29.08.20, 18:11

3,5 mln sprzedanych książek w 2019 r. Poczta Polska zapowiada nową ofertę wydawniczą

kw

Przed rozpoczęciem roku szkolnego w placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju w ofercie pojawiły się artykuły szkolne. Operator zapowiada, że w połowie września br. w sprzedaży pojawi się nowa oferta wydawnicza. 

W 2019 r. na Poczcie sprzedano ok. 3,5 mln książek, to blisko o 4 proc. więcej w porównaniu do 2018 r. W tym roku dużym zainteresowaniem klientów Poczty cieszy się m.in.: nowa powieść Heather Morris „Podróż Cilki” oraz inna jej książka „Tatuażysta z Auschwitz”. W czasie wakacji bestsellerami wydawniczymi są: „Przeżyłem własną śmierć” Jan Zac, „Polska niezwykła” (połączenie atrakcyjnego przewodnika turystycznego z atlasem), „Rozmówki kieszonkowe”, „Światło ukryte w mroku” Sharon Cameron, „Włoskie lato” Carrie Elks.

Jednym z podstawowych towarów, jaki najlepiej sprzedaje się od lat są kartki widokowe. W tym roku od początku maja do połowy lipca klienci kupili ich prawie ćwierć miliona. Spółka wzbogaciła ofertę głównie z myślą o wypoczywających w kurortach i miejscowościach turystycznych. Najlepiej sprzedają się kartki z miejscowości nadmorskich. Podobnie było w ubiegłym roku, wówczas najwięcej pocztówek sprzedano w Ustce.

Poczta przygotowała specjalną akcję SZKOŁA 2020, w ramach której oferuje ok. 500 produktów ułatwiających i uprzyjemniających edukację, m.in. zeszyty, długopisy, ołówki, kredki, gumki, a także piórniki i mazaki, elementarze, wykreślanki oraz poradniki do nauki czytania, pisania i liczenia.

Poczta Polska, dzięki swojej sieci placówek obecna jest we wszystkich gminach w kraju. W ubiegłym roku klienci Poczty wydali w nich około 425 mln zł na oferowane tam produkty. Aż 25 proc. przychodu z działalności handlowej firmy stanowiła sprzedaż książek i prasy.