19.09.16, 09:00

Co i gdzie oglądamy na smartfonach i tabletach?

Paulina Richert

54 proc. internautów ogląda treści video na urządzeniach mobilnych. Te osoby robią to znaczenie częściej na smartphone’ach niż na tabletach, co jest efektem niższej penetracji tabletów wśród polskich internautów - wynika z raportu IRCenter.

Według danych Mobigate dla systemu Android z sierpnia 2016 aplikacją mobilną o największym zasięgu jest Youtube (65 proc.), przewyższającym nawet Facebooka (51 proc.), na którym też można oglądać video.

Wśród użytkowników video na urządzeniach mobilnych można wyróżnić dwie kluczowe kategorie użytkowników:

  •  osoby oglądające na smartphone’ach głównie teledyski i wiadomości, nie stroniący od oglądania relacji sportowych – wiodąca kategoria użytkowników video na urządzeniach mobilnych,
  •  osoby oglądające wiadomości na tabletach – nieco starsze i zamożniejsze.

Trzy czwarte (77 proc.) użytkowników video na mobile najczęściej ogląda te treści w domu. Oprócz sytuacji domowych video na urządzeniach mobilnych jest najczęściej oglądane w trakcie wyjazdów i wakacji – to zarówno sposób spędzania wolnego czasu w pociągu/autobusie, jak i „mały telewizorek” zabierany na wyjazd.

Dane zwracają także uwagę na to, że kobiety sięgają po video na mobile w młodszym wieku niż mężczyźni.

Raport IRCenter opisuje korzystanie z video na urządzeniach mobilnych – w oparciu o wyniki projektu Multiscreening 2016 i dane behawioralne Mobigate.