05.11.24, 06:30

Serwis Klimatyczny. Polskie Radio wprowadza cykliczną informację na temat klimatu

Serwis Klimatyczny, fot.: materiały prasowe

Na antenie Polskiego Radia debiutuje Serwis Klimatyczny, który będzie emitowany o regularnych porach. Nowa propozycja ma dostarczać słuchaczom rzetelnych informacji na temat zagrożeń klimatycznych i jakości powietrza. Serwis będzie dostępny na antenach Programu Pierwszego, Trzeciego i Polskiego Radia 24.

Serwis emitowany codziennie o ustalonych godzinach: 6:00, 9:00, 12:00, 15:00, 18:00 i 21:00, jako stały element serwisów informacyjnych. Formatem przypominając serwis pogodowy, program ma dostarczać dokładnych informacji o kluczowych zagrożeniach, takich jak sezonowe alergie, silne wiatry, smog i zanieczyszczenie powietrza (PM10, PM2.5, NO2), a także o troposferycznym ozonie, tzw. smogu letnim. Audycja obejmie również tzw. „zielone godziny” — czas, gdy większość zużywanej energii pochodzi ze źródeł odnawialnych.

Jak tłumaczy nadawca, Serwis Klimatyczny powstał z myślą o przejrzystym i przystępnym formacie, aby codzienne informacje na temat klimatu były łatwo przyswajalne i angażujące, zwracając uwagę na potrzebę proaktywnych działań i odpowiedzialności. Nowa propozycja ma na celu podnosić społeczną świadomość skali zmian klimatycznych oraz walkę z dezinformacją, oferując sprawdzone dane, oparte na naukowych źródłach.

Jako nadawca publiczny czujemy się zobowiązani do rzetelnego informowania o kwestiach klimatycznych i przeciwdziałania dezinformacji. Serwis Klimatyczny będzie dostarczał sprawdzonych i naukowych danych na temat bieżących zmian klimatycznych, a także podkreślał naszą rolę w budowaniu świadomego społeczeństwa, które ma dostęp do informacji i lepiej rozumie zagrożenia oraz możliwości związane z przeciwdziałaniem zmianom klimatycznym” — mówi Paweł Majcher, redaktor naczelny Polskiego Radia.

Serwis opiera się na zaufanych źródłach, zapewniających aktualne i sprawdzone informacje o klimacie i środowisku. Jednym z kluczowych będzie portal Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMGW), z którego serwisanci będą czerpać informacje o ostrzeżeniach hydrologicznych, pożarowych i suszy. Bank Danych o Lasach oraz Instytut Badawczy Leśnictwa dostarczą informacji o zagrożeniu pożarowym. Dane dotyczące jakości powietrza będą pochodziły z Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska oraz Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, a także zasobów dotyczących sezonowych alergii. Dodatkowo, serwisanci skorzystają z informacji Polskich Sieci Elektroenergetycznych na temat „Zielonych godzin”.

Wprowadzeniu Serwisu Klimatycznego towarzyszyły szkolenia, które miały na celu lepsze zrozumienie zmian klimatycznych przez zespół redakcyjny. Warsztaty zostały przeprowadzone przez redaktorów Polskiego Radia oraz ekspertów z fundacji Climate & Strategy. W najbliższych tygodniach eksperci Climate & Strategy przeprowadzą kolejne sesje, poświęcone metodom przekazywania informacji o klimacie oraz technikom rozpoznawania i przeciwdziałania dezinformacji klimatycznej.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 07:45
| radio » informacje
Świąteczny konwój i Gwiazdkowy pociąg Radia ZET kursują po Polsce
"Świąteczny konwój Radia ZET" ruszył w Polskę odwiedzić największe polskie jarmarki. W trasę po kraju wyruszył również "Gwiazdkowy pociąg Radia ZET".
04.12.24, 15:30
| radio » informacje
My wiemy, o co zapytać. Dziennikarze TOK FM w kampanii wizerunkowej stacji
Radio TOK FM wystartowało z kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”, której celem jest podkreślenie wyjątkowej roli stacji jako medium, które stawia najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie.
04.12.24, 11:30
| radio » informacje
Zabłyśnij na Święta. Świąteczna akcja Radia ESKA2
6 grudnia br. na antenie Radia ESKA2 rozpocznie się akcja „Zabłyśnij na Święta”, w której nagradzane będą najpiękniejsze gwiazdkowe dekoracje. Przez cały grudzień stacja grać też będzie najpopularniejsze polskie świąteczne utwory.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 08:45
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET i Fundacja Castorama pomogą razem mieszkańcom Gminy Głuchołazy
Fundacja Radia ZET rozpoczęła współpracę z Fundacją Castorama, której celem jest skoordynowana pomoc dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, których domy i mieszkania ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi oraz przyspieszenie rozpatrywania wniosków o dofinansowanie remontów.
02.12.24, 22:25
| radio » informacje
Mikołajkowy Piegowaty Koncert w Polskim Radiu Dzieciom
„Strony świata są cztery, a tam? Święty Mikołaj i renifery!” - pod takim hasłem odbędzie się mikołajkowy koncert z cyklu „Piegowate Koncerty” na który zapraszają Katarzyna Stoparczyk, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy oraz Polskie Radio Dzieciom i Trójka.
02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.