15.10.18, 10:00

RMF FM i Antyradio w górę, Radio Zet i Jedynka w dół

kw

Radio RMF FM umocniło się na pozycji lidera – wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 lipca 2018 r. do 30 września 2018 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).

Radio RMF FM w ostatniej fali osiągnęło aż 26 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). To w porównaniu do fali sprzed roku oznacza wzrost aż o 1,3 p.p. Drugie miejsce obroniło Radio Zet (strata 1,8 p.p.), a trzecie Jedynka (strata 1,7 p.p.). Tuż za podium znalazła się Trójka (strata 0,8 p.p.).

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują takie stacje jak: VOX (strata 0,3 p.p.), Antyradio (wzrost o 0,4 p.p.), TOK FM (strata 0,4 p.p.), Radio Maryja (strata 0,4 p.p.), RMF Classic (strata 0,1 p.p.), Dwójka (słuchalność bez zmian), Polskie Radio 24 (strata 0,1 p.p.), Muzo.fm (wzrost o 0,1 p.p.).

Udział stacji radiowych w rynku 

  lipiec 2017 : wrzesień 2017 październik 2017 : grudzień 2017 styczeń 2018 : marzec 2018 kwiecień 2018 : czerwiec 2018 lipiec 2018 : wrzesień 2018
Radio RMF FM 24,7% 26,6% 26,0% 25,3% 26,0%
Radio ZET 14,1% 12,4% 12,0% 12,7% 12,3%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 8,4% 6,9% 7,6% 6,8% 6,7%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 6,5% 6,1% 5,8% 5,7% 5,7%
VOX  4,2% 3,8% 3,8% 4,0% 3,9%
Antyradio  1,7% 1,9% 1,7% 2,0% 2,1%
Radio TOK FM 2,1% 2,0% 2,1% 2,0% 1,7%
Radio Maryja 1,9% 1,9% 2,5% 1,8% 1,5%
RMF Classic  1,2% 1,3% 1,4% 1,5% 1,1%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,5% 0,6% 0,5% 0,4% 0,5%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka - Program 4 Polskiego Radia 0,5% 0,6% 0,5% 0,5% 0,4%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,3% 0,3% 0,4% 0,3% 0,4%

Fale:
lipiec 2017 : wrzesień 2017 (wielkość: 20 965)
październik 2017 : grudzień 2017 (wielkość: 20 840)
styczeń 2018 : marzec 2018 (wielkość: 20 827)
kwiecień 2018 : czerwiec 2018 (wielkość: 20 690)
lipiec 2018 : wrzesień 2018 (wielkość: 20 984)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 30 124 154 (1 578 374 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika