09.04.19, 15:00
Zakończył się trwający trzy miesiące sezon 1. Ultraligi, profesjonalnych rozgrywek League of Legends, które były prezentowane na antenie Polsat Games i w sieci. W szczytowym momencie wielki finał Ultraligi oglądało jednocześnie 49 228 osób.
W ramach 1. sezonu Ultraligi kibice mogli zobaczyć ponad 119 godzin zmagań na żywo prosto z dedykowanego esportowi studia Polsat Games w Warszawie. Transmisje zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy, a łączny czas oglądania na żywo przekroczył 42 miliony minut. Transmisje na żywo z 1. sezonu Ultraligi wygenerowały o 92 proc. więcej wyświetleń w porównaniu z sezonem zerowym.
Wzrost oglądalności idzie w parze z zaangażowaniem zadeklarowanych fanów profesjonalnego League of Legends. Publikacje w mediach społecznościowych dotyczące 1. sezonu Ultraligi zanotowały ponad 20 mln wyświetleń (to wzrost o 8 mln w porównaniu do poprzedniego sezonu) i angażowały o 91 proc. skuteczniej niż te z końca 2018 r. Profil Ultraligi w serwisie Twitter był w marcu najmocniej angażującym polskim profilem z kategorii gry wideo.
„Pierwszy sezon Ultraligi jest naturalną kontynuacją założonego przez nas celu: odbudowy polskiej sceny League of Legends. Projekt został doceniony przez organizację Rogue występującą na co dzień w prestiżowych rozgrywkach LEC. Zaufanie pozostałych marek jak PRIDE, PACT czy nowo powstałego devils.one potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku. Szczególnie cieszy fakt, że wraz ze wzrostem poziomu produkcyjnego i sportowego, wzrosła także frekwencja wśród widzów. Dołożymy wszelkich starań, żeby kolejne odsłony Ultraligi jeszcze mocniej śrubowały rekordy” – mówi Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games.
W produkt Polsat Games zaangażowały także marki związane z branżą gamingową. Partnerem fazy playoff 1. sezonu Ultraligi była firma ASUS, producent sprzętu dla graczy ROG, która dostarczyła nagrody dla MVP rozgrywek.
Ultraliga jest jedną z ośmiu lig regionalnych oficjalnie współpracujących z Riot Games, właścicielem gry „League of Legends”. Dzięki temu dwa najlepsze zespoły sezonu 1. polskiej ligi (Rogue Esports Club i devils.one) awansowały do europejskich rozgrywek European Masters, które będą transmitowane na antenie Polsat Games.