11.12.24, 13:47

Kanały linearne BBC Studios z rekordową oglądalnością w regionie EMEA

Logo BBC Studios, fot.: materiały prasowe

BBC Studios zaprezentowało rekordowe wyniki oglądalności swoich kanałów linearnych w br. w regionie EMEA. Kanały BBC Studios w Polsce, a także Holandii, Afryce i krajach nordyckich osiągnęły najwyższe jak dotąd udziały na swoich rynkach.

Portfolio kanałów BBC Studios w Polsce, do którego należą BBC Earth, BBC Brit, BBC First, BBC Lifestyle i CBeebies, zmierza w tym roku ku najwyższemu udziałowi rynkowemu (0,82 proc. w grupie ogólnej 4+) od czasu jego powstania w 2015 r. Najwyższy roczny udział w historii osiągną również same kanały BBC Earth i BBC First.

Wśród programów emitowanych na polskich kanałach BBC Studios, szczególnym powodzeniem cieszyły się seriale kryminalne z kanału BBC First. Niezmiennymi faworytami widzów są „Śmierć pod palmami”, która doczekała się już czternastu sezonów, a także jej spinoff, „Śmierć z dala od palm”. Inne tytuły, które osiągały dobre wyniki oglądalności, to „Milczący świadek”, „Morderstwa w Midsomer”, „Tajemnice Brokenwood”, a także „Profesor T.”.

Antenowe sukcesy święciły także produkcje na innych kanałach. W BBC Earth do najchętniej oglądanych tytułów należały „W okowach mrozu” oraz „Planeta Ziemia III”. W BBC Brit i BBC Lifestyle prymat wiodły flagowe brytyjskie programy BBC, czyli, odpowiednio, „Top Gear” oraz „Wielkie brytyjskie wypieki”. którzy najmłodsi widzowie chętnie oglądali seriale animowane takie jak „Blue” i „Hej, Duggee!” emitowane na CBeebies.

Rekord w Holandii 

Bardzo dobre wyniki w bieżącym roku odnotowały także kanały w innych krajach regionu EMEA. W Holandii, BBC First miało udział 2,3 proc. w grupie ogólnej 4+, co stanowi najlepszy wynik w historii kanału. Swój zasięg zwiększyło całe portfolio kanałów linearnych dostępne w Afryce na DStv (+14 proc.), a CBeebies i BBC UKTV również osiągnęły najwyższe wyniki od czasu powstania. Z kolei BBC Nordic, linearny kanał BBC Studios pokazujący w krajach nordyckich programy z całego przekroju gatunków, w październiku i listopadzie osiągnął pozycję lidera kanałów zagranicznych w Norwegii, zwiększając przy tym udział rynkowy w grupie ogólnej 4+ do rekordowego poziomu 1,2 proc.

Informacja o danych

Wszystkie statystyki podane są dla grupy ogólnej 4+ i obejmują dane do 30 listopada 2024 r. włącznie. Analiza danych wykonana została 3 grudnia 2024 r. NL, PL, NO: 4+ udział %, SA: 4+ zasięg.

Komentarze

Powiązane

15.01.25, 06:00
| telewizja / VOD » informacje
Więcej Awantury o kasę wiosną w Polsacie
1 marca br., na antenę Polsatu powróci wznowiony jesienią 2024 r. teleturniej „Awantura o kasę”.
14.01.25, 21:13
| telewizja / VOD » informacje
Drugi sezon Mówię Wam w TVN7. Co przyniesie nowy sezon talk-show?
Talk-show Mateusza Hładkiego „Mówię Wam” wraca na antenę TVN7 8 lutego 2025 r., z premierowymi odcinkami na żywo w każdą sobotę o godz. 11:25. Program gości najbardziej rozpoznawalne i kontrowersyjne postaci showbiznesu, a prowadzący wraz z nimi omawia najnowsze trendy lifestyle’owe oraz emocjonujące wydarzenia ze świata rozrywki.
14.01.25, 06:00
| telewizja / VOD » seriale
Pan Mama. Ruszyły zdjęcia do nowego serialu TVP z Pawłem Domagałą
Rozpoczęły się zdjęcia do nowego serialu TVP „Pan Mama”, zdjęcia który jest adaptacją włoskiego formatu. Rolę tytułową zagra Paweł Domagała, a reżyserem jest Jan Foryś.
13.01.25, 17:43
| telewizja / VOD » badania rynku
Rośnie widownia serialu Królowie w TVP1
W czwartek, 9 stycznia br. TVP1 z udziałem na poziomie 8 proc. była liderem rynku wśród ogółu widzów. Czwartkowy odcinek nowego serialu „Królowie” obejrzało ponad 1,1 mln widzów.
13.01.25, 16:33
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ponad 2,2 mln zł trafi do potrzebujących instytucji. To efekt akcji Reklama Dzieciom w TVP1
Dochód ze specjalnego bloku reklamowego Telewizji Polskiej wyniósł ponad 2,2 mln zł, czyli o niemal 600 tys. zł więcej niż w 2023 r. TVP1 emitowała spoty 25 i 26 grudnia 2024 r., tuż po programie informacyjnym „19.30”.
13.01.25, 09:57
| telewizja / VOD » informacje
Kręci Cię polskie kino? Chyba się dogadamy. Kampania wizerunkowa kanału Kino Polska
Kino Polska (Grupa Kino Polska) - kanał dedykowany wyłącznie polskim filmom i serialom, rozpoczął w grudniu 2024 r. kampanię wizerunkową. Jej celem jest zachęcenie do oglądania stacji pokolenia Millenialsów.
12.01.25, 21:32
| telewizja / VOD » informacje
wPolsce24 zapowiada Tele-ekspress. Mirosław Rogalski dołączył do stacji
14 stycznia br., na antenie wPolsce24 zadebiutuje nowy, codzienny program informacyjny „Tele-ekspres wPolsce24”.
12.01.25, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami wiosną w Polsacie. Maciej Kurzajewski zatańczy w show
2 marca br. w Polsacie rozpocznie się 16. edycja show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. Po raz kolejny gwiazdy w parach z profesjonalnymi tancerzami będą rywalizować o Kryształową Kule oraz 100 tys. zł dla gwiazdy i 50 tys. zł dla tancerza.
10.01.25, 11:00
| telewizja / VOD » seriale
Serial Śleboda bije rekordy popularności na SkyShowtime w Polsce
Serial "Śleboda" przyciągnął prawie połowę subskrybentów SkyShowtime w Polsce, a niemal 90 proc. z nich zdecydowało się kontynuować oglądanie po pierwszym odcinku, co czyni go największym hitem SkyShowtime od startu serwisu w Polsce.
10.01.25, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Teleexpress coraz chętniej oglądany
Od września ubiegłego roku rośnie widownia „Teleexpressu” w TVP. Coraz więcej widzów gromadzi też „Teleexpress Extra” w TVP Info.