28.11.24, 12:15

Woda opadła, psy zostały: Kampania na rzecz odbudowy schronisk

Kampania "Woda opadła, psy zostały", fot.: materiały prasowe Publicis Groupe

Ponad 1,3 mln zł potrzeba, aby odbudować schroniska w województwach dolnośląskim i opolskim, które ucierpiały podczas powodzi, odbierając bezdomnym psom ich azyl. Kampania „Woda opadła, psy zostały” ma na celu zebranie funduszy na remont i przywrócenie tych miejsc do stanu sprzed katastrofy.

Wrzesień 2024 r. na długo pozostanie w pamięci jako czas dramatycznych wydarzeń. Powódź, która nawiedziła Polskę, okazała się jednym z największych wyzwań ostatnich lat, niszcząc setki domów, gospodarstw oraz schroniska dla bezdomnych zwierząt. Woda zabrała nie tylko zapasy karmy i sprzęt, ale także zniszczyła boksy, które zapewniały schronienie i opiekę czworonogom.

„Niestety nasza Fundacja została całkowicie zalana” – mówi Katarzyna Sowa, przedstawicielka Fundacji Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka. „Nie udało nam się niczego uratować, z wyjątkiem naszych podopiecznych. Większość psów została przetransportowana do innych schronisk, które nie zostały dotknięte powodzią w takim stopniu, jednak nie mogą one zostać tam bezterminowo. Części udało się znaleźć domy stałe lub tymczasowe. Zostało z nami tylko 10 psów, które są nieadopcyjne, ale przy obecnym braku warunków opieka nad nimi jest naprawdę trudna” – dodaje Sowa.

Aby móc kontynuować swoją misję, Fundacja musi zbudować schronisko całkowicie od nowa. Koszt realizacji tego celu to 1,3 mln zł, a obecnie udało się zebrać ok. 640 tys.zł.

Podczas kulminacji powodzi wsparcie dla poszkodowanych było znaczące, lecz z biegiem czasu zaczęło słabnąć. Tymczasem schroniska wciąż zmagają się z ogromnymi stratami, a przed nimi najtrudniejszy okres – zima. Wyzwania potęgują nie tylko trudne warunki pogodowe, ale także rosnąca liczba zwierząt trafiających do placówek w tym czasie.

„Co roku w zimie trafia do nas 20–30 psów miesięcznie. Koszt utrzymania jednego w zależności od jego wieku, wielkości, usposobienia i stanu zdrowia to około 1  500 zł. Łatwo sobie obliczyć, jakie są to kwoty przy tak dużej liczbie zwierzaków. Dlatego musimy być odpowiednio przygotowani, również finansowo, aby móc dalej pomagać. W czasie zimy i nie tylko”– komentuje Jerzy Thomalla ze Schroniska AZYL w Dzierżoniowie.

Schronisko obecnie opiekuje się 91 psami i 5 kotami, a po ostatniej powodzi przyjęło dodatkowo 23 nowe zwierzęta. To kolejne wyzwanie, z którym musi się zmierzyć, zwłaszcza że od 1997 r. jest to już trzecie zalanie placówki. Dzięki wsparciu darczyńców zawsze udawało się odbudować schronisko, a pracownicy i wolontariusze AZYLU wierzą, że i tym razem będzie podobnie. Do pełnej odbudowy zalanych pomieszczeń potrzebują jeszcze 110 tys. zł.

Aby wesprzeć te trzy placówki w naprawie szkód po powodzi i pomóc im przygotować się na zbliżającą się zimę, Grupa Publicis, specjalizująca się w kompleksowej komunikacji marketingowej, rozpoczęła kampanię pro bono pod hasłem „Woda opadła, psy zostały”.

Symboliczna kampania

W ramach kampanii mury z zalanych schronisk zostaną symbolicznie przeniesione do trzech dużych miast w Polsce, zaczynając od Warszawy. Instalacja zostanie zlokalizowana na terenie Browarów Warszawskich przy ul. Krochmalnej 61. Graficzna linia wody pokaże, do jakiego poziomu sięgała powódź, a przeskalowane wizerunki prawdziwych psów z zalanych schronisk zobrazują zagrożenie, jakie niosła dla nich ta katastrofa, zagrażając ich życiu.

„Zwierzęta w schroniskach są bezbronne w obliczu tragedii, jaką jest powódź. Czekając na dom, tracą nawet ten tymczasowy. Infrastruktura dotkniętych powodzią schronisk została całkowicie zrujnowana. Zamiast pozbycia się jej zamieniliśmy ją w symbol wołania o pomoc i przenieśliśmy do centrów dużych miast. Dzięki temu ślady poziomu wody, które pozostały na zdewastowanych ogrodzeniach schronisk, ukazują skalę tragedii, jaką przeżywają zwierzęta” – dodaje Michał Sęk, CCO Saatchi & Saatchi.

 Ideą kampanii jest przypomnienie wszystkim o naszych czworonożnych przyjaciołach z zalanych terenów. Pomimo tego, że bezpośrednie zagrożenie życia minęło, to ich los nadal jest niepewny. Wykorzystując prawdziwe mury ze zniszczonych schronisk, chcemy pokazać, że za każdą z tych ścian kryją się historie zwierząt, które potrzebują naszego wsparcia” – mówi Grzegorz Kuźnik, Managing Partner z MSL.

