08.03.16, 15:00
Styczniowe wyniki sprzedaży dzienników, podane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, są w znacznej większości przypadków niższe niż w analogicznym okresie 2015 r. Negatywny trend przełamuje "Rzeczpospolita" z blisko 4 procentowym wzrostem w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
Z jeszcze wyższą dynamiką (ponad 9 proc.) rosła sprzedaż wydań elektronicznych dziennika. W styczniu czytelnicy zakupili ogółem 60 077 wydań "Rzeczpospolitej". To wzrost o 3,7 proc. względem wyniku ze stycznia ubiegłego roku.
„Znaczącym czynnikiem wzrostu była niezwykle udana kampania związana z czterema dodatkami poświęconym zmianom prawnym w 2016 r.” – mówi Dariusz Bąk Prezes Zarządu Gremi Busines Communication. „Zapewniły one "Rzeczpospolitej" ponad czterdziestoprocentowy (40,5 proc.) wzrost sprzedaży egzemplarzowej. Chociaż konkurencyjne tytuły obrały podobną strategię, wzbogacając swoje wydania o dodatki, to jedynie "Rzeczpospolita" osiągnęła tak spektakularny sukces sprzedażowy. Cieszymy się, że czytelnicy doceniają nie tylko wysoką merytoryczną jakość dziennika "Rzeczpospolita", ale i jego suplementarnych treści, które zaoferowaliśmy” – dodaje Bąk.
Względem stycznia ubiegłego roku, wzrosła również sprzedaż wydań elektronicznych "Rzeczpospolitej". Wynik 11 053 egzemplarzy jest o 9,2 proc. wyższy niż 12 miesięcy wcześniej i daje dziennikowi pozycję lidera w tym kanale. O 9,5 proc. zwiększyła się liczba e-wydań dystrybuowanych w ramach prenumerat.
Pomimo ogólnego (łączna liczba wszystkich wydań – papierowych i cyfrowych) spadku sprzedaży prenumerat, "Rzeczpospolita" jest liderem tego segmentu w Polsce. W styczniu br. ten kanał dystrybucji objął aż 47 388 egzemplarzy dziennika – o blisko tysiąc więcej niż w przypadku drugiej w tym zestawieniu "Gazety Wyborczej".