21.01.25, 06:00

Podsumowanie 2024 roku: Malwina Pająk (El Padre)

MAlwina Pająk, fot.: materiały prasowe

Malwina Pająk – Communication Manager, El Padre, podsumowuje miniony rok w branży dla portalmedialny.pl.

NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA W BRANŻY

W styczniu odbyła się premiera raportu „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”, który nasza agencja przygotowała wraz z instytutem badawczym IQS, portalem MeetingPlanner.pl oraz agencjami marketingowymi: Allegro, Blue Experience, Creative Pro, El Padre, IF Nation Group, KDK Events, Live Age i Plej. Celem raportu było sprawdzenie kondycji event marketingu, zdefiniowanie charakterystycznych dla 2024 roku wyzwań w tym obszarze oraz zbadanie, jaka jest jego percepcja wśród docelowych klientów (reprezentujących korporacje, małe i średnie przedsiębiorstwa, instytucje i stowarzyszenia). 

Z raportu wynika, że rok 2024 zaznaczył się pełnym powrotem do wydarzeń „twarzą w twarz” (F2F). Większość firm zrezygnowała z organizacji eventów wyłącznie online, a hybrydowe formy wydarzeń były rzadkością.

Aż 84 proc. firm korzystało z event marketingu, co stanowi największy przyrost spośród narzędzi komunikacji marketingowej w ciągu ostatnich lat (wzrost o 12 proc. w porównaniu do 2023 roku).

Co dość istotne, firmy coraz częściej oczekują też personalizacji doświadczeń podczas wydarzeń, jednak na symbolicznym poziomie, jako uzupełnienie, a nie główny element strategii.

NOWE ZJAWISKA

Z raportu „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” wynika również, że wiele firm nie korzysta ze sztucznej inteligencji na szeroką skalę (zaledwie 21 proc.), co wskazuje na wczesny etap adaptacji tej technologii. AI wykorzystywana jest przede wszystkim do generowania materiałów wizualnych, tekstowych i animacji, głównie w oparciu o narzędzia ChatGPT i MidJourney. 

Aż 90 proc. badanych uważa, że wartości takie jak zaufanie, empatia i lojalność są kluczowe w marketingu, a 63 proc. oczekuje, że agencje będą uwzględniały je w swoich ofertach na poziomie strategii. 

ROZCZAROWANIA 

Niestety, choć 75 proc. firm utrzymało lub zwiększyło budżet na event marketing, 12 proc. zmniejszyło nakłady, co było dwukrotnie wyższym odsetkiem w porównaniu do 2023 roku.

Zastanawia również dość niski poziom wiedzy o sztucznej inteligencji – zaledwie 21 proc. firm twierdzi, że ich pracownicy potrafią korzystać z AI w bardziej zaawansowany sposób. Problematyczne pozostają kwestie praw autorskich do materiałów generowanych przez AI– połowa firm nie akceptuje braku wyłącznych praw do takich materiałów.

ZASKOCZENIA

Zgodnie z raportem „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” aż 86 proc. firm zwraca uwagę na zagadnienia jakości życia w odniesieniu do pracowników, organizując działania związane z well-beingiem. To pozytywny trend, który zapewne będzie utrzymywał się w kolejnych latach, ponieważ świadomość społeczna dotycząca zdrowia psychicznego i konieczności zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym jest coraz większa.

Zaskoczyły nas również dominujące cele wykorzystania event marketingu, które bardziej niż z promocją samej marki lub jej produktów związane są zbudowaniem więzi z partnerami biznesowymi i kształtowaniem wizerunku marki.

Warto zauważyć, że w całej branży eventowej wyraźnie spadło zaangażowanie spółek skarbu państwa w wydarzenia i budżety przeznaczane na event marketing. 

ZMIANY NA RYNKU REKLAMY I MEDIÓW 

W 2024 roku event marketing stał się jednym z najważniejszych narzędzi komunikacji marketingowej. Podczas gdy AI znalazło zastosowanie w automatyzacji i personalizacji, pojawił się też nacisk na human touch w komunikacji, aby zachować emocjonalne zaangażowanie odbiorców.

W planach firm dominowałytradycyjne formy eventów, takie jak konferencje, szkolenia i spotkania integracyjne, o wiele mniej natomiast organizowano wydarzeń stricte rozrywkowych.

