02.09.10, 21:34
Blisko 1500 sportowców reprezentujących 56 krajów Europy i Euroazji weźmie udział w Europejskich Letnich Igrzyskach Olimpiad Specjalnych 2010, które we wrześniu br. odbędą się w Polsce. Wydarzenia transmitować będzie Telewizja Polska.
Blisko 1500 sportowców reprezentujących 56 krajów Europy i Euroazji weźmie udział w Europejskich Letnich Igrzyskach Olimpiad Specjalnych 2010, które we wrześniu br. odbędą się w Polsce. Wydarzenia transmitować będzie Telewizja Polska.
Olimpiadę Specjalną zainauguruje 18 września Ceremonia Otwarcia, którą na żywo będzie można zobaczyć na antenie TVP Sport i TVP INFO (oraz na stronie sport.tvp.pl), a 52-minutowy skrót tego wydarzenia pojawi się w TVP2. Ceremonię Otwarcia poprowadzą Anna Popek i Michał Olszański, a komentarzem opatrzą Piotr Sobczyński i Maciej Iwański. TVP zapewni także sygnał telewizyjny z ceremonii otwarcia, który drogą satelitarną udostępniony zostanie uprawnionym do jego odbioru telewizjom w Europie i na świecie.
Natomiast przez wszystkie dni trwania Europejskich Igrzysk Olimpiad Specjalnych na wszystkich antenach TVP pojawiać się będą informacje i relacje z przebiegu zawodów. Natomiast w telewizyjnej Jedynce, ok. godz. 20.05, emitowane będą specjalne kroniki Europejskich Igrzysk Olimpiad Specjalnych. „W trakcie Igrzysk materiały filmowe i informacyjne będą przygotowywane m.in. przez specjalnie wyselekcjonowane ekipy reporterskie” – tłumaczy Zygmunt Lenkiewicz, dyrektor programowy TVP Sport. „Relacje z Igrzysk zaplanowały już najważniejsze programy informacyjne TVP: Wiadomości, Panorama i Teleexpress. Igrzyska i Ceremonię Zamknięcia podsumuje reportaż. Mamy nadzieje, że zaangażowanie TVP pozwoli pokazać jak największej liczbie widzów, jak ważne jest wspieranie sportu i współzawodnictwa osób zrzeszonych w ruchu Olimpiad Specjalnych” – dodaje Lenkiewicz.
Igrzyskom Olimpiad Specjalnych ELIOS 2010 towarzyszyć będzie także kampania promocyjna „Niczego mi nie brakuje. Oprócz Ciebie”. Spot reklamowy, w którym zawodnicy reprezentujący 56 krajów zachęcą do kibicowania podczas Igrzysk będzie można zobaczyć na ekranach kin, telewizji oraz usłyszeć w stacjach radiowych. Działania promocyjne obejmą także plakaty reklamowe, reklamy w metrze, tramwajach i autobusach oraz specjalną stronę Igrzysk na portalu społecznościowym Facebook. Igrzyska będą także aktywnie promowane na łamach dziennika „Metro”, który opublikuje 4-stronicowy dodatek specjalny tuż przed rozpoczęciem Igrzysk. Działania promocyjne ELIOS 2010 aktywnie wspierają też honorowi ambasadorzy Igrzysk: Joanna Brodzik, Piotr Adamczyk, Bogusław Linda, Cezary Pazura, Paweł Wilczak, Anna Popek, Michał Olszański, Maja Włoszczowska, Kinga Baranowska, Jerzy Makula, Mariusz Fyrstenberg, Marcin Matkowski oraz Leszek Blanik.
Za kreację reklamową kampanii ELIOS 2010 odpowiada agencja Focus Media Group, zaś działania komunikacji z mediami nadzoruje zespół agencji PR Fleishman-Hillard.