16.05.22, 10:11

Słuchalność radia: RMF FM bezapelacyjnym liderem, duży wzrost Radia Zet i Polskiego Radia 24

kw

Radio RMF FM umocniło się na pozycji lidera. Największy wzrost zanotowało Radio Zet - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 lutego 2022 r. do 30 kwietnia 2022 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).

Na pozycji lidera umocniło się Radio RMF FM, którego udział w rynku wynosi rekordowe 31,1 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu do analogicznego okresu z 2021 roku, krakowskiej sieci wzrósł udział o 0,3 p.p. Aż o 1,6 p.p. wzrosły udziały Radia Zet (do poziomu 13,8 proc.). Trzecie miejsce obroniła Jedynka, której udział wzrósł o 0,2 p.p.

Kolejne miejsca w rankingu najchętniej słuchanych stacji ogólnopolskich i ponadregionalnych zajęły takie rozgłośnie jak: VOX FM (wzrost o 0,1 p.p.), TOK FM (wzrost aż o 0,5 p.p.), Antyradio (wzrost o 0,1 p.p.), Trójka (strata 0,4 p.p.), RMF Classic (strata 0,3 p.p.), Radio Maryja (strata 0,1 p.p.), Polskie Radio 24 (wzrost aż o 0,5 p.p.; rekordowy udział stacji), Dwójka (udziały bez zmian), Muzo.fm (udziały bez zmian) i Radio Wnet (wzrost o 0,2 p.p.; rekordowy udział stacji).

 

Udział stacji radiowych w rynku 

  luty 2021 : kwiecień 2021 maj 2021 : lipiec 2021 sierpień 2021 : październik 2021 listopad 2021 : styczeń 2022 luty 2022 : kwiecień 2022
Radio RMF FM 30,8% 29,3% 30,2% 30,2% 31,1%
Radio ZET 12,2% 12,8% 14,1% 13,6% 13,8%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 4,7% 4,9% 4,2% 4,9% 4,9%
Radio VOX FM  3,1% 3,7% 3,6% 3,3% 3,2%
Radio TOK FM  2,7% 2,9% 2,7% 2,9% 3,2%
Antyradio  2,5% 2,6% 2,4% 2,7% 2,6%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 2,3% 1,9% 1,8% 1,6% 1,9%
Radio RMF Classic  1,8% 1,4% 1,4% 1,8% 1,5%
Radio Maryja 1,6% 1,5% 1,3% 1,5% 1,5%
Polskie Radio 24 0,8% 0,7% 0,7% 0,9% 1,3%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,5% 0,4% 0,5% 0,5% 0,5%
Radio Muzo.fm  0,5% 0,3% 0,6% 0,4% 0,5%
Radio Wnet 0,2% 0,1% 0,1% 0,2% 0,4%

Fale:
luty 2021 : kwiecień 2021 (wielkość: 20 808)
maj 2021 : lipiec 2021 (wielkość: 20 982)
sierpień 2021 : październik 2021 (wielkość: 20 998)
listopad 2021 : styczeń 2022 (wielkość: 21 083)
luty 2022 : kwiecień 2022 (wielkość: 20 972)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 858 937 (1 879 259 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika