26.11.24, 08:30

Grupa Polsat Plus w III kwartale 2024 r.: wzrost przychodów o 3,6 proc.

Logo Grupy Polsat Plus, fot.: materiały prasowe

Jak informuje Grupa Polsat Plus, III kw. 2024 r. był bardzo dobry dla firmy zarówno pod względem finansowym, jak i operacyjnym.

Przychody wzrosły rok do roku o 3,6 proc., skorygowany zysk EBIDTA o 14,4 proc., a zysk netto o ponad 144 proc. W III kw. 2024 r. Grupa Polsat Plus zwiększyła zasięg 5G Plusa do 25 mln osób, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – do 16 mln osób. Internet stacjonarny Plusa i Netii dociera do ponad 10 mln gospodarstw domowych, w których mieszka blisko 23 mln osób. Została wzmocniona oferta kanałów Polsat Sport/Polsat Sport Premium i Eleven Sports, m.in. o Bundesligę, Ligue 1 McDonald’s i Formula 1. Od początku roku Grupa wyprodukowała już 722 GWh energii z własnych mocy produkcyjnych OZE, a w Koninie ruszyła testowa produkcja zielonego wodoru.

EBITDA skorygowana nie uwzględnia zysku ze sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej (220,1 mln zł w 3Q23). „W III kw. rozwijaliśmy się w każdym segmencie działalności. W zasięgu 5G Plusa jest 25 mln osób, 5G Ultra – 16 mln, a nasz internet stacjonarny jest dostępny dla blisko 23 mln osób. Dbamy o atrakcyjną ofertę programową, w tym ciekawą jesienną ramówkę oraz bogactwo najlepszego sportu. Do Eleven Sports wracają wyścigi Formula 1 oraz Bundesliga. Z odnawialnych źródeł energii produkujemy coraz więcej czystej, zielonej energii, a w Koninie uruchomiliśmy testową produkcję zielonego wodoru”– mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.

Wzrost przychodów i EBITDA

Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w III kw. o 3,6 proc. r./r. do ok. 3,6 mld zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 14,4 proc. do 886 mln zł, a zysk netto – o ponad 144 proc. do 250 mln zł.

To bardzo dobry kwartał pod względem finansowym – przychody oraz skorygowany zysk EBITDA Grupy wzrosły rok do roku odpowiednio o 3,6 proc. i 14,4 proc. Wyniki Grupy coraz mocniej wspiera segment zielonej energii – tylko w III kwartale wygenerował 82 mln zł EBITDA” – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. „Bardzo dobre wyniki operacyjne, w tym rosnące ARPU od klientów kontraktowych B2C oraz B2B, przełożyły się na wzrost przychodów detalicznych o 3,6 proc. Dług netto do EBITDA mamy pod kontrolą na poziomie 3,4x” – dodaje Ostap-Tomann.

20 mln usług 2,5 mln klientów ofert multiplay

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w III kw. br. o 5 proc. r/r do 77,2 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,5 proc. do 7,2 proc.

W III kw. br. liczba klientów multiplay wzrosła r/r o blisko 50 tys. Łącznie z ofert multiplay korzysta 2,5 mln osób, czyli 43 proc. wszystkich naszych klientów” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „W efekcie bardzo dobrej sprzedaży usług telefonii oraz internetowych średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł o 5 proc. r/r. ARPU klientów biznesowych wzrosło o 4 proc., a klientów prepaid pozostaje na wysokim, stabilnym poziomie. Cały czas możemy się pochwalić niskim wskaźnikiem odejść klientów na poziomie 7,2 proc.” – dodaje Stec.

Grupa Polsat Plus posiada ponad 68 tys. klientów B2B. Dzięki poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w III kw. br. o 4 proc. r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.

Stabilna telewizja

Grupa Telewizji Polsat utrzymuje stabilne wyniki oglądalności. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 21,7 proc. w III kw. br. (6,7 proc. kanału głównego Polsat i 15 proc. kanałów tematycznych) oraz 21,8 proc. w okresie dziewięciu miesięcy (7 proc. kanału głównego Polsat i 14,8 proc. kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 3 proc. do 297 mln zł w III kw. oraz o 5,2 proc. do 965 mln zł w okresie dziewięciu miesięcy, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie odpowiednio 27,6 proc. i 28 proc. Grupa Polsat Plus wzmacnia pozycję w segmencie online. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w III kw. co miesiąc średnio 19,4 mln użytkowników, którzy generowali 1,8 mld odsłon stron.

Więcej zielonej energii

W III kw. br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała 301 GWh zielonej energii (81 GWh z wiatru, 32 GWh ze słońca i 188 GWh z biomasy) – o 57 proc. więcej r/r. Łącznie w okresie dziewięciu miesięcy było to 722 GWh zielonej energii (198 GWh z wiatru, 77 GWh ze słońca, 447 GWh z biomasy) – o 49 proc. więcej r./r.

