06.08.24, 06:30

Częstochowa: Radio Jura trzecią najchętniej słuchaną stacją. Słabe wyniki rozgłośni katolickich

Logo Radia Jura, fot.: materiały prasowe

Najchętniej słuchaną stacją w Częstochowie pozostaje niezmiennie radio RMF FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2023 r. (Częstochowa).

Liderem częstochowskiego rynku pozostaje radio RMF FM. Udział stacji w rynku wyniósł w I półroczu br. 25,5 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem) i był wyższy o 3,7 p.p. niż w analogicznym okresie sprzed roku. Drugie miejsce bez zmian zajmuje Radio Zet (wzrost o 2,4 p.p.), a na trzecie awansowało lokalne Radio Jura (wzrost o 3,8 p.p.).

W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchalnych stacji w Częstochowie znalazły się także takie stacje (kolejno): RMF MAXX (strata 1 p.p.), RMF Classic (strata 6,3 p.p.), Jedynka (wzrost o 0,3 p.p.), Złote Przeboje (strata 1 p.p.), TOK FM (strata 2,1 p.p.), Twoja Polska Stacja (wzrost o 2,1 p.p.), Trójka (wzrost o 1 p.p.).

W Częstochowie bardzo słabo radzi sobie Polskie Radio Katowice, które ma zaledwie 1,4 proc. udziału w rynku (strata 1,2 p.p.).
Pierwsze półrocze było także słabe dla stacji katolickich - wszystkie zanotowały spadek tzw. słuchalności: Radio Jasna Góra (o 0,5 p.p.), Radio Maryja (o 0,3 p.p.) i Radio Fiat (o 0,8 p.p.).

Udział stacji radiowych w Częstochowie

  lipiec 2022 : grudzień 2022 styczeń 2023 : czerwiec 2023 lipiec 2023 : grudzień 2023 styczeń 2024 : czerwiec 2024
RMF FM 23,8% 21,8% 25,3% 25,5%
Radio ZET 8,7% 17,1% 17,4% 19,5%
Radio Jura (Częstochowa) 8,2% 6,7% 12,5% 10,5%
RMF MAXX (Częstochowa) 10,7% 8,5% 8,7% 7,5%
RMF Classic 6,7% 12,1% 3,2% 5,8%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 4,4% 5,1% 6,6% 5,4%
Radio Złote Przeboje C 96,6 FM (Częstochowa) 4,8% 6,6% 3,8% 4,6%
Radio TOK FM 8,5% 6,4% 3,3% 4,3%
Twoja Polska Stacja (Częstochowa) 7,2% 1,9% 4,0% 4,0%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 4,0% 2,4% 4,8% 3,4%
Polskie Radio 24 0,8% 2,2% 1,2% 3,2%
Polskie Radio Katowice 2,0% 2,6% 2,6% 1,4%
Radio Jasna Góra (Częstochowa) 0,4% 1,8% 0,6% 1,3%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 1,3% 0,3% 0,2% 0,4%
Radio Maryja 0,2% 0,7% 1,1% 0,4%
Radio Fiat (Częstochowa) 1,1% 0,9% 0,4% 0,1%
N= 460 465 448 403

Fale:
lipiec 2022 : grudzień 2022 (wielkość: 41 926)
styczeń 2023 : czerwiec 2023 (wielkość: 41 902)
lipiec 2023 : grudzień 2023 (wielkość: 42 075)
styczeń 2024 : czerwiec 2024 (wielkość: 42 079)
Grupy celowe:
Częstochowa:
Wybrane miasta = Częstochowa
Wielkość (nie ważona): 186 165 (39 020 przypadków, 1,9% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

09.10.24, 17:00
| radio » ludzie
Onko Story. Agnieszka Trzeciakiewicz autorką nowego cyklu
9 października br. ruszy na antenie Trójki nowy cykl audycji i podcastów „Onko Story”. Agnieszka Trzeciakiewicz – autorka cyklu będzie rozmawiać o niełatwych historiach z nietuzinkowymi gośćmi, doświadczeniach pacjentów oraz o metodach leczenia akademickiego i niekonwencjonalnego. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany po godz. 23.00 w paśmie „Ludzie”.
09.10.24, 14:34
| radio » badania rynku
RMF FM liderem. Spadek stacji informacyjnych. Słuchalność stacji w III kwartale 2024 r.
Liderem rynku pozostaje RMF FM mimo spadku słuchalności. Bardzo słaby wynik zanotowała Jedynka i Polskie Radio 24, a także TOK FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 lipca 2024 r. do 30 września 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
08.10.24, 15:20
| radio » informacje
Nowa ramówka Polskiego Radia dla Ukrainy. Audycje tematyczne również jako podcasty
Polskie Radio dla Ukrainy rozpoczęło emisję programu według nowej ramówki. Stacja wprowadza nowe audycje tematyczne, które będą udostępniane również w formie podcastów na platformach streamingowych oraz w serwisach Polskiego Radia.
08.10.24, 12:12
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
#zróbsobiedobrze. Kampania społeczna Chillizet
Wystartowała kampania społeczna #zrobsobiedobrze, której organizatorami są Chillizet i marka biżuteryjna Oplotka. Potrwa do końca października br. Jej celem jest edukacja w zakresie profilaktyki dotyczącej raka piersi.
08.10.24, 08:30
| radio » informacje
Kultura nie śpi oraz Jestem muzykiem. Jestem rodzicem. Nowe propozycje Polskiego Radia Dzieciom
Polskie Radio Dzieciom wprowadza nowe propozycje kulturalne – audycję „Kultura nie śpi” Martyny Chuderskiej oraz podcast Damiana Sikorskiego „Jestem muzykiem. Jestem rodzicem”. 
07.10.24, 16:51
| radio » informacje | internet » informacje
AI Journey with Jovan Protić. Nowy podcast Business Insider Polska w Onet Audio
Zadebiutowałpodcast Business Insider Polska o potencjale sztucznej inteligencji dla biznesu i mediów. „AI Journey with Jovan Protić” jest podcastem, w którym wiceprezes Ringier Axel Springer Polska wraz z liderami technologicznymi z Doliny Krzemowej, analizuje biznesowe szanse i wyzwania sztucznej inteligencji.
07.10.24, 12:30
| radio » informacje
Wywiady „RAP20” Radia ESKA w formie podcastów
„RAP20” to nowa seria podcastowa Radia ESKA z wywiadami z twórcami związanymi ze sceną rapową. Nowe odcinki publikowane są co środę.
06.10.24, 23:00
| radio » informacje
Na dwa głosy i Portrety w Jedynce
„Na dwa głosy” Marcina Kusego i Pawła Sztompkego oraz „Portrety” Uli Kaczyńskiej to nowe propozycje Programu 1 Polskiego Radia. Audycje będą emitowane w niedziele.
04.10.24, 06:30
| radio » informacje
Srebrne wesele na antenie Radia Nowy Świat
W piątek, 4 października br. w popołudniowej audycji „Nowy świat po południu” (16:00-19:00) w Radiu Nowy Świat zaplanowano premierę nowego cyklu o nazwie „Srebrne wesele”, czyli czego słuchaliśmy 25 lat temu.
03.10.24, 23:15
| radio » informacje
Inauguracja sezonu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia na antenie Dwójki
W piątek, 4 października br., Program 2 Polskiego Radia wyjątkowe wyemituje specjalne wydanie audycji „Wybieram Dwójkę”, z okazji 10-lecia nowej siedziby NOSPR. Wieczorem słuchacze będą mogli uczestniczyć w transmisji koncertu inauguracyjnego, otwierającego nowy sezon artystyczny Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

25.10.2024 r., Campus Google, Warszawa.semWaw#3