19.10.18, 08:00
W rankingu najczęściej cytowanych mediów za wrzesień 2018 r. pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl, wyprzedzając Wirtualną Polskę – wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez IMM. Na kolejnych miejscach nalazły się dziennik „Rzeczpospolita” oraz TVN24. Wysoką pozycję Onet.pl zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach artykułu dotyczącego prezesa Stowarzyszenia Wiosna, ks. Jacka Stryczka.
Prasa. Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” i „Fakt”. Najczęściej cytowanym tygodnikiem była „Gazeta Polska”. Na drugim miejscu znalazł się dwutygodnik „Sieci”, a trzecie miejsce zajęła „Wspólnota”.Z kolei „Press” znalazł się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należy kolejno do miesięczników „Forbes” oraz „Playboy”.
Telewizja. TVN24 zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVP Info.
Radio. RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.
Portale internetowe. Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.
Media ekonomiczne. „Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce.
Media regionalne. Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk.
Badanie przeprowadzono na podstawie 28 064 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 września 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 29 700 razy (23 384 razy w portalach, 3 579 razy w prasie, 1 986 w telewizji i 751 w radio).