Kampania ma na celu zebranie funduszy na pomoc trzem schroniskom dla zwierząt, które najbardziej ucierpiały podczas wrześniowej powodzi: Fundacji Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka, Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej oraz Schronisku AZYL w Dzierżoniowie. Wsparcie można przekazać za pośrednictwem zbiórki online, zorganizowanej przez Fundację Psia Brać. Przy każdej instalacji znajduje się kod QR, który po zeskanowaniu przenosi na stronę Pomagam.pl, umożliwiając szybkie i wygodne przekazanie darowizny, dostosowanej do indywidualnych możliwości.

„Będzie nam ogromnie miło, jeśli ktoś zdecyduje się wesprzeć kampanię „Woda opadła, psy zostały”, która obejmuje również nasze schronisko” – mówi Małgorzata Jurkowska, przedstawicielka Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej. „Każda przekazana złotówka przeznaczona zostanie na odbudowę zniszczonych budynków, zakup niezbędnego wyposażenia oraz zapewnienie zwierzętom opieki weterynaryjnej i odpowiednich warunków życia. W naszym przypadku do realizacji tego celu brakuje 100  tys. zł”– dodaje.

Pomóc można nie tylko poprzez wsparcie finansowe. Udostępnienie informacji o kampanii w mediach społecznościowych może znacząco zwiększyć jej zasięg, a tym samym liczbę osób zaangażowanych w pomoc. Istnieje także możliwość osobistego zaangażowania poprzez dołączenie do grupy wolontariuszy, którzy będą wspierać odbudowę zniszczonych schronisk. Kampania powstała dzięki współpracy agencji Saatchi & Saatchi, MSL oraz Zenith, wspieranych przez inne podmioty należące do Grupy Publicis.

Link do zbiórki: https://pomagam.pl/hygphc

Komentarze

Powiązane

16.01.25, 23:32
| reklama & PR |
Rockfin odświeża wizerunek, który ma podkreślać ambicje na rynku globalnym
Rockfin, firma działająca w obszarze projektowania i produkcji systemów wspierających transformację energetyczną, przeprowadza rebranding, wprowadzając nową identyfikację wizualną, która ma podkreślać jej ambicje na rynku globalnym.
16.01.25, 20:24
| reklama & PR » informacje
Roślinny lek Canephron w kreatywnym formacie modular video
Canephron, roślinny lek bez recepty na dolegliwości układu moczowego, jest tematem nowej kampanii opartej na formacie modular video. W kreatywnym projekcie autorstwa agencji MADOGZ lek symbolicznie wspiera strażaczki w gaszeniu „osobistych pożarów”.
16.01.25, 12:03
| reklama & PR » ludzie
Agnieszka Pawlak w zespole HOLO Group
Do zespołu kreatywnego HOLO Group dołączyła Agnieszka Pawlak, która objęła stanowisko senior creative.
16.01.25, 10:55
| reklama & PR » informacje
Polpharma promuje żele do nosa marki Xylogel
Rozpoczęła się kampania żelów do nosa Xylogel, przygotowana przez Opus B. To już kolejna realizacja agencji dla tej marki.
16.01.25, 08:30
| reklama & PR » informacje
Muzyka łączy, tak jak bycie na TY. Wojciech Mann i Radzimir Dębski (JIMEK) w kampanii marki Tyskie
Tyskie poszerza działania platformy komunikacyjnej „Jesteśmy na TY”, stawiając na muzykę jako przestrzeń, która łączy ludzi. Marka zaprosiła do kampanii Wojciecha Manna oraz Radzimira Dębskiego.
16.01.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
Podsumowanie 2024 roku: Krzysztof Koczorowski (KARAT-e i SLOWoTWÓRCY)
Rok 2024 w branży - Krzysztof Koczorowski, prezes zarządu, dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e, właściciel Agencji Reklamowej SLOWoTWÓRCY, podsumowuje miniony rok w branży dla portalmedialny.pl.
15.01.25, 21:00
| reklama & PR » informacje
Karol Kłos ambasadorem Nice To Fit You
Nice To Fit You rozszerza współpracę z Polską Ligą Siatkówki o współpracę ambasadorską z jednym z najbardziej rozpoznawalnych siatkarzy w Polsce - Karolem Kłosem. Kłos to jeden z najbardziej utytułowanych polskich siatkarzy ostatnich lat, reprezentant Polski, mistrz świata z 2014 roku, olimpijczyk z Rio de Janeiro (2016).
15.01.25, 13:56
| reklama & PR » ludzie
Michał Brzeczkowski awansował w VML
Od początku 2025 r. Michał Brzeczkowski objął stanowisko Account Director w agencji VML.
15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 14:01
| reklama & PR » informacje
Kia Polska promuje ofertę wyprzedażową 2024
Kia Polska ruszyła z kampanią wspierającą trzy wybrane auta z gamy modeli wyprzedażowych: Niro, XCeed oraz Sportage. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 14.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.