16.09.22, 21:00
W czwartek, 15 września 2022 r. Wyborcza.biz rozpoczęła nową antyinflacyjną akcję redakcyjną. W ramach ,,Oszczędnika" dziennikarze z redakcji ekonomicznej ,,Wyborczej" będą podpowiadać jak zmniejszyć domowe wydatki np. za prąd, gaz czy codzienne zakupy. Start projektu wspiera specjalna kampania promocyjna Wyborcza.biz.
,,Polacy coraz częściej szukają informacji jak poradzić sobie z inflacyjną presją. Chcemy im pomóc i pokazać, że czasem nawet najprostsza zmiana przyzwyczajeń daje ogromne oszczędności. Mamy w redakcji ekspertów od banków, prądu, gazu czy usług cyfrowych, którzy doradzą naszym czytelnikom, jak to zrobić w ramach akcji ,,Oszczędnik" Wyborcza.biz'' - mówi Sebastian Ogórek, szef Wyborcza.biz.
Od 15 września br. na Wyborcza.pl i Wyborcza.biz będą ukazywać się publikacje o tym, jak przeglądać własne wydatki i umiejętnie je ograniczać, a także gdzie szukać dodatkowych pieniędzy. Dziennikarze z redakcji ekonomicznej ,,Wyborczej” pokażą, m.in. jak obniżyć rachunki za prąd, gaz, czynsz i wodę oraz jak wydawać mniej na raty kredytów czy na zakupy. Teksty będą wskazywać konkretne rozwiązania bazujące na dokładnych wyliczeniach. Wszystkie opatrzone zostaną grafikami, które w prosty sposób wyjaśnią, w jaki sposób się przepłaca.
Akcja ,,Oszczędnik" ma przygotować Polki i Polaków na rosnącą falę drożyzny, na wzrost rachunków i skoki inflacji. Jednocześnie projekt ma wymiar społecznościowy - redakcja Wyborcza.biz będzie zachęcać odbiorców do dzielenia się swoimi sposobami na oszczędzanie. Dziennikarze pomogą też rozwiązać problemy finansowe zgłaszane przez czytelników.
Start akcji wspiera kampania promocyjna Wyborcza.biz, która obejmie serwisy internetowe, nośniki reklamy zewnętrznej, prasę i radio. Ruszyła także autopromocja projektu m.in. na Wyborcza.pl i w tradycyjnym wydaniu dziennika. Na layoutach reklamowych pojawiły się zdjęcia ekspertów serwisu - Piotra Miączyńskiego, Anny Popiołek oraz Ireneusza Sudaka. Działania przygotował dział marketingu „Wyborczej”.