„W III kw. wyprodukowaliśmy ponad 300 GWh zielonej energii – o 57 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Do tego dynamicznego wzrostu przyczyniło się uruchomienie kolejnych farm wiatrowych w Człuchowie i Przyrowie o łącznej mocy 123 MW. Tylko w III kw. segment zielonej energii wygenerował 82 mln zł EBITDA i ponad 200 mln zł przez dziewięć miesięcy” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „Systematycznie uruchamiamy kolejne moce produkcyjne w OZE. Zgodnie z harmonogramem przebiega budowa największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW. W Koninie uruchomiliśmy testową produkcję zielonego wodoru i tym samym mamy już pełny łańcuch wartości gospodarki wodorowej” – dodaje Stec.

Po Warszawie i Rybniku stacje wodorowe NESO zostały uruchomione w Gdańsku i Gdyni, a wkrótce do użytku zostaną oddane także punkty we Wrocławiu i Lublinie. Kolejnych 5 powstanie przy drogach sieci TEN-T. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku wyprodukowała NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk), a w trakcie realizacji są zamówienia dla Chełma (26 sztuk), Konina (5 sztuk) i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (8 sztuk).

Grupa Polsat Plus otrzymała z Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) grant w wysokości ok. 64 mln zł na m.in. budowę pięciu ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru rozmieszczonych przy drogach sieci TEN-T.

Komentarze

Powiązane

15.01.25, 06:00
| telewizja / VOD » informacje
Więcej Awantury o kasę wiosną w Polsacie
1 marca br., na antenę Polsatu powróci wznowiony jesienią 2024 r. teleturniej „Awantura o kasę”.
14.01.25, 21:13
| telewizja / VOD » informacje
Drugi sezon Mówię Wam w TVN7. Co przyniesie nowy sezon talk-show?
Talk-show Mateusza Hładkiego „Mówię Wam” wraca na antenę TVN7 8 lutego 2025 r., z premierowymi odcinkami na żywo w każdą sobotę o godz. 11:25. Program gości najbardziej rozpoznawalne i kontrowersyjne postaci showbiznesu, a prowadzący wraz z nimi omawia najnowsze trendy lifestyle’owe oraz emocjonujące wydarzenia ze świata rozrywki.
14.01.25, 06:00
| telewizja / VOD » seriale
Pan Mama. Ruszyły zdjęcia do nowego serialu TVP z Pawłem Domagałą
Rozpoczęły się zdjęcia do nowego serialu TVP „Pan Mama”, zdjęcia który jest adaptacją włoskiego formatu. Rolę tytułową zagra Paweł Domagała, a reżyserem jest Jan Foryś.
13.01.25, 17:43
| telewizja / VOD » badania rynku
Rośnie widownia serialu Królowie w TVP1
W czwartek, 9 stycznia br. TVP1 z udziałem na poziomie 8 proc. była liderem rynku wśród ogółu widzów. Czwartkowy odcinek nowego serialu „Królowie” obejrzało ponad 1,1 mln widzów.
13.01.25, 16:33
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ponad 2,2 mln zł trafi do potrzebujących instytucji. To efekt akcji Reklama Dzieciom w TVP1
Dochód ze specjalnego bloku reklamowego Telewizji Polskiej wyniósł ponad 2,2 mln zł, czyli o niemal 600 tys. zł więcej niż w 2023 r. TVP1 emitowała spoty 25 i 26 grudnia 2024 r., tuż po programie informacyjnym „19.30”.
13.01.25, 09:57
| telewizja / VOD » informacje
Kręci Cię polskie kino? Chyba się dogadamy. Kampania wizerunkowa kanału Kino Polska
Kino Polska (Grupa Kino Polska) - kanał dedykowany wyłącznie polskim filmom i serialom, rozpoczął w grudniu 2024 r. kampanię wizerunkową. Jej celem jest zachęcenie do oglądania stacji pokolenia Millenialsów.
12.01.25, 21:32
| telewizja / VOD » informacje
wPolsce24 zapowiada Tele-ekspress. Mirosław Rogalski dołączył do stacji
14 stycznia br., na antenie wPolsce24 zadebiutuje nowy, codzienny program informacyjny „Tele-ekspres wPolsce24”.
12.01.25, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami wiosną w Polsacie. Maciej Kurzajewski zatańczy w show
2 marca br. w Polsacie rozpocznie się 16. edycja show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. Po raz kolejny gwiazdy w parach z profesjonalnymi tancerzami będą rywalizować o Kryształową Kule oraz 100 tys. zł dla gwiazdy i 50 tys. zł dla tancerza.
10.01.25, 11:00
| telewizja / VOD » seriale
Serial Śleboda bije rekordy popularności na SkyShowtime w Polsce
Serial "Śleboda" przyciągnął prawie połowę subskrybentów SkyShowtime w Polsce, a niemal 90 proc. z nich zdecydowało się kontynuować oglądanie po pierwszym odcinku, co czyni go największym hitem SkyShowtime od startu serwisu w Polsce.
10.01.25, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Teleexpress coraz chętniej oglądany
Od września ubiegłego roku rośnie widownia „Teleexpressu” w TVP. Coraz więcej widzów gromadzi też „Teleexpress Extra” w TVP Info.