01.12.24, 21:56

Najnowszy raport Elephate o źródłach ruchu na stronach polskich firm SaaS

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Agencja Elephate zaprezentowała nowy raport „Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS” edycja 2024. Publikacja powstała na podstawie analizy danych 371 stron internetowych firm działających w modelu Software as a Service (SaaS) z 40 różnych branż. Celem raportu jest szczegółowe przyjrzenie się źródłom ruchu oraz ukazanie trendów marketingu cyfrowego w polskim sektorze SaaS.

Wnioski, które mogą zmienić Twoją strategię marketingową i SEO

W raporcie „Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS”zaprezentowane zostały wyniki analizy źródeł ruchu, które obejmują dane z sierpnia 2024 roku, eksportowane za pomocą narzędzi Similarweb oraz Ahrefs. Eksperci z Elephate zwracają uwagę, że najwięcej użytkowników trafia na strony polskich firm SaaS dzięki kanałom bezpośrednim, bo aż 47,2% (direct) oraz organicznej obecności w wyszukiwarkach – 34,6%. Ruch z innych źródeł np. z mailingów i social mediów wynosi 15,4%. Z kolei tylko 2,8% ruchu pochodzi z płatnego ruchu z wyszukiwarek. Wysoka wartość ruchu bezpośredniego wskazuje na silną rozpoznawalność marek, co jest kluczowe w strategii marketingowej w tym sektorze.

| Zapoznaj się z raportem!

Świadomość źródeł pochodzenia ruchu na stronie internetowej jest kluczowa dla zaplanowania i egzekucji strategii marketingowej. W końcu każda konwersja na płacącego klienta rozpoczyna się od wizyty użytkownika na stronie. Szczegółowa wiedza na temat efektywności różnych kanałów zdobywających ruch pomaga analizować różne etapy lejka marketingowego i sprzedażowego, jak i podejmować lepsze decyzje dotyczące inwestowania w poszczególne kanały dotarcia do grupy docelowej - mówi Wojciech Mazur, CEO & Founder Elephate.

SEO czy Google Ads? Jak firmy SaaS w Polsce zdobywają użytkowników w 2024 roku?

Z raportu wynika, że większość firm SaaS pozyskuje najwięcej ruchu z kanałów organicznych. Jednak bardzo niski udział ruchu płatnego z wyszukiwarek (Google Ads) sugeruje, że strategie marketingowe wielu firm opierają się głównie na SEO i lojalności użytkowników. Ignorowanie ruchu z płatnych wyników wyszukiwania w branży SaaS – 24% stron firm SaaS nie generuje ruchu z płatnych wyników wyszukiwania – może być spowodowane wysokimi kosztami, pozyskiwania użytkowników przy pomocy tego kanału bądź jego niską jakością. Blisko 32% firm SaaS wybiera szersze działania w zakresie płatnych kampanii w wyszukiwarkach, dzięki czemu zyskują ponad 1000 użytkowników miesięcznie. Ciekawe jest również to, że urządzenia mobilne i desktopowe generują podobny ruch, co oznacza, że strony są optymalizowane zarówno pod kątem desktopów, jak i urządzeń mobilnych.

| Pobierz raport i sprawdź, jak firmy SaaS zdobywają użytkowników!

Jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych?

W raporcie przedstawiono również wskazówki, które mogą pomóc firmom SaaS poprawić efektywność ich działań marketingowych. Przykładem jest skuteczne wykorzystywanie social media, mailingu oraz programów partnerskich do budowania zaangażowania użytkowników. Zmiany w algorytmach Google oraz rosnące znaczenie personalizacji i automatyzacji działań marketingowych dają firmom SaaS wiele narzędzi do zwiększenia wydajności swoich działań.

Branże SaaS, które dominują w polskim internecie

Raport ujawnia również, że największy ruch generują firmy z branży marketingu, narzędzi AI, płatności online oraz e-learningu. Przykładem jest platforma Brainly, która generuje aż 14,5 miliona odwiedzin miesięcznie, co pozwala jej zająć wysokie miejsce w ogólnym rankingu. Natomiast sektor HR, kadr i płac oraz rekrutacji – mimo dużej liczby firm – osiąga relatywnie mniejszy udział w całkowitym ruchu.

