13.06.22, 16:00
13 czerwca br. serwis internetowy „Wyborczej” zadebiutował w odświeżonej wersji standardowej jak i mobilnej.
13 czerwca swoją premierę miała Wyborcza.pl w nowej wersji. Twórcy chcą, by serwis w odbiorze był bardziej intuicyjny i atrakcyjny wizualnie. „Projektując zmiany graficzne, kierowaliśmy się potrzebami naszych prenumeratorów. Nowy serwis ułatwi nam wyeksponowanie szerokiej palety tematów i form dziennikarskich - od politycznych śledztw, reportaży i wywiadów, po przyrodę, psychologię, ekonomię i kulturę. Codziennie można będzie zobaczyć u nas zdjęcia wybitnych fotoreporterów, posłuchać podcastów i rozwiązać quizy. Nową Wyborcza.pl z pewnością wyróżni też staranny wybór treści, o który zadbają najlepsi redaktorzy w Polsce” - mówi Aleksandra Sobczak, wicenaczelna i szefowa Wyborcza.pl. „W dobie fake newsów i tekstów marnej jakości tworzymy serwis, który zawsze ma sprawdzone informacje, nagradzane reportaże, praktyczne porady, dziennikarstwo najwyższej jakości” – dodaje Sobczak.
Jak podkreśla Tomasz Tomalik, szef działu UX, nowa Wyborcza to nie tylko nowy styl wizualny. „Uprościliśmy architekturę strony głównej, poprawiliśmy czytelność stron artykułowych. Nowy Design System wraz z gruntowną przebudową w warstwie technologicznej pozwolą nam szybciej wprowadzać nowe funkcjonalności i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych czytelników i czytelniczek” – dodaje Tomalik.
Za sprawą nowych rozwiązań użytkownicy Wyborcza.pl w wygodniejszy sposób mają poruszać się po stronie, szybko odnajdując ciekawe dla nich informacje. Przy wielu tekstach, poza samym tytułem, mogą rpzeczytać wstęp, który wprowadza w temat artykułu. Internauci, którzy mają swoją ulubioną autorkę lub autora, mogą też łatwiej znaleźć i przeczytać inne teksty tej osoby. Wystarczy kliknąć w imię, nazwisko bądź zdjęcie przy tekście, by przejść do strony danego autora czy autorki, na której dostępna jest notka biograficzna oraz cała baza tekstów. Inny jest też widok schowka, który obecnie przypomina o tekstach zachowanych na później.
Ważną zmianą jest nowy sposób pokazywania zdjęć w galeriach i ich przeglądania. Dzięki niemu nagradzane fotografie najlepszych fotoreporterów są tylko o jedno kliknięcie od użytkownika i można obejrzeć je w jednym miejscu. „Nowa Wyborcza.pl jest przeciwieństwem trendu polegającego na atakowaniu czytelnika nadmiarem wizualnych bodźców. Ograniczona liczba zdjęć spowoduje, że te, które pokażemy na stronie, będą bardziej zauważalne. To pozwoli docenić ich reporterskie czy artystyczne walory” - mówi Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl.
Nową odsłonę Wyborcza.pl - w nawiązaniu do najnowszych trendów w projektowaniu stron internetowych tytułów prasowych - przygotował zespół „Gazety Wyborczej” wspierany przez ekspertów zewnętrznych, m.in. Jacka Utkę, który wcześniej zaprojektował wydanie tradycyjne „Wyborczej”. Za warstwę UX/UI projektu odpowiadała agencja Artegence wraz z działem rozwoju produktu i IT Wyborcza.pl.
Zmianom na Wyborcza.pl towarzyszy kampania promocyjna serwisu. Reklamy Wyborcza.pl z hasłem „Piszemy o tym, co ma znaczenie” można zobaczyć w internecie (sieć Google, Facebook, serwisy Wyborcza.pl), prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej (AMS), a także usłyszeć w radiu. Działania zaplanował i realizuje dział marketingu „Gazety Wyborczej”.