13.10.11, 19:00
„Dziennik Gazeta Prawna” ukaże się w nowej makiecie. Zmieni się logo, nazwy działów i układ merytoryczny treści.
Od 17 października br. „Dziennik Gazeta Prawna” ukaże się w nowej makiecie. Zmieni się logo, nazwy działów i układ merytoryczny treści. Zmianom wydania papierowego towarzyszy odświeżenie layoutu serwisu internetowego GazetaPrawna.pl i uruchomienie nowych serwisów.
DGP w nowej odsłonie więcej miejsca ma poświęcić gospodarce zarówno w aspekcie makro, jak i mikroekonomicznym. Pojawią się nowe działy: Życie Gospodarcze (kraj, świat), Rynki i Firmy oraz dział poradniczy Twoje Pieniądze. Czwarta okładka – nowy dział Twarze Biznesu.pl - poświęcony będzie sylwetkom przedsiębiorców oraz zmianom personalnym na rynku biznesowym. Dział ma również swój odpowiednik w Internecie w postaci serwisu TwarzeBiznesu.pl. W serwisie - oprócz informacji dotyczących liderów, innowacyjnych firm, ciekawych i nowatorskich produktów, pojawiła się możliwość zamieszczania zewnętrznych informacji PR-owych, za pośrednictwem specjalnego formularza.
Wspólnym mianownikiem artykułów w nowej odsłonie „Dziennika Gazety Prawnej”, a zarazem wyróżnikiem tej gazety na tle innych dzienników, ma być mocno podkreślany aspekt prawny w tekstach gospodarczych.
Żółte strony DGP mają zyskać na klarowności: grzbiet główny jest informacyjno-problemowy, natomiast, dostępne w wersji dla prenumeratorów tygodniki, mają charakter poradniczo-narzędziowy. W nowej odsłonie DGP nasycenie treściami poradniczymi będzie większe niż dotychczas. Zmienią się tytuły poszczególnych tygodników: „Księgowość i Podatki” (poniedziałki), „Firma i Prawo”, „Nowe Prawo. Przepisy i Praktyka” (wtorki), „Samorząd i Administracja” (środy), „Kadry i Płace” (czwartki). Rozwinięciu treści prawnych zawartych dziale Kronika Prawa.pl papierowego wydania DGP służy nowy serwis KronikaPrawa.pl - umożliwiający wyszukiwanie ustaw i innych aktów prawnych z archiwum „Dziennika Ustaw”, „Monitora Polskiego”, „Dzienników Urzędowych”, „Dzienników UE” i „Orzecznictwa”.
Kolejną nowością DGP jest magazyn „Prawnik”, który w każdą środę dołączany będzie do wydań prenumeraty. „Prawnik” to pierwszy magazyn środowiskowy dla ludzi zajmujących się zawodowo prawem.
Konsultantem zewnętrznym nowego layoutu (makiety) oraz modyfikacji winiety DGP był Marek Knap. Całość oparta jest na kroju pisma Fedra. Zmianom wydania papierowego „Dziennika Gazety Prawnej” towarzyszy odświeżenie jego internetowego odpowiednika – GazetaPrawna.pl.