Branże takie jak marketing, sprzedaż czy e-learning przyciągają najwięcej odwiedzin, co pokazuje, jak duży potencjał mają firmy SaaS w tych obszarach. Warto pamiętać, że pricing page to jedna z najczęściej odwiedzanych podstron – dobrze zaprojektowany cennik nie tylko zwiększa konwersję, ale też znacznie ułatwia klientom podejmowanie decyzji zakupowych. Rok 2025 to świetny moment, żeby przyjrzeć się swoim cennikom i upewnić się, czy w pełni wykorzystujesz ich potencjał - komentuje Krzysztof Szyszkiewicz, Partner & Co-founder Valueships, główny partner raportu.

Liderzy SaaS - jakie strategie zapewniają im sukces?

Firmy polskiego sektora SaaS, które zdobyły czołowe miejsca w rankingu, stanowią inspirację dla całej branży. Wyróżniają się one nie tylko efektywnymi strategiami marketingowymi, ale także umiejętnością skutecznego przyciągania i konwertowania użytkowników.

W raporcie firmy SaaS zostały podzielone na kluczowe kategorie branżowe, co pozwoliło na szczegółowe porównanie wyników w obrębie poszczególnych segmentów. Dzięki temu możemy zobaczyć, które firmy zdominowały swoje nisze i jakie strategie wdrożyły, aby osiągać świetne rezultaty.

 

Wysoka pozycja Brand24 w tym zestawieniu potwierdza skuteczność naszej strategii marketingowej. Uważamy, że kluczem do sukcesu jest koncentracja na dostarczaniu wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby i pytania nurtujące potencjalnego klienta, co przekłada się na znaczący udział ruchu organicznego. Wyniki te są także dowodem na to, że efektywny marketing nie zawsze wymaga dużych nakładów finansowych – liczy się przemyślana strategia i optymalizacja działań –udział w raporcie komentuje Justyna Dzikowska - Head of Marketing w Brand24.

Opinie i porady czołowych ekspertów

Ranking  powstał dzięki owocnej współpracy z doświadczonymi ekspertami. Partnerem głównym raportu jest firma Valueships, która ocenia i optymalizuje modele biznesowe, strategie, ceny, monetyzację, doświadczenia klientów i strategie marketingowe dla różnych branż, w tym także SaaS. Wśród partnerów merytorycznych, wspierających raport, znalazły się takie firmy jak: Itmation, Qlos, Brand24, Sente, User.com, Commly, Casbeg, Bucholc Consulting oraz liderzy rankingu: eRecruiter, IdoSell, Trustmate, Edrone, Shoper, Sare, Profitroom, Livespace oraz SurferSEO. Każda z tych firm wniosła cenną wiedzę i wskazówki, tworząc tym samym kompleksowy obraz sektora SaaS w Polsce biorąc pod uwagę trendy i potrzeby rynku.

Chcemy, aby ten raport był nie tylko narzędziem do analizy skuteczności strategii marketingowych, zarówno własnych, jak i konkurencji, ale także źródłem inspiracji do działań, które pozwolą polskim firmom osiągać jeszcze lepsze wyniki. Jako eksperci od zwiększania ruchu organicznego z wyszukiwarek, wiemy dokładnie jakie strategie i działania SEO przynoszą najlepsze rezultaty w tym bardzo istotnym kanale w sektorze SaaS – podsumowuje Wojciech Mazur, CEO & Founder Elephate.

Dowiedz się więcej! Pobierz raport „Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS” już teraz i odkryj, jakie działania mogą przyciągnąć nowych użytkowników do Twojej strony!

| Pobierz raport!