Podsumowanie 2024 r. w El Padre

NAGRODY

Miniony rok był dla naszej agencji obfity w nagrody i wyróżnienia. Po raz kolejny zdobyliśmy tytuł Eventowej Agencji Roku w konkursie MP Power Awards, w którym otrzymaliśmy również 1. miejsce w kategorii Kongres za „Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia” zorganizowany dla Instytutu Pamięci Narodowej. Kongres zdobył także 1. miejsce w konkursie PR Wings w kategorii Angażujący event.

Koncert “Stay Together. Nie bądź obojętny”, który zrealizowaliśmy na zlecenie Banku Gospodarstwa Krajowego celem wsparcia mieszkańców dotkniętej wojną Ukrainy zdobył drugie miejsce w kategorii Best CSR Project oraz trzecie miejsce w kategorii Crossover Event w konkursie Conventa Best Event Award. 

Zostaliśmy także wyróżnieni za długodystansowe zaufanie, jakim darzą nas nasi Klienci w Raporcie Agencje Eventowe zrealizowanym przez magazyn „Media Marketing Polska”.

ZMIANY PERSONALNE

Jesteśmy stabilną firmą, więc też zmiany personalne w 2024 roku nie były duże. W marcu do zespołu El Padre dołączyła jedna osoba, obejmując nowo utworzone stanowisko Communication Managera, a we wrześniu odeszła jedna
osoba z zespołu Event Managerów. 

REALIZACJE

Ponieważ miniony rok w El Padre obfitował w kilkaset udanych realizacji eventowych, wspomnę jedynie o wybranych, tych zrealizowanych na dużą skalę. 

2024 rok rozpoczęliśmy z przytupem w Łodzi konferencją Rozmowy pod Znakiem Centaura dla Rossmann Polska. Część oficjalna odbyła się w Atlas Arenie, gdzie dzięki efektom specjalnym i animacjom zaprezentowaliśmy nowe produkty Klienta oraz świętowaliśmy 25-lecie marki. After party z udziałem m.in. Mroza i Agnieszki Chylińskiej odbyło się w specjalnie zaaranżowanej w tym celu Hali Expo. Została tam również zbudowana specjalna strefa food court, w której dania serwowały aż cztery łódzkie restauracje. W celebracji wzięło udział ok. 2700 osób z całej Polski.

Również z Rossmann Polska już po raz trzeci stworzyliśmy strefę festiwalową, z którą Klient pojawił się m.in. na Orange Warsaw Festival i na Open’er Festival. Odwiedzający mogli skorzystać z salonu beauty, usług barbera i studia ulotnych tatuaży. Jak zawsze prawdziwym magnesem były instaspoty. Gości przyciągały m.in.: łazienka odwrócona do góry nogami, wielka żółta kaczucha i megakoszyk, w którym zdjęcia robiły sobie całe grupy przyjaciół. Strefa okazała się sukcesem - przyciągnęła masę ludzi, nawet w trakcie największych koncertów.


Łazienka do góry nogami, fot.: materiały prasowe

Kolejnym dużym eventem była Strefa Zabawy LEGO – pierwsza tego typu realizacja marki LEGO w Polsce. W Centrum Praskim Koneser wybudowaliśmy wielki plac zabaw wypełniony klockami i przestrzeniami nawiązującymi do zestawów LEGO. Na najmłodszych czekały kreatywne wyzwania w czterech dedykowanych pokojach zabaw. W każdym z nich dzieci mogły rozwijać swoją pomysłowość, uczyć się kreatywnego budowania, ale przede wszystkim przyjemnie spędzać czas. 


El Padre z realizacją dla LEGO, fot.: materiały prasowe

2024 rok zakończyliśmy eventem McDonald’s Christmas Party, który zrealizowaliśmy dla naszego Klienta po raz drugi. To wydarzenia jest formą podziękowania i docenienia pracowników, franczyzobiorców oraz wybranych dostawców McDonald's. Koncepcja kreatywna zakładała przeniesienie uczestników do pełnej magii, świątecznej krainy inspirowanej „Dziadkiem do Orzechów”. Odegrane zostały aż trzy akty tego spektaklu w nowoczesnej, specjalnie zaadaptowanej wersji. Na scenie wystąpił też 20-osobowy chór gospel wraz z bandem instrumentalnym. Na scenografię składały się m.in. makieta zamku, oprószonych śniegiem choinek, ogromnych prezentów i – rzecz jasna – dziadka do orzechów. Podczas wydarzenia odbyło się wręczenie statuetek za staż pracy oraz licytacja rzeźby „Harda dziewczynka”, której roczne posiadanie zostało wylicytowana za kilkaset tysięcy złotych przez franczyzobiorców. Cała kwota zostanie przeznaczona na Fundację Ronalda McDonalda i budowę kolejnego Domu Fundacji (przy Centrum Zdrowia Dziecka).


