26.05.22, 12:00
Nordic Entertainment Group (NENT Group), oficjalnie zmieniła nazwę na Viaplay Group. Zmiana została zatwierdzona podczas corocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy.
Jak tłumaczy firma, zmiana nazwy jest odzwierciedleniem strategicznego ukierunkowania firmy na usługi serwisu streamingowego Viaplay, trwającą ekspansję międzynarodową oraz dalszy rozwój działalności w krajach skandynawskich.
„Od teraz jesteśmy Viaplay Group – uważam, że to właściwy krok we właściwym kierunku dla tak szybko rozwijającej się globalnej marki. Platforma Viaplay jest obecna na naszych wszystkich rynkach, jest naszą najbardziej rozpoznawalną marką i największą jednostką generującą przychody grupy. Ta zmiana przyniesie korzyści całej firmie i uczyni ją jeszcze bardziej rozpoznawalną, a nasza strategia stanie się jeszcze bardziej transparentna. Jest to kamień milowy dla naszych pracowników, partnerów, inwestorów i wszystkich osób związanych z Viaplay Group – czołowym graczem na międzynarodowym rynku streamingu” - mówi Anders Jensen, Prezes i Dyrektor Generalny Viaplay Group.
Do końca 2023 r. platforma streamingowa Viaplay ma być obecna w co najmniej 21 krajach, w tym na co najmniej 16 rynkach z bezpośrednią ofertą bezpośrednich odbiorców platformy Viaplay oraz na co najmniej pięciu rynkach partnerskich z ofertą Viaplay Select. Viaplay Group planuje pozyskać 12 mln subskrybentów Viaplay do końca 2025 r. W 2022 r. Viaplay rozpocznie działalność w Wielkiej Brytanii. Do 2023 r. usługa pojawi się również w Kanadzie, Niemczech, Austrii i w Szwajcarii.
Spółki należące do Viaplay Group, które zajmują się sprzedażą programów radiowych i reklam zostały przemianowane na Viaplay Group Radio i Viaplay Group Ad Sales. Działalność studyjna firmy nosi nazwę Viaplay Studios od września 2021 r.