Ranking został objęty patronatem portalu portalmedialny.pl.

bio autora:

Dorota Prokopiak - PR & Communication Manager w Elephate

Manager z wieloletnim doświadczeniem w branży marketingu i PR. Posiada praktyczną znajomość zagadnień związanych SEO i digital marketingiem. Swoje kompetencje rozwijała jako redaktor naczelna ogólnopolskich magazynów i portali branżowych oraz organizatorka szkoleń, targów, eventów biznesowych, konferencji i webinarów. Tworzy kreatywne strategie PR oraz content marketingowe, efektywnie budując wizerunki firm o globalnym zasięgu.

O firmie
Elephate działa na rynku od 2012 r. W swoim unikalnym podejściu łączy synergię content marketingu z SEO i digital Public Relations. Agencja realizuje cele biznesowe klientów poprzez publikowanie treści najwyższej jakości, zdobywanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google, wzrost ruchu oraz budowanie wizerunku i rozpoznawalności marek w sieci. Elephate było wielokrotnie nagradzane w plebiscytach, m.in. European Search Awards, European Content Awards i Power of Content Marketing.

Komentarze

Powiązane

16.01.25, 23:32
| reklama & PR |
Rockfin odświeża wizerunek, który ma podkreślać ambicje na rynku globalnym
Rockfin, firma działająca w obszarze projektowania i produkcji systemów wspierających transformację energetyczną, przeprowadza rebranding, wprowadzając nową identyfikację wizualną, która ma podkreślać jej ambicje na rynku globalnym.
16.01.25, 20:24
| reklama & PR » informacje
Roślinny lek Canephron w kreatywnym formacie modular video
Canephron, roślinny lek bez recepty na dolegliwości układu moczowego, jest tematem nowej kampanii opartej na formacie modular video. W kreatywnym projekcie autorstwa agencji MADOGZ lek symbolicznie wspiera strażaczki w gaszeniu „osobistych pożarów”.
16.01.25, 12:03
| reklama & PR » ludzie
Agnieszka Pawlak w zespole HOLO Group
Do zespołu kreatywnego HOLO Group dołączyła Agnieszka Pawlak, która objęła stanowisko senior creative.
16.01.25, 10:55
| reklama & PR » informacje
Polpharma promuje żele do nosa marki Xylogel
Rozpoczęła się kampania żelów do nosa Xylogel, przygotowana przez Opus B. To już kolejna realizacja agencji dla tej marki.
16.01.25, 08:30
| reklama & PR » informacje
Muzyka łączy, tak jak bycie na TY. Wojciech Mann i Radzimir Dębski (JIMEK) w kampanii marki Tyskie
Tyskie poszerza działania platformy komunikacyjnej „Jesteśmy na TY”, stawiając na muzykę jako przestrzeń, która łączy ludzi. Marka zaprosiła do kampanii Wojciecha Manna oraz Radzimira Dębskiego.
16.01.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
Podsumowanie 2024 roku: Krzysztof Koczorowski (KARAT-e i SLOWoTWÓRCY)
Rok 2024 w branży - Krzysztof Koczorowski, prezes zarządu, dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e, właściciel Agencji Reklamowej SLOWoTWÓRCY, podsumowuje miniony rok w branży dla portalmedialny.pl.
15.01.25, 21:00
| reklama & PR » informacje
Karol Kłos ambasadorem Nice To Fit You
Nice To Fit You rozszerza współpracę z Polską Ligą Siatkówki o współpracę ambasadorską z jednym z najbardziej rozpoznawalnych siatkarzy w Polsce - Karolem Kłosem. Kłos to jeden z najbardziej utytułowanych polskich siatkarzy ostatnich lat, reprezentant Polski, mistrz świata z 2014 roku, olimpijczyk z Rio de Janeiro (2016).
15.01.25, 13:56
| reklama & PR » ludzie
Michał Brzeczkowski awansował w VML
Od początku 2025 r. Michał Brzeczkowski objął stanowisko Account Director w agencji VML.
15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 14:01
| reklama & PR » informacje
Kia Polska promuje ofertę wyprzedażową 2024
Kia Polska ruszyła z kampanią wspierającą trzy wybrane auta z gamy modeli wyprzedażowych: Niro, XCeed oraz Sportage. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 14.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.