15.10.22, 21:00
W październiku br., polski producent InbornMedia i brytyjski Woodcut International ogłosili, że seria dokumentalna „Podziemna Armia” zostanie po raz pierwszy zaprezentowana w Cannes na międzynarodowych targach MIPCOM.
„Podziemna Armia” (Eng. Underground Army) opowiada historię Polskiego Państwa Podziemnego – największej organizacji antyhitlerowskiej partyzantki i akcji konspiracyjnych w okupowanej Europie podczas II wojny światowej. Seria ujawnia kluczową rolę, jaką odegrał ruch podziemny w gromadzeniu informacji wywiadowczych, komunikowaniu się z aliantami i zakłócaniu niemieckiej machiny wojennej. Film pokazuje tajemnice spisku, unikalną broń i działania militarne.
„Możliwość wyprodukowania serii we współpracy z tak znakomitymi, międzynarodowymi partnerami jak Woodcut International i Viasat World jest dla nas szczególnie cenna, ponieważ daje szansę, aby historia Polskiego Państwa Podziemnego została wreszcie rozpoznana na całym świecie. Eksportujemy polską telewizję od lat i będziemy to robić coraz intensywniej. To jest bardzo skuteczny sposób na promocję naszego kraju” – mówi Maciej Pawelczyk, CEO, Inbornmedia.
Serial został wzbogacony o materiały archiwalne, niektóre w kolorze, sfilmowane podczas powstania warszawskiego, a także spektakularne rekonstrukcje nakręcone w Polsce. Komentarzy eksperckich dostarczają uznani międzynarodowi historycy i autorzy, w tym Alexandra Richie, Jochen Boehler, Geoffrey Roberts, Roger Moorhouse i Anita Prażmowska, a także historycy i eksperci z Polski, m. in. Paweł Ukielski, Rafał Wnuk, Michał Mackiewicz czy płk Piotr Gastal.
Woodcut International, producent brytyjski, zajmuje się globalną dystrybucją serii, poza Europą Środkowo-Wschodnią i Skandynawią.
Inbornmedia Sp. z o.o. to firma zajmująca się produkcją telewizyjną. Od 2005 dostarcza kontent dla Polsat, Discovery Networks, BBC, Viasat, TVN, czy TVP. Firma stworzyła serial "Złomowisko PL".Wyprodukowała też pierwszą polską serię dla BBC pod tytułem “Spakowane Życie”. Ostatnie filmy dokumentalne wyprodukowane przez Inbornmedia zostały sprzedane m.in. do: France 5, Rai1, Red Bull TV and Al Jazeera, czy Sky Germany.