23.10.24, 18:30
Bocian Tymbek bohaterem kampanii marki Tymbark
Tymbark to marka z ponad 90-letnią tradycją, która od początku istnienia niezmiennie związana jest z malowniczą miejscowością o tej samej nazwie, położoną w Małopolsce u podnóża Beskidu Wyspowego. To właśnie tutaj od lat funkcjonuje pierwszy zakład produkcyjny marki, w którym prawie 30 lat temu pojawił się niezwykły mieszkaniec – Bocian Biały. Ptak, który osiedlił się na kominie jednego z budynków fabryki, przez lata stał się lokalnym symbolem Tymbarku.
Marka Tymbark istnieje od 1936 r., produkując soki i napoje. W miejscowości Tymbark nieprzerwanie działa zakład produkcyjny i to tu powstały pierwsze kapsle z hasełkamik. Zakład i siedziba marki Tymbark zlokalizowane są w sercu Beskidu Wyspowego. Na terenie tymbarskiego zakładu w 1998 r. swoje gniazdo założył bocian. Ten wyjątkowy mieszkaniec zakładu, nazywany przez mieszkańców Tymbkiem, przez lata stał się lokalnym symbolem marki.
To dlatego, gdy marka zdecydowała się na inwestycje i rozbudowę zakładu, zatroszczyła się także o los swojego mieszkańca. W 2023 r., w sezonie zimowym, gdy gniazda bocianie są puste, wspólnie z ornitologiem zorganizowała profesjonalne przeniesienie gniazda, w nowe, bezpieczne miejsce na terenie zakładu tak, by powracający bocian z łatwością znalazł swój dom. Inicjatywa zakończyła się sukcesem, ponieważ wiosną, gdy bociania para dotarła do Tymbarku, zadomowiła się w gnieździe na cały sezon.
W najnowszej kampanii marka postanowiła oddać głos właśnie bocianowi, czyniąc ze swojego skrzydlatego mieszkańca przewodnika po malowniczej miejscowości swojego pochodzenia. W wizerunkowych spotach świat widziany jest oczami powracającego do domu bociana, który niesie przesłanie o tym, jak mimo upływu czasu, rozwoju, nowych inwestycji i technologii niezmiennie ważny jest powrót do korzeni i natury.
„Marka Tymbark nieustannie się rozwija, łącząc tradycję z nowoczesnością” – mówi Dorota Liszka, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w firmie Maspex Wadowice. „Nawet w obliczu podejmowanych inwestycji i szerokiej, europejskiej skali działalności, nie zapominamy o lokalności i miejscu, z którego się wywodzimy. To dlatego w naszej najnowszej kampanii wizerunkowej oddajemy głos bocianowi, który od prawie 30 lat przylatuje do naszego zakładu w Tymbarku, co symbolizuje nasz związek z tradycją i miejscowym otoczeniem zlokalizowanym w sercu natury” – dodaje Liszka.
Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada agencja Brainbox. Kampanie dla marki Tymbark planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja HOPE. Spoty wyprodukował dom produkcyjny Grupy Maspex, a wyreżyserował Filip Berendt. Muzykę skomponowali Jakub i Anna Galińscy. Postprodukcją zajęło się studio Xantus, udźwiękowieniem studio Juice. Stronę internetową przygotowała agencja marketingowa Yoho.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertę
Komentarze