11.08.24, 08:00
Aglomeracja Śląska: RMF FM ma wciąż 1/3 rynku, duży wzrost Radia Zet
Prawie 1/3 rynku radiowego na terenie Aglomeracji Śląskiej należy wciąż do radia RMF FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. (Aglomeracja Śląska).
Liderem w Aglomeracji Śląskiej pozostaje mimo spadku słuchalności radio RMF FM. Udział stacji w I półroczu br. to mimo spadku aż 32,9 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku oznacza to stratę aż 4,5 p.p. Na drugie miejsce awansowało Radio Zet (wzrost o 3,6 p.p.), a na trzecie miejsce spadło Antyradio (mimo wzrostu o 0,6 p.p.).
W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych stacji w Aglomeracji Śląskiej są także (kolejno): Polskie Radio Katowice (wzrost o 0,8 p.p.), Złote Przeboje (wzrost o 1 p.p.), RMF MAXX (strata 1,5 p.p.), TOK FM (strata 0,8 p.p.), Eska (strata 0,5 p.p.), Radio Piekary (wzrost o 0,5 p.p.), Trójka (wzrost o 1,3 p.p.).
Duży spadek tzw. słuchalności zanotowało radio VOX FM (o 1,5 p.p.).
Udział stacji radiowych w Aglomeracji Śląskiej
lipiec 2022 : grudzień 2022 | styczeń 2023 : czerwiec 2023 | lipiec 2023 : grudzień 2023 | styczeń 2024 : czerwiec 2024 | |
RMF FM | 35,9% | 37,4% | 35,2% | 32,9% |
Radio ZET | 6,0% | 5,3% | 7,5% | 8,9% |
Antyradio 106,4 FM (Katowice) | 8,9% | 7,8% | 7,4% | 8,4% |
Polskie Radio Katowice | 4,6% | 5,1% | 4,5% | 5,9% |
Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM (Katowice) | 4,8% | 4,4% | 4,9% | 5,4% |
RMF MAXX (Śląsk) | 6,9% | 6,3% | 5,1% | 4,8% |
Radio TOK FM | 4,7% | 4,8% | 5,7% | 4,0% |
Radio ESKA (Katowice) | 3,0% | 4,2% | 3,1% | 3,7% |
Radio Piekary | 3,3% | 2,6% | 3,6% | 3,1% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 2,2% | 1,8% | 1,9% | 3,1% |
Radio Silesia (Zabrze) | 2,8% | 2,0% | 2,1% | 2,8% |
Meloradio (Katowice) | 1,8% | 1,5% | 2,2% | 1,9% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 2,2% | 2,4% | 2,2% | 1,8% |
Radio Pogoda (Katowice) | 1,5% | 2,1% | 2,8% | 1,8% |
RMF Classic | 1,8% | 1,2% | 1,3% | 1,3% |
Radio Maryja | 1,0% | 0,8% | 1,2% | 1,2% |
Radio Express FM (Tychy) | 1,0% | 0,9% | 1,6% | 1,1% |
VOX FM | 1,5% | 2,5% | 0,9% | 1,0% |
Radio Fest (Chorzów) | 1,0% | 1,5% | 1,0% | 1,0% |
Radio eM 107,6 FM (Katowice) | 0,8% | 1,6% | 1,6% | 1,0% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,3% | 0,4% | 0,4% | 0,7% |
Polskie Radio 24 | 0,8% | 0,5% | 0,4% | 0,5% |
Radio Chillizet (Katowice) | 0,5% | 0,4% | 0,7% | 0,4% |
Radio CCM | 0,7% | 0,3% | 0,8% | 0,4% |
N= | 2603 | 2520 | 2451 | 2476 |
Fale:
lipiec 2022 : grudzień 2022 (wielkość: 41 926)
styczeń 2023 : czerwiec 2023 (wielkość: 41 902)
lipiec 2023 : grudzień 2023 (wielkość: 42 075)
styczeń 2024 : czerwiec 2024 (wielkość: 42 079)
Grupy celowe:
Aglomeracja Śląska:
Wybrane miasta = Aglomeracja Śląska
Wielkość (nie ważona): 1 626 746 (124 773 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze