31.05.08, 15:21

Zintegrowana komunikacja 70-lecia kawy rozpuszczalnej NESCAFE

70 lat temu - dokładnie 1 kwietnia 1938 roku – wyprodukowano pierwszą na świecie kawę rozpuszczalną - NESCAFÉ. Obecnie trwa kampania komunikacyjna poświęcona tej rocznicy.

70 lat temu - dokładnie 1 kwietnia 1938 roku – wyprodukowano pierwszą na świecie kawę rozpuszczalną - NESCAFÉ. Obecnie trwa kampania komunikacyjna poświęcona tej rocznicy.

Zintegrowana komunikacja obejmuje działania PR, ATL, BTL oraz interactive. Projekt rozpoczął się na początku kwietnia br. i będzie trwała przez kolejnych kilka miesięcy. Działania prowadzą spółki McCann Worldgroup: Weber Shandwick, McCann Erickson, MRM Worldwide i Momentum Worldwide. Media do kampanii zakupił i zaplanował dom mediowy Mediaedge:CIA.

W ramach działań PR Weber Shandwick odpowiedzialna jest za przygotowanie i realizację działań komunikujących historię kawy NESCAFÉ.

McCann Erickson jest odpowiedzialna za stronę kreatywną advertoriali dotyczących historii marki NESCAFÉ. Materiały są publikowane w takich pismach jak: Newsweek, Polityka, Wysokie Obcasy, Telemagazyn, Gazeta Telewizyjna, Twój Styl, Pani, National Geographic, Fokus, Cztery Kąty, Poradnik Domowy, Świat Kobiety.

W Internecie urodziny NESCAFÉ będą uświetnione specjalną stroną internetową, która ruszy w czerwcu. Serwis przygotowała MRM Worldwide.

Momentum Worldwide w ramach działań BTL przygotowała akcję „buy and get”, która była realizowana w ponad 200 miejscach na terenie całej Polski.

Kawa NESCAFÉ obecna jest dziś w ponad 120 krajach, a co sekundę na świecie wypija się jej ponad 4000 filiżanek. Aktualna wartość marki NESCAFÉ wyceniana jest na prawie 13 mln USD, co czyni ją najbardziej wartościową marką kawową świata i trzecią, co do wartości marką spożywczą. Do Polski pierwsze puszki kawy NESCAFÉ docierały po wojnie w niosących międzynarodową pomoc paczkach UNRRA (Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy). W czasach PRL kawę NESCAFÉ można było kupić jedynie w dolarowych sklepach Pewex, albo otrzymać w prezencie od krewnego zza granicy. Już w nowym ustroju politycznym na rynek polski jako pierwsza oficjalnie trafiła w 1993 roku kawa NESCAFÉ Classic, a rok później kawa NESCAFÉ Gold. Z kolei kawa NESCAFÉ Espresso zadebiutowała w 2001 roku, a zaledwie rok później pojawiły się saszetki z rozpuszczalną kawą z mlekiem i cukrem, czyli NESCAFÉ Classic 3 w 1.

Statystyczny Polak wypija 686 filiżanek kawy rocznie, najwięcej kawy w Europie wypijają Skandynawowie, zwłaszcza Finowie, bo aż 1886 filiżanek. Obecnie kawa NESCAFÉ ma 37 % udziału w rynku kawy rozpuszczalnej w Polsce, co daje jej pozycję lidera (dane: ACNielsen MAT FM’08).

Komentarze

Powiązane

19.03.25, 16:00
| reklama & PR |
Deante nawiązuje współpracę z OKK! PR
W lutym br., Deante, producent armatury łazienkowej i kuchennej, rozpoczął współpracę z warszawską agencją OKK! PR.
19.03.25, 12:32
| reklama & PR |
Rusza VI edycja kampanii Porozmawiajmy szczerze o otyłości
Rozpoczęła się szósta edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, realizowanej w tym roku pod hasłem „Słuchaj serca. Lecz otyłość”. Kampania obejmuje szeroki zakres działań, w tym aktywności online, w mediach społecznościowych, kinach, radiu, na nośnikach DOOH oraz w ramach akcji ambientowej.
19.03.25, 07:00
| reklama & PR » ludzie
Monika Marciniak dołącza do Live Age jako Senior Event Creative
Agencja komunikacji live „Live Age” rozszerza swój zespół. Dołączyła do niego Monika Marciniak, obejmując stanowisko Senior Event Creative. Marciniak to specjalistka z wieloletnim stażem w branży.
18.03.25, 20:39
| reklama & PR » informacje
Każdemu może się zdarzyć. Warta kontynuuje kampanię promującą OC i AC
Warta startuje z kolejną kampanią reklamową. Spoty emitowane w TV i Internecie promują ubezpieczenia komunikacyjne OC/AC. Firma kontynuuje strategię i prezentuje kolejne odsłony kampanii prowadzonej pod hasłem „Każdemu może się zdarzyć”.
18.03.25, 16:15
| reklama & PR » informacje
LoveBrands Group oficjalnie w szeregach IAB Polska
Agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group wstąpiła do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. IAB Polska to organizacja wspierająca działalność uczestników rynku komunikacji i reklamy interaktywnej.
18.03.25, 11:34
| reklama & PR » informacje
Hillside Beach Club klientem Havas PR Warsaw
Agencja Havas PR Warsaw rozpoczęła współpracę z Hillside Beach Club – luksusowym tureckim resortem na wybrzeżu Morza Egejskiego.
17.03.25, 20:27
| reklama & PR » informacje
Czas płynie tu wolniej. Marka Lech z billboardami w nietypowych miejscach w Europie
Lech w działaniach marketingowych przypomina o łapaniu chwil w słonecznych miejscach Europy, gdzie Polacy spędzają wakacje w zimie. Plakaty promujące markę pojawiły się w nietypowych lokalizacjach.
16.03.25, 07:00
| reklama & PR » informacje
Nowa kampania edukacyjna o zagrożeniu kleszczowym zapaleniem mózgu
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) zajęła się strategią, kreacją i realizacją materiałów związanych z kampanią edukacyjną o zagrożeniu kleszczowym zapaleniem mózgu. Działania uwzględniają 15- i 30-sekundowe spoty TV.
15.03.25, 12:00
| reklama & PR » ludzie
Natalia Poniatowska w Papaya Roster
Natalia Poniatowska, artystka specjalizująca się w fotografii artystycznej, dokumentalnej i komercyjnej, dołączyła do grona 39 twórczyń i twórców reprezentowanych przez impresariat Papaya Roster.
14.03.25, 23:45
| reklama & PR » informacje
Harmonia – Twoja bezpieczna przystań. Podcast Grupy LUX MED
LUX MED stworzył nowy podcast edukacyjny o nawie „Harmonia – Twoja bezpieczna przystań”. Podcast jest już dostępny na platformach YouTube i Spotify.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.