19.07.17, 12:00
19 lipca br. ukazało się nowe, zmienione, wydanie dwutygodnika „Tina” (Bauer). Najnowsze wydanie oferuje czytelniczkom więcej porad i nowych aktualnych informacji. Zmienił się także layout magazynu.
W nowej „Tinie” odbiorcy mają znaleźć więcej materiałów poświęconych modzie, kuchni i zdrowiu. W rubryce Moda, powiększonej o dwie dodatkowe strony, znalazły się praktyczne porady stylistek, sesje z udziałem modelek w rozmiarze XL oraz Lekcja stylu dla dojrzałych kobiet. Z kolei liczba przepisów kulinarnych zwiększyła się dwukrotnie, aż do 27. Nowością są rubryki poświęcone zdrowej kuchni, niedzielnym obiadom oraz Leksykon kulinarny, poświęcony jednemu produktowi, który pojawia się w przepisach w danym wydaniu. Leksykon opisuje, jak wygląda, jakie ma właściwości, jakie zastosowanie w kuchni, czym różni się od innych tego typu produktów, na co zwracać uwagę przy jego zakupie i jak go przechowywać. Redakcja publikuje również kulinarne triki i gadżety ułatwiające jego stosowanie. Oprócz tego nowy dział kulinarny „Tiny” prezentuje teraz przepisy pokazane metodą krok po kroku i uzupełnione poradami ekspertów. Dodatkowo w rubryce znaleźć można poradnik, jak uratować nieudanie danie oraz przegląd kuchennych gadżetów. W dziale Zdrowie obecnie jest więcej tematów związanych z poprawą kondycji fizycznej i umysłowej, w tym w szczególności: przykłady ćwiczeń oraz zdrowa dieta. Dział Prawo zastąpiony został nową dwustronicową rubryką Oszczędna i bezpieczna, którą uzupełniają aktualności prawne i odpowiedzi ekspertów na listy czytelniczek. Ponadto w wydaniu znalazło się więcej porad dla domu oraz psychologia dla dojrzałych kobiet.
Jak informuje wydawca, zmiany wprowadzono po analizie wyników dwuczęściowych, pogłębionych badań fokusowych ( poznawczo-etnograficznych i jakościowych), przeprowadzonych na terenie całej Polski, które umożliwiły lepsze, wyjątkowo dokładne poznanie zarówno grupy docelowej, jak i jej oczekiwań.
Nowa „Tina” ma teraz odświeżoną, bardziej nowoczesną makietę, w której najważniejsze treści wyróżnione zostały ramkami i barwnymi aplami. Wymiary i kolorystyka elementów graficznych lepiej oddają hierarchię ważności, pomimo że krój i rozmiar czcionki pozostał niezmieniony. Zrezygnowano z kolorowej, odwracającej uwagę od treści, nawigacji pisma na rzecz spójnych i czytelnych nazw poszczególnych działów.
Zmiany wspiera ogólnopolska kampania reklamowa obejmująca telewizję (TVP, TVN, Polsat, kanały tematyczne) oraz prasę. Nowa „Tina” kosztuje teraz 1,69 zł (dotychczas 1,59). Kreację spotu reklamowego przygotował Digit-Art, media zakupił dom mediowy MEC.
Nakład tego wydania wyniósł 300 tys. egzemplarzy. Objętość (60 stron) i format dwutygodnika pozostają niezmienione.