26.07.11, 17:21
Z końcem sierpnia br. Platforma Mediowa Point Group zamyka projekt kierowany do studentów.
Z końcem sierpnia br. Platforma Mediowa Point Group zamyka projekt kierowany do studentów. Na projekt w ostatnim roku składały się: ogólnopolski magazyn studencki „?dlaczego”, miesięczny dodatek pod tym samym tytułem do tygodnika „WPROST”, portal dlaczego.com.pl, przewodnik wakacyjny „Dlatego!” oraz seria poradników „Sporootym” i serwis korba.pl. Osoby z zespołu tworzącego „?dlaczego“ mają otrzymać propozycje pracy przy innych projektach w ramach Grupy Kapitałowej PMPG SA.
Magazyn studencki „?dlaczego“ był pierwszym tytułem, od którego prezes i główny akcjonariusz PMPG SA, Michał M. Lisiecki, jeszcze jako student rozpoczął tworzenie firmy wydawniczej. „Dzisiaj, jako spółka giełdowa, patrzymy na rynek głównie przez pryzmat potrzeb konsumenckich i rentowoności projektów“ – tłumaczy Lisiecki. "Zespół, który pracował nad „?dlaczego“, stworzył unikatowe, wielokanałowe medium dla młodych ludzi. Dzisiaj do osób, które je tworzyły, a także do naszych partnerów, dzięki którym przez ponad 13 lat rozwijaliśmy projekt medium studenckiego, kieruję słowa podziękowania“ – dodaje Lisiecki.
Pomysł magazynu studenckiego „?dlaczego“ wynikał z inspiracji prezesa PMPG biografiami m.in. Teda Turnera, Ruperta Murdocha oraz twórcy Virgin Group, Richarda Bransona, który swoją karierę rozpoczynał od gazety studenckiej. Przyszły wydawca analizował też przykład z polskiego rynku – „ITD – Ilustrowany Magazyn Studencki“, którym w latach 80. kierował m.in. Aleksander Kwaśniewski.
Na starcie projektu cały kapitał studenckiego wydawcy stanowiło ledwie 2 tys. dolarów. Pierwsze wydania gazety dla studentów ukazały się lokalnie – w Szczecinie przy Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. Dzięki studenckiej pasji, ambicji i odwadze założycieli magazynu, w 1998 roku na rynek trafiło już regularne wydanie magazynu „?dlaczego“. Łącznie ukazało się 130 wydań magazynu.