27.01.22, 07:00
2021 rok na rynku esportu dla portalmedialny.pl komentuje Maciej Boroń, Managing director w Next Level Agency.
Najważniejszym wydarzeniem 2021 r. niestety dalej była pandemia. Ubiegły rok przyniósł nadzieję, że branży uda się powrócić z pełną mocą, a jednocześnie podkreślił dynamikę sytuacji, tym jak wiele wydarzeń nie miało szans osiągnąć skali sprzed pandemii. Sytuacja zmieniała się w moment, ciągła niepewność do ograniczeń w sprawie bezpieczeństwa powodowała, że część klientów minimalizując ryzyko, wolała nie inwestować w partnerstwa wydarzeń offline. Drugim kluczowym elementem był powszechny dostęp do szczepień, który w pewnym stopniu zaczął otwierać ponownie drzwi szansom na organizację masowych wydarzeń, oraz ułatwił podróżowanie i organizowanie wydarzeń esportowych na mniejszą skalę, ale już offline.
Valorant zrobił wielki krok w stronę esportu, rozwijając turnieje międzynarodowe, jak i lokalne, tak jak m.in. VCT Europe, czy eLadies Valorant Cup. Znaczną rolę odegrała w tym zresztą polska scena. Głównymi bohaterami finałów w mistrzostwach byli Starxo i Zeek, potwierdzając tym samym rosnące znaczenie Polski na arenie międzynarodowej w esporcie. Miejmy nadzieję, że staną się inspiracją i motywacją dla młodych zawodników, a liczba sukcesów Polaków na arenie międzynarodowej z każdym rokiem będzie coraz większa.
Znalazły one dobry target wśród graczy, których codziennością jest, naturalny dla kryptowalut i NFT – świat cyfrowy. Przykładowo nasza realizacja SkillzVault dla Bitcoin Vault, przeprowadzona wspólnie z ESE, Converters i VYRAL to turniej esportowy, z głównym sponsorem oferującym, m.in. portfel kryptowalut. Na potrzeby kampanii stworzony został również specjalny, dedykowany token NFT.
Tak szybko jak się pojawiły na rynku i zwróciły w swoją stronę wszystkie spojrzenia, tak samo szybko daną uwagę utraciły. Przykładowo Ballista – ekipa, która pokazała siłę, pokonując międzynarodowych mistrzów. Niestety po kilku miesiącach zespół zaczął się rozpadać. Trzymam kciuki, że oni, tak jak i inne podmioty, z mocnym startem i szybkim wypaleniem, odrodzą się na nowo z kolejnym silnym rozdaniem.
Oczywiście jest to zaskoczenie pozytywne, tytuł mocno rozwinął się w stronę esportu. Chociaż wcześniej miał swoich fanów, to brakowało mu do popularności wejścia na skalę np. CS:GO. W 2021 r. jednak wielu znanych graczy przeszło do świata Valorant, a liczba pucharów i innych wydarzeń osiągnęła wyraźne wzrosty!
Brak dużych sukcesów ze strony polskiej reprezentacji w League of Legends w kluczowych rozgrywkach 2021 roku.
Przede wszystkim dynamika. Przez zaledwie rok działalności firmy udało nam się: realizować projekty na najwyższym poziomie dla polskich i międzynarodowych klientów; działać na wielu rynkach, również tych trudnych (jak np. Chiny); zmienić lokalizację biura, oraz stworzyć prawdziwy zespół do zadań specjalnych.
Nasz zespół powiększył się dwukrotnie od pierwszego kwartału działalności.
Otrzymaliśmy znaczące wyróżnienie w postaci złotej statuetki Stevie Gold, za kampanię „ KIA Stinger - wejdź do gry!” dla KIA Polska.
W 2021 roku poprowadziliśmy szereg kampanii zarówno lokalnie, jak i globalnie. Udało nam się m.in. rozwinąć kanały gry GrowingUp na Discordzie, Twitterze i Facebooku; wesprzeć działania Social Media symulatora Ultimate Hunting, czy przeprowadzić skuteczną kampanię social mediową dla klienta oferującego kryptowaluty, w ramach talent show Skillz Vault na terenach: Brazylii, Chin, Korei Południowej, Wietnamu i Japonii.
Maciej Boroń
Managing director w Next Level Agency, jednej z najszybciej rozwijających się agencji, wyspecjalizowanej w zakresie gaming marketingu i esportu. Z branżą marketingową związany od ponad 16 lat. Przed objęciem sterów w Next Level, ponad 10 lat nadzorował wielokrotnie nagradzane zespoły projektowe w obszarze marketingu. Rozwinął jedną z pionierskich, czołowych jednostek gaming marketingu w Polsce - Mediacom Beyond Advertising. Aktywny członek IAB, współautor e-booka - Przewodnik Content Marketingu dla IAB Polska, współorganizator Esports&Gaming Forum. W jego portfolio znajdziemy projekty realizowane zarówno lokalnie, regionalnie jak i globalnie, również na rynkach o skomplikowanej specyfice jak Ameryka czy Azja.