11.03.16, 17:00
Aktorka Małgorzata Kożuchowska przez kolejny rok występować będzie w kampaniach reklamowych krakowskiej Bonarki. Nową kampanią „Wehikuł kultury” Bonarka chce kreować się na ambasadora sztuki i działań kreatywnych.
„To ewolucja, a nie rewolucja naszego przekazu marketingowego. Dwa lata temu wykorzystywaliśmy kapitał lokalny i różnorodność dzielnic. W ubiegłym roku kapitał historii. Teraz przyszedł czas na wątek kultury” – tłumaczą w Bonarce.
Małgorzata Kożuchowska od lat pełni rolę ambasadorki Bonarka City Center. Aktorka wzięła udział w sesji zdjęciowej do nowej kampanii. Jej pierwsze zwiastuny mieszkańcy Krakowa i okolic mogą już oglądać na miejskich nośnikach reklamowych. Inspiracją do ich opracowania było bogactwo artystycznego oblicza miasta. „Kraków powszechnie uznawany jest za miasto wybitnych twórców kultury, kolebkę nurtów artystycznych i miejsce spektakularnych wydarzeń. Idea „wehikułu kultury” stała się kanwą do opracowania kreacji wykorzystującej motywy artystyczne. Połączenie różnych form sztuki i tematyki handlowej tworzy oryginalną i wyróżnialną formę reklamy. Otwiera ponadto nowe możliwości pozycjonowania marki jako ambasadora, mecenasa i propagatora sztuki oraz szeroko rozumianych działań kreatywnych. Mieszkańcy Krakowa będą mogli się o tym przekonać” – tłumaczy Iwo Knopik, Marketing Manager w TriGranit Corporation, firmy zarządzającej Bonarką.
Wiosenna kampania jest początkiem serii kilkunastu kreacji, które ukażą się do stycznia 2017 r. Inauguruje ją ogólna kreacja z motywem dorożki symbolizującej właśnie „wehikuł kultury” – podróż po świecie krakowskiej sztuki. Jednocześnie nawiązuje do wiersza K. I. Gałczyńskiego „Zaczarowana dorożka”. Inny z aktualnie prezentowanych fragmentów kampanii, reklamujący pokazy mody i nowe kolekcje, inspirowany jest malarstwem Zofii Stryjeńskiej. Wykorzystuje intensywność i grę kolorów, parafrazuje motywy folkowe i ornamenty ludowe. Manifestuje nowoczesne podejście do tradycji. W kolejnych miesiącach pojawią się odwołania do dzieł innych znanych krakowskich twórców, a przekaz reklamowy Bonarki meandrować będzie pomiędzy klasyką a awangardą, minimalizmem i symbolizmem.
Połączenie sztuki z handlowo-rozrywkową tożsamością miejsca ma wywołać niespodziewany efekt i przykuć uwagę odbiorcy. Głównym akcjom handlowym towarzyszyć będą inne formy ekspozycji, inspirowane konkretnym zjawiskiem lub twórcą. Dobór uwzględniał charakter wzorców artystycznych i ich dopasowanie do tematyki handlowej.
Artystyczny kontekst kreacji stanowi również pretekst do wytyczenia działań PR-owych i z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Otwiera także perspektywę pozycjonowania Bonarka City Center jako mecenasa sztuki i propagatora działań kreatywnych w różnych dziedzinach życia.
Za koncepcję kampanii i produkcję sesji zdjęciowej do niej odpowiadała krakowska Firma Reklamowa Kuc. Autorką zdjęć sesyjnych jest fotograficzka Marlena Bielińska. Stylizację do sesji opracowała Agnieszka Ścibior, a wizażem i fryzurami zajmowali się Julita Jaskółka i Adam Szaro.