El Padre z realizacją dla McDonald's, fot.: materiały prasowe

Malwina Pająk – Communication Manager, El Padre

Odpowiada za prowadzenie zewnętrznej i wewnętrznej komunikacji agencji, koordynację działań promocyjnych, a także zarządzanie mediami społecznościowymi i stronami agencji. Do jej kluczowych obowiązków należy również wsparcie zespołu kreacji – tworzenie i wdrażanie koncepcji kreatywnych oraz szeroko rozumiany copywriting.

Komentarze

Powiązane

13.02.25, 18:30
| reklama & PR » ludzie
Izabela Bziuk obejmuje stanowisko Business Projects Development Director w Grupie Agora
Od stycznia 2025 r. Izabela Bziuk objęła stanowisko Business Projects Development Director w Grupie Agora. Została liderką nowego działu w strukturze sprzedaży bezpośredniej.
13.02.25, 14:30
| reklama & PR » ludzie
Izabela Kiwak w zespole marketingu Bonnier Business Polska
Z początkiem lutego br. do zespołu marketingu Bonnier Business Polska dołączyła Izabela Kiwak, która objęła nowo utworzone stanowisko Deputy CMO for Research & Insights.
13.02.25, 13:00
| reklama & PR » ludzie
Salestube wzmacnia zespół Data Analytics & Engineering
Do zespołu Data Analytics & Engineering spółki Salestube, będącej częścią Group One, dołączyło pięciu nowych ekspertów. Jak podkreśla agencja, zmiany te są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na zaawansowane rozwiązania w obszarze danych i sztucznej inteligencji.
13.02.25, 10:40
| reklama & PR » informacje
Hortex promuje tropikalne nowości Tropical Duo
Wystartowała kampania nowych, egzotycznych napojów Hortex Tropical Duo, przygotowana przez Opus B w ramach platformy komunikacji „Każde pokolenie ma swój Hortex”.
12.02.25, 19:45
| reklama & PR » informacje
Zaczynasz od nowa? Zacznij od Maczfit. Inspiracje w nowej kampanii reklamowej
Maczfit, marka z segmentu cateringu dietetycznego w Polsce, rozpoczęła rok 2025 nową kampanią reklamową pod hasłem „Zaczynasz od nowa? Zacznij od Maczfit”.
12.02.25, 11:05
| reklama & PR » informacje
Agencja They.pl wizualna zmienia się w They Digital
Agencja digital marketingowa They.pl przechodzi rebranding. Zmienia nazwę na They Digital, wprowadza nową identyfikację wizualną i logotyp.
12.02.25, 08:00
| reklama & PR » informacje
#MojaCOOLGirl. Trzecia edycja konkursu marki Jeżyki
Na początku lutego br. rozpoczęła się trzecia edycja konkursu konsumenckiego #MojaCoolGirl, organizowanego przez markę Jeżyki Coolki (Colian). Akcja, nawiązująca do Walentynek i Dnia Kobiet, ma zachęcać konsumentów do wyrażania wdzięczności wobec bliskich osób w kreatywny sposób.
12.02.25, 06:00
| reklama & PR » artykuły
Ewelina Jaskuła: Zestawienie wybranych działań PR w sektorze zdrowia w 2024 roku
Ewelina Jaskuła (Senior Account Manager w Good One PR) podsumowuje dla portalmedialny.pl wybrane działania PR w sektorze zdrowia w 2024 r. 
11.02.25, 22:58
| reklama & PR » informacje
SAIC Poland promuje model MG3 w wersji spalinowej i hybrid+
SAIC Poland z początkiem tygodnia rozpoczął kampanię modelu MG3 w wersji spalinowej i hybrid+, czyli najnowszego wariantu hatchback’a marki MG.
11.02.25, 19:00
| reklama & PR » informacje
Lubella organizuje loterię w ramach kampanii Gotuj w domu jak w restauracji
W kolejnej odsłonie kampanii „Gotuj w domu jak w restauracji” Lubella zachęca nie tylko do tworzenia własnej restauracji w domowym zaciszu, ale także organizuje loterię z nagrodami.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.