31.05.08, 15:21
Zintegrowana komunikacja 70-lecia kawy rozpuszczalnej NESCAFE
70 lat temu - dokładnie 1 kwietnia 1938 roku – wyprodukowano pierwszą na świecie kawę rozpuszczalną - NESCAFÉ. Obecnie trwa kampania komunikacyjna poświęcona tej rocznicy.
Zintegrowana komunikacja obejmuje działania PR, ATL, BTL oraz interactive. Projekt rozpoczął się na początku kwietnia br. i będzie trwała przez kolejnych kilka miesięcy. Działania prowadzą spółki McCann Worldgroup: Weber Shandwick, McCann Erickson, MRM Worldwide i Momentum Worldwide. Media do kampanii zakupił i zaplanował dom mediowy Mediaedge:CIA.
W ramach działań PR Weber Shandwick odpowiedzialna jest za przygotowanie i realizację działań komunikujących historię kawy NESCAFÉ.
McCann Erickson jest odpowiedzialna za stronę kreatywną advertoriali dotyczących historii marki NESCAFÉ. Materiały są publikowane w takich pismach jak: Newsweek, Polityka, Wysokie Obcasy, Telemagazyn, Gazeta Telewizyjna, Twój Styl, Pani, National Geographic, Fokus, Cztery Kąty, Poradnik Domowy, Świat Kobiety.
W Internecie urodziny NESCAFÉ będą uświetnione specjalną stroną internetową, która ruszy w czerwcu. Serwis przygotowała MRM Worldwide.
Momentum Worldwide w ramach działań BTL przygotowała akcję „buy and get”, która była realizowana w ponad 200 miejscach na terenie całej Polski.
Kawa NESCAFÉ obecna jest dziś w ponad 120 krajach, a co sekundę na świecie wypija się jej ponad 4000 filiżanek. Aktualna wartość marki NESCAFÉ wyceniana jest na prawie 13 mln USD, co czyni ją najbardziej wartościową marką kawową świata i trzecią, co do wartości marką spożywczą. Do Polski pierwsze puszki kawy NESCAFÉ docierały po wojnie w niosących międzynarodową pomoc paczkach UNRRA (Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy). W czasach PRL kawę NESCAFÉ można było kupić jedynie w dolarowych sklepach Pewex, albo otrzymać w prezencie od krewnego zza granicy. Już w nowym ustroju politycznym na rynek polski jako pierwsza oficjalnie trafiła w 1993 roku kawa NESCAFÉ Classic, a rok później kawa NESCAFÉ Gold. Z kolei kawa NESCAFÉ Espresso zadebiutowała w 2001 roku, a zaledwie rok później pojawiły się saszetki z rozpuszczalną kawą z mlekiem i cukrem, czyli NESCAFÉ Classic 3 w 1.
Statystyczny Polak wypija 686 filiżanek kawy rocznie, najwięcej kawy w Europie wypijają Skandynawowie, zwłaszcza Finowie, bo aż 1886 filiżanek. Obecnie kawa NESCAFÉ ma 37 % udziału w rynku kawy rozpuszczalnej w Polsce, co daje jej pozycję lidera (dane: ACNielsen MAT FM’08).
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze