16.08.24, 01:00
Codziennik medialny: 16 sierpnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 sierpnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
DANE DNIA
5 sierpnia br. TVP1 z udziałami na poziomie 12 proc. uzyskała pozycję lidera anten (dane: Nielsen Media). Konkurencję pokonała też grupa TVP, osiągając 25,8 proc. udziału dnia. Telewizja Polska codziennie transmituje Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, relacjonuje i komentuje zmagania sportowców podczas tego wydarzenia. 5 sierpnia br. największą widownię gromadziły transmisje Jedynki: lekkoatletykę kobiet i mężczyzn oglądało średnio 1,6 mln widzów, a w momencie najwyższej oglądalności prawie 2 mln widzów (udział w paśmie 14,4 proc.); mecz siatkówki mężczyzn polskiej drużyny ze Słowenią zgromadził prawie 1,6 mln widzów, w piku liczba kibiców przekroczyła 2,2 mln osób (udział w paśmie 28,1 proc.); mecz koszykówki kobiet 3x3 Niemcy – Hiszpania, trzeci w rankingu pod względem wielkości widowni, śledziło 1,3 mln widzów, w momencie najwyższej oglądalności widownia wyniosła prawie 1,6 mln osób (udział w paśmie 13,1 proc.).
Wysoką oglądalność utrzymują programy informacyjne Telewizji Polskiej. Tego dnia wydanie „19.30” obejrzało w TVP1 ponad 1,2 mln widzów, przy udziale na poziomie 11,4 proc., natomiast „Teleexpress” oglądało 1,1 mln widzów z udziałem 14,2 proc.
CO SŁYCHAĆ (NIE TYLKO) NA WORONICZA?
15 sierpnia 2022 r. Danuta Holecka w głównym wydaniu propagandowych „Wiadomości” informuje Polaków o objawieniach Matki Boskiej, która umożliwiła zwycięstwo nad Moskalami w 1920 roku. Fakt. Nie opinia. pic.twitter.com/LJU3CHUUgH
— Patryk Miś (@PATRYKMIS) August 15, 2024
Najpierw obrzygali @czuchnowski, a teraz na samiutkim końcu tekstu go przepraszają...
— Bartosz T. Wieliński 🇵🇱🇪🇺🇺🇦 (@Bart_Wielinski) August 14, 2024
Podłość 🤢🤮 pic.twitter.com/tXrHYR30tz
Głośniej - nie znaczy lepiej.
— Igor Sokołowski (@IgorSokolowski) August 15, 2024
Przeciwnie.
Ps. Choć od dziewięciu lat konsekwentnie...#przemówienie
Od redakcji: prezentowane Tweety nie mogą być kojarzone ze stanowiskiem redakcji. Mają one informować, a czasem prowokować, lub prezentować różne poglądy.
KALENDARIUM
1924 – urodził się Stanisław Różewicz, scenarzysta, reżyser filmowy i teatralny,
1942 – urodziła się Krystyna Mokrosińska, dziennikarka telewizyjna, autorka filmów dokumentalnych,
1954 – urodził się James Cameron, kanadyjski reżyser, scenarzysta i producent filmowy,
1958 – urodziła się Madonna, amerykańska piosenkarka, kompozytorka, autorka tekstów, producentka muzyczna, aktorka pochodzenia włoskiego,
1977 – zmarł Elvis Presley, amerykański piosenkarz, aktor,
1982 – odbyła się premiera filmu „Debiutantka” w reżyserii Barbary Sass,
2018 – zmarła Aretha Franklin, amerykańska piosenkarka.
KONFERENCJE I SPOTKANIA BRANŻOWE
Chcesz zapowiedzieć ważna imprezę medialną lub start ważnego formatu? Kontakt: redakcja@portalmedialny.pl.
ZAPOWIEDZI MEDIALNE
21.08 - zmiana nazwy kanału: CBS Europa przemieni się w Film Cafe
26.08 - w TVN7 startuje nowy sezon reality show "Hotel Paradise 9"
28.08 - prezentacja jesiennej ramówki TVP, godz. 19.00 czerwony dywan, godz. 20.30 konferencja
31.08 - Dzień Zabawy z Nickelodeon w Warszawie
Chcesz zapowiedzieć ważna imprezę medialną lub start ważnego formatu? Kontakt: redakcja@portalmedialny.pl.
ZAPOWIEDZI CZYTELNICZE
26.07.2024 r. - Peter F. Drucker “Praktyka zarządzania” (Wydawnictwo Mt biznes)
Chcesz zapowiedzieć publikację książki? Kontakt: redakcja@portalmedialny.pl.
WARTO POSŁUCHAĆ!
Radio 357
19.00-.22.00 Lista Piosenek 357 - Marek Niedźwiecki
Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Komentarze