06.11.24, 06:30

The Gauge: Polska. Streaming odpowiada już za prawie 9 proc. ogólnej oglądalności na ekranach TV

Dane "THe Gauge: Polska", fot.: materiały prasowe

Nielsen opublikował najnowsze zestawienie oglądalności na ekranach telewizorów „The Gauge: Polska”. Streaming odpowiada za 8,8 proc. udział w rynku.

Wrzesień 2024 r. to miesiąc, który przyniósł zmiany w zwyczajach oglądania treści wideo na ekranach telewizorów, co tradycyjnie wiąże się z rozpoczęciem roku szkolnego oraz końcem wakacji. W tym czasie odnotowano wzrost oglądalności na ekranach TV o 3,2 proc. w porównaniu do sierpnia br., co świadczy o powrotach Polaków przed telewizory po letnich wyjazdach. Wzrost ten wspierany był także premierą jesiennych ramówek stacji TV.

Widzowie w Polsce spędzali we wrześniu średnio 3 godz. i 38 minut dziennie przed ekranem telewizora, co stanowi wzrost o 7 minut w stosunku do sierpnia br. Telewizja tradycyjna nadal stanowiła istotną część konsumpcji treści, jednak zauważalny był również stabilny wzrost udziału streamingu w ogólnej oglądalności na ekranach TV, z 8,7 proc. w sierpniu do 8,8 proc. we wrześniu.

Na rynku streamingowym największymi graczami pozostali Netflix i YouTube. Netflix zanotował wzrost udziału w całkowitej oglądalności do 2,0 proc. (z 1,9 proc. w sierpniu), podczas gdy YouTube nieznacznie spadł do poziomu 2,0 proc. (z 2,1 proc.). Wśród innych platform streamingowych Pilot WP, Player i Canal+ Online odnotowały duże wzrosty, co również przełożyło się na wzrost udziału streamingu w ogólnej oglądalności wideo na ekranach telewizorów.

Wciąż jednak najwięcej czasu Polacy spędzili oglądając kanały dostarczane przez telewizję kablową - aż 31,9 proc. Niewiele mniej czasu zajęło oglądanie kanałów dostarczanych przez telewizję satelitarną - 30 proc. Z kolei telewizja naziemna odpowiadała za 23,3 proc. udział w torcie TV.

Jak powstał raport?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating). Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4. roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do siedmiu dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii “Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści. Nielsen Polska stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne.

Komentarze

Powiązane

03.12.24, 16:00
| telewizja / VOD » ludzie
Robert Kosobucki przechodzi do MWE Networks
Robert Kosobucki dołączył do MWE Networks i objął stanowisko Dyrektora Marketingu i Rozwoju.
03.12.24, 12:34
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja Polska w likwidacji likwiduje Biuro Dystrybucji. Mniej stanowisk dyrektorskich w spółce
Telewizja Polska zlikwidowała Biuro Dystrybucji, a jego kompetencje przejęły Ośrodek TVP Technologie, Biuro Handlu i Współpracy Międzynarodowej oraz TVP+. Nową jednostką w spółce jest Ośrodek Mediów dla Zagranicy, który wchłonął kanały TVP World i Biełsat.
02.12.24, 16:00
| telewizja / VOD » informacje
Maciej Zakrocki laureatem nagrody Osobowość 35-lecia Wolności RP
Maciej Zakrocki, dziennikarz Telewizji Polskiej otrzymał nagrodę specjalną Federacji Przedsiębiorcy.pl – Osobowość 35-lecia Wolności RP. Wyróżnienie przyznano „za wybitne osiągnięcia dziennikarskie, znaczący wkład w rozwój polskich mediów oraz zaangażowanie w propagowanie wartości Unii Europejskiej”.
02.12.24, 07:30
| telewizja / VOD » ludzie
Zmiany w Pytaniu na Śniadanie. Barbara Dziedzic szefową formatu
Od listopada br. formatem „Pytanie na Śniadanie” (TVP2) kieruje Barbara Dziedzic. Program zyskuje widzów i coraz częściej wygrywa z konkurencją.
29.11.24, 16:47
| telewizja / VOD » informacje
Call to Earth Day 2024. CNN promuje globalną współpracę na rzecz planety
4 grudnia 2024 r. CNN po raz czwarty zorganizuje Call to Earth Day, skupiając się na znaczeniu współpracy między ludźmi i kulturami w działaniach na rzecz ochrony środowiska. W ramach wydarzenia CNN współpracować będzie ze szkołami, organizacjami i osobami prywatnymi na całym świecie, promując świadomość ekologiczną oraz edukację na temat ochrony planety.
28.11.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nagrody Rose d’Or. TVP z dwiema nominacjami w prestiżowych kategoriach
Organizatorzy 63. edycji nagród Rose d’Or ogłosili nominacje, a wśród wyróżnionych znalazły się produkcje Telewizji Polskiej: serial „Procesy” w kategorii Multiplatform Series oraz „The Voice of the Country” w kategorii Competition Reality. Nagroda Rose d’Or, przyznawana przez Europejską Unię Nadawców (EBU), to jedno z najważniejszych wyróżnień w branży telewizyjnej i radiowej.
27.11.24, 21:00
| telewizja / VOD » seriale
Śleboda na SkyShowtime. Premierę zaplanowano na 12 grudnia 2024 r.
Serial "Śleboda" zadebiutuje na SkyShowtime 12 grudnia 2024 roku, kiedy to w serwisie pojawią się dwa z sześciu odcinków. Ta nowa polska produkcja SkyShowtime Original zabierze widzów na Podhale, a w głównych rolach wystąpią Maria Dębska, Maciej Musiał i Piotr Pacyk.
27.11.24, 12:17
| telewizja / VOD » informacje
Mikołaj na sygnale. Mikołaj Roznerski i Wiktoria Gąsiewska w świątecznym filmie TVP
6 grudnia br. w Mikołajki premierowo na platformie TVP VOD pojawi się najnowsza produkcja świąteczna Telewizji Polskiej pt. „Mikołaj na sygnale”.
27.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Dokument Pianoforte otrzymał nagrodę Emmy
Platforma Max kontynuuje tradycję HBO w produkcji dokumentów, które zdobywają międzynarodowe uznanie. Film "Pianoforte", portretujący młodych pianistów w Konkursie Chopinowskim, otrzymał nagrodę Emmy, a serial "Łowcy skór" stał się najpopularniejszą produkcją dokumentalną w serwisie Max, zarówno w Polsce, jak i Europie, oraz cieszy się rosnącą popularnością w Stanach Zjednoczonych.
26.11.24, 22:13
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Piernikowe serce. W grudniu ruszą zdjęcia do świątecznego filmu Piotra Wereśniaka
10 grudnia br., w Toruniu ruszą zdjęcia do filmu „Piernikowe serce” w reżyserii Piotra Wereśniaka. To komedia familijna inspirowana książką „Marcepanowa miłość” Agnieszki Lis. Koproducentem i dystrybutorem produkcji będzie Telewizja Polska, która podpisała list intencyjny w tej sprawie.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.