23.09.22, 11:00

TikTok aktualizuje zasady dotyczące kont politycznych

ip

Od 21 września 2022 r. TikTok rozwija zasady i polityki obowiązujące na platformie. Aplikacja wdraża zestaw dodatkowych  rozwiązań dotyczących kont rządowych, a także prowadzonych przez polityków i partie polityczne. Politycy nie będą mogli umieszczać reklam politycznych ani wzbogacać się dzięki aplikacji.

TikTok to platforma rozrywkowa, służąca użytkownikom do wspólnego przeżywania istotnych wydarzeń. Mogą one mieć związek z różnymi aspektami życia, w tym także np. z wyborami czy innymi wydarzeniami politycznymi. TikTok ma pozostawać przestrzenią wspierającą budowanie otwartej i przyjaznej społeczności. W ramach tych starań, platforma konsekwentnie walczy z dezinformacją promując wartościowe treści.

TikTok nie akceptuje reklam politycznych, zarówno w formie płatnych reklam, jak i treści sponsorowanych przez polityków. W wyniku najnowszej aktualizacji, konta należące do polityków i partii politycznych stracą dostęp do funkcji reklamowych na TikToku na poziomie całych kont reklamowych.

TikTok dopuszcza jednak wyjątkowe sytuacje, w których przedstawiciele rządowi będą potrzebować dostępu do narzędzi reklamowych. Przykładem takiej sytuacji może być konieczność reklamowego wsparcia kampanii szczepień, jak miało to miejsce w czasie pandemii. W takich przypadkach działania reklamowe będą możliwe, jednak wyłącznie we współpracy z przedstawicielem TikToka.

Poza ograniczeniami związanymi z reklamami TikTok odebrał także politykom i partiom politycznym możliwość monetyzacji swoich treści na platformie. Ich konta nie będą miały możliwości otrzymywania darowizn i napiwków, korzystania z opcji zakupowych czy funduszu Creator Fund.

W ciągu najbliższych tygodni TikTok uniemożliwi także publikowanie treści, których celem jest zbieranie funduszy na kampanie wyborcze. Dotyczy to zarówno video, w których politycy bezpośrednio zachęcają do wspierania ich kampanii wyborczych, jak i treści publikowanych przez partie polityczne, które kierują na specjalne sekcje na ich stronach internetowych.

Platforma podkreśla, że TikTok to w pierwszej kolejności miejsce bezpiecznej rozrywki. Dzięki wprowadzonym restrykcjom, TikTok dąży do zachowania równowagi pomiędzy swobodą dyskusji na tematy istotne dla społeczności, a ochroną kreatywnej, rozrywkowej platformy, której oczekują użytkownicy.