12.11.24, 08:30

Wszystko już było. Audioteka stworzyła audioserial o sztuce współczesnej

"Wszystko już było". Nowy podcast Audioteki, fot.: materiały prasowe

Audioteka wspiera Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w związku z otwarciem nowej siedziby muzeum. Efektem współpracy jest podcast „Wszystko już było” – pierwszy polski audioserial o sztuce współczesnej.

Gościem każdego odcinka będzie osoba spoza świata sztuki, której osobista historia ma sprowokować nowe, nieoczywiste spojrzenie na dzieło i poruszane w nim kwestie. Opowieść ma uzupełnić głos ekspertki lub eksperta, w przystępny sposób przybliżający szerszy kontekst i tematykę pracy.

Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do świętowania otwarcia nowego gmachu MSN i partycypować w nim w sposób, w jaki potrafimy najlepiej – poprzez jakościową, wciągającą produkcję audio. Z niecierpliwością wyczekujemy momentu, w którym z podcastem w słuchawkach będzie można oglądać dzieła sztuki, o których z wielką pasją rozmawiają jego twórcy i ich goście. Każdy, kto do tej pory uważał, że sztuka współczesna jest dla niego zbyt trudna, zmieni zdanie po tym, jak już sięgnie po podcast i z pewnością da jej szansę” – mówi Monika Bazdyga, Head of Marketing w Audiotece.

Inspirując się amerykańskimi produkcjami w formule audio storytelling (jak „Aria Code Metropolitan Opera” czy „Artists Among Us Whitney Museum of American a”t.") twórcy podcastu proponują nowy sposób opowiadania o sztuce, spleciony z tym, co porusza odbiorców w otaczającym świecie – tu i teraz. „W amerykańskich podcastach zawsze podobało mi się to, że często niepozorne tematy okazują się kryć w sobie wciągające opowieści. Postanowiliśmy wykorzystać ten format do opowiedzenia o kolekcji MSN, która jest kopalnią dobrych historii o współczesnym świecie, choć może nie każdy się tego po niej spodziewa. Często barierą dla widzów jest to, że prace odnoszą się do kontekstów i dziedzin wiedzy, które nie są powszechnie znane, dlatego skupiamy się tu nie tyle na samej sztuce, co na wielowątkowej, całościowej opowieści” – mówi Zofia Płoska-Czartoryska, prowadząca i pomysłodawczyni podcastu.

Nad podcastem pracowali: Zofia Płoska-Czartoryska, Jakub Depczyński, Jagna Lewandowska i Bogna Stefańska z MSN-u. Autorzy współpracowali z nagradzanymi twórcami podcastów – Moniką Probą oraz Wojtkiem Oleksiakiem z Move Me Media, którzy byli odpowiedzialni również za stronę dźwiękową produkcji. Jingiel skomponowała artystka i kompozytorka Anna Zaradny, a za oprawę graficzną sezonu odpowiedzialny jest Bolesław Chromry.

Pierwszy odcinek podcastu „Wszystko już był”o z gościnnym udziałem Katarzyny Figury i Joanny Krakowskiej został udostępniony w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej Audioteki 25 października. Kolejne odcinki dostępne będą w ramach subskrypcji Audioteka Klub. Nowe odcinki udostępniane będą co dwa tygodnie. Partnerem podcastu jest Towarzystwo Przyjaciół MSN.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 07:45
| radio » informacje
Świąteczny konwój i Gwiazdkowy pociąg Radia ZET kursują po Polsce
"Świąteczny konwój Radia ZET" ruszył w Polskę odwiedzić największe polskie jarmarki. W trasę po kraju wyruszył również "Gwiazdkowy pociąg Radia ZET".
04.12.24, 15:30
| radio » informacje
My wiemy, o co zapytać. Dziennikarze TOK FM w kampanii wizerunkowej stacji
Radio TOK FM wystartowało z kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”, której celem jest podkreślenie wyjątkowej roli stacji jako medium, które stawia najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie.
04.12.24, 11:30
| radio » informacje
Zabłyśnij na Święta. Świąteczna akcja Radia ESKA2
6 grudnia br. na antenie Radia ESKA2 rozpocznie się akcja „Zabłyśnij na Święta”, w której nagradzane będą najpiękniejsze gwiazdkowe dekoracje. Przez cały grudzień stacja grać też będzie najpopularniejsze polskie świąteczne utwory.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 08:45
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET i Fundacja Castorama pomogą razem mieszkańcom Gminy Głuchołazy
Fundacja Radia ZET rozpoczęła współpracę z Fundacją Castorama, której celem jest skoordynowana pomoc dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, których domy i mieszkania ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi oraz przyspieszenie rozpatrywania wniosków o dofinansowanie remontów.
02.12.24, 22:25
| radio » informacje
Mikołajkowy Piegowaty Koncert w Polskim Radiu Dzieciom
„Strony świata są cztery, a tam? Święty Mikołaj i renifery!” - pod takim hasłem odbędzie się mikołajkowy koncert z cyklu „Piegowate Koncerty” na który zapraszają Katarzyna Stoparczyk, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy oraz Polskie Radio Dzieciom i Trójka.
02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.