25.11.24, 16:45

Grupa PMPG Polskie Media w III kw. 2024 r. z ujemnym wynikiem netto

Logo Grupy Grupa PMPG Polskie Media, fot.: materiały praowe

Holding mediowy PMPG Polskie Media opublikował wyniki za III kw. 2024 r. W analizowanym okresie Grupa osiągnęła 24,3 mln PLN przychodów ze sprzedaży oraz odnotowała ujemny wynik EBITDA i wynik netto, które wyniosły kolejno -4,2 mln oraz -5,0 mln PLN.

Jak podkreśla firma, wyniki finansowe są podyktowane dynamicznymi zmianami na rynku wydawniczym, co odbija się na malejących przychodach z reklam. „Mając w portfolio dwa z trzech najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce musimy stale dostosowywać się do sytuacji zarówno na rynku, jak i do sytuacji w kraju. Konsekwentna realizacja strategii rozwoju aktywów cyfrowych przynosi pierwsze efekty, a widać to w statystykach portali, np. odsłony Wprost.pl wzrosły o 10 mln, a unikalni użytkownicy o ponad 1 mln w ciągu pięciu miesięcy. Widzimy to również po wynikach nowych portali. Jestem dobrej myśli i wiem, że konsekwentna realizacja strategii, która generuje na ten moment ujemny wynik, przełoży się na pozytywne wyniki w najbliższych miesiącach” – mówi Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.

Mając na uwadze zmiany rynkowe grupa dywersyfikuje kanały dystrybucji treści tworząc nowe portale. We wrześniu został otwarty portal opisujący aspekty medyczne – Newsmed.pl, a w październiku infotuba.pl, mówiący prostym językiem, m.in. o podatkach, rynku pracy, zdrowiu czy emeryturach. Infotuba.pl jest czwartym w tym roku serwisem internetowym uruchomionym przez PMPG. Wcześniej uruchomione zostały quizik.pl czy smaki.pl. W przyszłym roku jest również planowana emisja akcji Orlego Pióra – wydawcy Do Rzeczy, co ma przynieść kapitał na rozwój marki.

Czym zajmuje się spółka PMPG Polskie Media?

Spółka holdingowa notowana na głównym parkiecie Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (GPW: PGM). Działa na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl, e-tygodnika „Wprost” i „Magazynu Wprost Premium” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”. Spółka aktywnie inwestuje również w nowe projekty o charakterze startupowym.

Komentarze

Powiązane

14.01.25, 11:50
| prasa » informacje | kultura » książki
Czytelnicy Wyborczej wybierają Książkę 25-lecia
“Wyborcza” organizuje plebiscyt na książkę ostatniego 25-lecia. Redakcja wspólnie z kilkudziesięcioma dziennikarkami i dziennikarzami wytypowała 25 najważniejszych książek. 13 stycznia br. rozpoczęło się głosowanie czytelników.
14.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
13.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
12.01.25, 17:01
| prasa » informacje
Startuje głosowanie w Plebiscycie Superprodukt 2024 Świata kobiety
Głosowanie na produkty zgłoszone do 18. edycji konkursu Superprodukt „Świata kobiety” 2024 rozpoczęło się 10 stycznia 2025 r.
12.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 12 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 12 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
11.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 11 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 11 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
10.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 10 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 10 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
09.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 9 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 9 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
08.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 8 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 8 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
07.01.25, 12:17
| prasa » ludzie
Marek Majewski redaktorem naczelnym serwisów i tytułów Nasze Miasto
Marek Majewski objął stanowisko redaktora naczelnego serwisów i tytułów "Nasze Miasto" (Polska Press Grupa). To dziennikarz i manager, który z Polska Press Grupą związany jest od ponad 14 lat.