09.04.19, 10:00
Tradycyjnie, 11 kwietnia br. rozgłośnie w całym kraju będą świętować Polski Dzień Radia. Na antenach stacji znajdą się atrakcje dla słuchaczy, a rano nadany zostanie po raz kolejny Charytatywny Blok Reklamowy.
11 kwietnia na antenach 170 stacji należących do pięciu grup radiowych: Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory, Grupy RMF, Grupy ZPR Media i Polskiego Radia, nadawane będą specjalne konkursy i programy związane z radiem, zapraszani będą nietypowi goście, a tematyka radiowa będzie gościć przez cały dzień na antenach rozgłośni. W tym roku zorganizowany zostanie po raz drugi, cykl eventów RadioWIEC w warszawskich domach mediowych.
W ramach świętowania Polskiego Dnia Radia nadany zostanie również Radiowy Charytatywny Blok Reklamowy. Rano, między 8:00 a 8:30 wszystkie stacje wyemitują jeden, specjalny blok, z którego całkowity przychód zostanie przekazany Stowarzyszeniu Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, które opiekuje się dziećmi z dysfunkcją słuchu. Dzięki temu wsparciu Stowarzyszenie będzie mogło sfinansować m.in. terapię i rehabilitację dzieci z wadą słuchu, zorganizować turnusy rehabilitacyjne i zajęcia integracyjne.
Polski Dzień Radia został ustanowiony na pamiątkę przyjęcia w 1923 r. przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich dokumentu, w którym zawarto opinie do wytycznych do ustawy radiotelegraficznej. W efekcie powstała ustawa na mocy której dwa lata później nadano pierwszą polską audycję radiową.
Akcję I Love Radio organizuje wspólnie pięciu nadawców radiowych: Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF, Grupa ZPR Media oraz Polskie Radio.