powierzonej mi roli i pokładanego we mnie zaufania. Zależy mi na wzmocnieniu zespołu Dyrekcji Handlowej Intermarché, by wspólnie kontynuować rozpoczęte przez mojego poprzednika działania, ale także, by przyspieszyć realizację głównych priorytetów sieci. Są wśród nich, m.in. rozwój niskokosztowego modelu biznesowego, dbanie o atrakcyjne ceny czy nacisk na wyróżniające naszą markę produkty świeże w ofercie. Razem z zespołem zadbamy o to, by stale zbliżać się do osiągnięcia celów Intermarché'' – mówi Iwona Pawelczyk, prezes zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché w Polsce.
Zmiany zaszły również w strukturach zarządu Logistyki Grupy Muszkieterów. Na stanowisku prezesa zarządu Logistyki dotychczasowego prezesa, czyli Jacka Bergera, właściciela sklepu Intermarché w Starym Mieście koło Konina, zastępuje Jerzy Piotrowski, prowadzący sklep Intermarché w Bochni.
"To zaszczyt objąć stanowisko prezesa Logistyki Grupy Muszkieterów, części naszego biznesu, która zwłaszcza w obecnej sytuacji jest szczególnie ważna. Dobra jakość obsługi logistycznej zapewnia wsparcie wszystkim sklepom działającym pod naszymi szyldami. W kolejnych miesiącach kluczowe dla mnie będzie przyspieszenie transformacji logistycznej, która jest niezbędna w kontekście prowadzonej przez nas polityki efektywnych dostaw i ograniczenia kosztów’’ – mówi Jerzy Piotrowski, prezes zarządu Logistyki Grupy Muszkieterów w Polsce.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.) Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.