28.02.22, 11:35
Ataki na Ukrainę nie ustają. Czy cisza lub udawanie, że nic się nie dzieje jest dobrym rozwiązaniem dla marek? Zdecydowanie jest to zbyt częste zachowanie, które obserwujemy w naszym marketingowym świecie. Komentarz ekspercki Sławomira Stępniewskiego, CEO dentsu Polska i CEE.
Polecam Waszej uwadze cztery obszary, na które marki powinny zwrócić uwagę, a które mogą się też okazać dobrym kierunkiem działania:
Z okresu pandemii wiemy, że wstrzymywanie komunikacji przez markę tworzy przestrzeń, która szybko wypełnia się konkurencją lub niechcianą narracją. Głosu oczekują konsumenci. Marki są żywe, muszą być aktywne w każdych okolicznościach i nie tylko w tym co nazywamy potocznie „dobrym czasem”. Tego oczekują konsumenci, to nagradzają i nie powinno być to przedmiotem debaty. W trakcie wojny każdy powinien robić to co robi najlepiej. Konsumenci z kolei odwdzięczają się swoją lojalnością. Dlatego tutaj jest ogromna rola do spełnienia przez agencje.
To w jakich mediach i w jakim kontekście pojawiają się reklamy jest bardzo ważne. Chodzi tu zarówno o niefortunne reklamy kontekstowe jak i o wiarygodność zamieszczanych informacji w mediach. Dzięki temu unikniemy sytuacji niepożądanych. To dzisiaj wyjątkowo istotny aspekt działania agencji. Ważny jest kontent, ważny jest też kontekst.
Oddajmy głos zweryfikowanym fundacjom, organizacjom pomocowym. Wesprzyjmy je naszym doświadczeniem w kreowaniu komunikacji do konsumentów. Dbajmy o język i wiarygodność informacji.
Wiedzą to w USA, wiedzą to w zachodniej Europie.
Przy tej okazji warto wspomnieć o przykładach do naśladowania:
Uhonorowany wieloma nagrodami branżowymi, w tym tytułem ‘’Reformator Roku’’ przyznawanym przez redakcję magazynu "Media i Marketing Polska" (za rok 2012) i nominowany do nagrody ‘’AdMan Roku’’ magazynu ’’Press’’ (za rok 2013). W 1996 r. Stępniewski powołał do życia jedną z pierwszych polskich agencji interaktywnych, o nazwie Hypermedia. W 2005 r. stała się ona częścią największej globalnej sieci interaktywnej – Isobar należącej do Aegis Media. Trzy lata później objął stanowisko CEO Isobar Polska & CEE, a w 2011 r. został mianowany na CEO grupy Aegis Media w Polsce, obecnie dentsu Polska.