06.09.20, 13:00
4 września br. uruchomiono ogólnopolska kampanię społeczną „Kino to emocje”. W ramach projektu, który ma zachęcić do powrotu do kin, pojawią się spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, w których aktorzy przypomną o wyjątkowej roli kina.
2020 rok zapowiadał się świetnym okresem dla polskich kin, które 2019 rok mogą zaliczyć do udanych. Jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu.
Aby przypomnieć, jak ważną rolę pełni kino, cała branża zjednoczyła się, czego wynikiem jest kampania „Kino to emocje”, która ruszyła 4 września w kinach, telewizji i internecie. Głównym elementem kampanii będą spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego. Organizatorzy akcji przewidzieli również szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina.
„Kino to emocje” to jak podkreślają organizatorzy wyjątkowa inicjatywa: pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednoczą się we wspólnej akcji. W kampanię zaangażowały się sieci: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce. Projekt współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili także: Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.
Autorem konceptu kreatywnego kampanii i scenariuszy filmów jest agencja 180heartbeats + JUNG v MATT. Spoty wyreżyserował Marek Dawid, a za ich produkcję odpowiada Polska Gildia Producentów. Działania PR realizuje Monday – agencja komunikacji zintegrowanej. Patronami medialnymi kampanii są: Telewizja Polska, Radio Zet, Telewizja Polsat, Canal+, TVN, Wirtualna Polska, Filmweb, Onet, Gazeta.pl i Interia.pl.