10.08.22, 12:00

1/3 rynku dla RMF FM. Spada słuchalność Jedynki

kw

Radio RMF FM notuje rekordowe udziały w rynku - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 maja 2022 r. do 31 lipca 2022 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).

Absolutnym liderem rynku radiowego pozostaje Radio RMF FM. Udział stacji w ostatnim okresie wyniósł aż 32 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem – przyp. red.) i był wyższy aż o 2,7 p.p. niż w analogicznym okresie w 2021 r.

Niewielki wzrost zanotowało Radio Zet - o 0,1 p.p. Trzecie miejsce zajęła Jedynka - ze spadkiem o 0,5 p.p. Warto podkreślić, że badanie obejmuje już ponad jeden miesiąc emisji "Lata z radiem", która w przeszłości zazwyczaj poprawiała wyniki stacji na czas wakacji.

Kolejne miejsca w rankingu zajęły takie stacje jak: VOX FM (strata 0,4 p.p.), TOK FM (udziały bez zmian), Antyrado (udziały bez zmian), Trójka (strata 0,2 p.p.), Radio Maryja (udziały bez zmian), Polskie Radio 24 (wzrost o 0,5 p.p.), RMF Classic (strata 0,2 p.p.)., Dwójka (wzrost o 0,1 p.p.), Muzo.fm., (wzrost o 0,2 p.p.), Radio Wnet (udziały bez zmian).

Udział stacji radiowych w rynku 

  maj 2021 : lipiec 2021 sierpień 2021 : październik 2021 listopad 2021 : styczeń 2022 luty 2022 : kwiecień 2022 maj 2022 : lipiec 2022
RMF FM 29,3% 30,2% 30,2% 31,1% 32,0%
Radio ZET 12,8% 14,1% 13,6% 13,8% 12,9%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 4,9% 4,2% 4,9% 4,9% 4,4%
Radio VOX FM  3,7% 3,6% 3,3% 3,2% 3,3%
Radio TOK FM  2,9% 2,7% 2,9% 3,2% 2,9%
Antyradio  2,6% 2,4% 2,7% 2,6% 2,6%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 1,9% 1,8% 1,6% 1,9% 1,7%
Radio Maryja 1,5% 1,3% 1,5% 1,5% 1,5%
Polskie Radio 24 0,7% 0,7% 0,9% 1,3% 1,2%
Radio RMF Classic  1,4% 1,4% 1,8% 1,5% 1,2%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,4% 0,5% 0,5% 0,5% 0,5%
Radio Muzo.fm  0,3% 0,6% 0,4% 0,5% 0,5%
Radio Wnet 0,1% 0,1% 0,2% 0,4% 0,1%

Fale:
maj 2021 : lipiec 2021 (wielkość: 20 982)
sierpień 2021 : październik 2021 (wielkość: 20 998)
listopad 2021 : styczeń 2022 (wielkość: 21 083)
luty 2022 : kwiecień 2022 (wielkość: 20 972)
maj 2022 : lipiec 2022 (wielkość: 20 898)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 858 937 (1 900 157 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika