28.05.24, 14:35

Auchan Polska i Intermarché chcą zawiązać sojusz zakupowy

Logotypy partnerów, fot.: materiąły prasowe

Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché nawiązały współpracę partnerską, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku. Wyrazem zawartego porozumienia jest podpisany list intencyjny, w którym obie sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat.

Partnerzy oczekują, że ich współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami - dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek. Ostatecznymi beneficjentami zawiązanego sojuszu maja być według partnerów polscy konsumenci, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami. Intermarché i Auchan Polska złożyły 24 maja br. dwa wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.

Intermarché i Auchan Polska zamierzają stać się równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które jako centralne jednostki zakupowe reprezentować będą obie sieci w rozmowach z kontrahentami. W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności.

"Przymierze zakupowe, które zamierzamy zawrzeć chcielibyśmy rozwijać w perspektywie długoterminowej i liczymy na to, że w sposób pozytywny wpłynie na rynek handlu spożywczego w Polsce. Jesteśmy przekonani, że zyskają na tym przede wszystkim klienci. Łącząc potencjał obu sieci stworzymy naszym dostawcom szansę do wspólnego i trwałego rozwoju” – powiedział Maciej Ćwikliński, Prezes Intermarché w Polsce.

Podejmujemy tę współpracę w przekonaniu, że pozwoli nam z jeszcze większą skutecznością dbać o siłę nabywczą polskiego konsumenta, co wraz z dostępnością wyjątkowo szerokiego asortymentu na stałe wpisane jest w strategię naszej sieci. Liczymy także, że przyniesie nowe możliwości rozwoju biznesu dla naszych dostawców, z perspektywą dalszego rozwoju długoterminowych partnerstw” – mówi Alexandre Saussard, Prezes Auchan Polska.

W przypadku uzyskania zgody Prezesa UOKiK na koncentrację dojdzie do zawarcia wiążącej umowy pomiędzy sieciami. Może to nastąpić do końca III kwartału br.

Komentarze

Powiązane

15.07.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | biznes i technologie » informacje
Przedsiębiorcy z sektora telekomunikacyjnego apelują o doprecyzowanie Prawa Komunikacji Elektronicznej
Polscy przedsiębiorcy telekomunikacyjni apelują do posłów o naniesienie poprawek w Prawie Komunikacji Elektronicznej. Podkreślają, że ich brak, negatywnie wpłynie na rozwój usług cyfrowych.
08.07.24, 20:30
| biznes i technologie » informacje
Grupa Polsat Plus i ZE PAK inwestują w największy projekt wiatrowy w Polsce
Grupa Polsat Plus i ZE Pak rozpoczęły wspólną inwestycję, nabywając wszystkie udziały w spółkach realizujących projekt zespołu elektrowni wiatrowych.
08.07.24, 15:30
| biznes i technologie » informacje | kultura » film
Tomasz Jagiełło ponownie wybrany do zarządu The International Union of Cinemas
Tomasz Jagiełło, Prezes sieci kin Helios, ponownie został członkiem zarządu The International Union of Cinemas, organizacji skupiającej europejskie firmy kinowe.
04.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | biznes i technologie » informacje
Aż 280 mln zł. Rekordowa wypłata z Ekstraklasy za sezon 2023/24 dzięki m.in. sprzedaży praw do transmisji TV
Ekstraklasa w sezonie 2023/24 wypłaciła klubom 280,2 mln zł, a ok. 9,5 mln zł trafiło do PZPN. Środki pozyskane przez spółkę pochodzą głównie ze sprzedaży krajowych i międzynarodowych praw do transmisji TV oraz scentralizowanych praw marketingowych.
28.06.24, 18:00
| telewizja / VOD » informacje | biznes i technologie » informacje
Max, PKOl i Looney Tunes łączą siły przed Igrzyskami Olimpijskimi Paryż 2024
Platforma Max została oficjalnym partnerem streamingowym Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Warner Bros Discovery Global Consumer Products i PKOl wraz z firmą LPP ogłosiły również współpracę, której efektem jest specjalna kolekcja ubrań z postaciami z Looney Tunes, zachęcającymi do wspierania TeamPL w igrzyskach.
21.06.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » film
Po 25. latach Multikino Ursynów zamyka swoje drzwi 18 sierpnia 2024 r.
Multikino Ursynów zakończy działalność 18 sierpnia br. Spółka sprzedała prawa użytkowania wieczystego do działki na której funkcjonuje multipleks.
03.06.24, 08:30
| biznes i technologie » informacje
Duży Ben Rośnie i zapowiada inwestycje w e-commerce
Duży Ben, sieć marketów alkoholowych, w 2023 r. przyczynił się do wzrostu sprzedaży w segmencie Projektów Grupy Eurocash o 21 proc. Na ten rok planowane jest dalsze wdrażanie nowych udogodnień dla klientów z wykorzystaniem nowych technologii.
01.06.24, 13:00
| biznes i technologie » informacje
Grupa Muszkieterów planuje przekroczyć pułap 11 mld zł obrotów w 20224 r.
Grupa Muszkieterów osiągnęła w I kwartale 2024 r. łączny obrót w wysokości blisko 2,4 mld zł w ramach zrzeszonych sieci Intermarché i Bricomarché, odnotowując niemal 9 proc. wzrost rok do roku.
01.06.24, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Rusza rozbudowa Lotniska w Modlinie. Większy terminal, więcej miejsc postojowych i nowi przewoźnicy
Nowe władze portu lotniczego w Modlinie mają ambitne plany rozbudowy lotniska i realizacji niezbędnych inwestycji.
31.05.24, 21:45
| biznes i technologie » informacje
Piąty salon Reserved (LPP) w Wielkiej Brytanii
LPP kontynuuje ekspansję w Europie Zachodniej otwierając piąty salon Reserved w Wielkiej Brytanii. Otwarciu towarzyszyć będzie zakrojona na szeroką skalę kampania marketingowa oraz wprowadzona właśnie do sprzedaży kolekcja „Welcome to the Club” inspirowana brytyjskimi tradycjami old-fashioned i stylem sportowym.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.