Raport na temat zainteresowań polskich internatów

Strony internetowe poświęcone budownictwu i nieruchomościom często odwiedzają zasobni prezesi wielkich korporacji oraz osoby bezrobotne.
Strony internetowe poświęcone budownictwu i nieruchomościom często odwiedzają zasobni prezesi wielkich korporacji oraz osoby bezrobotne. M.in. takie wnioski zawiera raport "Zainteresowania polskich internautów 2006", opracowany przez firmę Gemius SA.

Oznacza to, że trudno wyłowić z sieci witryny odwiedzane przez najlepiej usytuowanych internautów stanowiących łakomy kąsek dla reklamodawców. Autorzy opracowania próbowały ustalić jakich informacji poszukują w internecie mężczyźni i kobiety, w zależności od miejsca zamieszkania, wykształcenia, poziomu zarobków i wieku. Zasoby dostępne w sieci podzielono na 12 kategorii: „Informacje, publicystyka, media”, „Kultura i rozrywka”, Motoryzacja, „Biznes, finanse, prawo”, „Budownictwo i nieruchomości”, Edukacja, Sport, „Styl życia”, Turystyka, Nowe technologie, „Praca i społeczności”.

Najczęściej odwiedzanymi witrynami okazały się te zgrupowane w kategorii „Kultura i rozrywka” Nieco mniejszą popularnością cieszyły się strony z kategorii „Nowe technologie" oraz „Informacje, publicystyka, media". Najsłabiej wypadły natomiast witryny ujęte w kategorii „Budownictwo i nieruchomości".

Co ważne dla reklamodawców właśnie te strony najchętniej oglądały najbogatsze osoby o dochodach powyżej 3 tys. zł netto. Dużą popularnością cieszyła się także kategoria "Biznes, finanse, prawo". Najmniejsze zainteresowanie odnotowano w przypadku stron z kategorii „Praca i społeczności”

Podobne preferencje wykazywały osoby z wyższym wykształceniem. W tej grupie internautów największym powodzeniem cieszyły się strony z kategorii „Budownictwo i nieruchomości”, „Biznes, finanse, prawo” oraz „Turystyka". Z niewielkim zainteresowaniem spotkały się witryny z kategorii „Praca i społeczności " oraz „Nowe Technologie".

Co ciekawe także bezrobotni chętnie przeglądali strony na temat budownictwa
i nieruchomości oraz motoryzacji. Interesowały ich także zagadnienia poruszane w kategorii "Biznes, finanse, prawo". Najrzadziej odwiedzali serwisy sportowe.

Kobiety preferowały serwisy zgrupowane w kategoriach: „Styl życia”, „Praca i społeczności” oraz Edukacja. Co ciekawe panie o bardziej urozmaiconych zainteresowaniach, dłużej od mężczyzn, przeglądały witryny poświęcone budownictwu i nieruchomościom.

Reklamodawcy coraz bardziej interesują się internetem, bo systematycznie wzrasta liczba osób, korzystających z sieci. W marcu tego roku w Polsce było 12 262 952 internautów. Oznacza to wzrost o niemal 3,5 mln osób, w porównaniu z marcem ubiegłego roku.

Internauci korzystają z sieci coraz dłużej, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu tego roku przeciętny użytkownik internutu spędził przed komputerem niemal 27,5 godziny, w tym czasie wykonał 1642,31 odsłon. Tymczasem w marcu 2005 czas poświęcony na korzystanie z internetu nieznacznie przekroczył 20 godzin, średnia liczba odsłon wyniosła 1204,64.

Aż 46,44% polskich internautów to osoby poniżej 24 roku życia, czyli w większości jeszcze uczące się. Oznacza to, że wysyp reklam w polskim internecie nastąpi za kilka lat, kiedy ci ludzie zaczną pracować i będzie ich stać na poważniejsze zakupy.

Komentarze

Powiązane

03.02.23, 06:30
| radio » informacje
Polskie Radio Koszalin otwiera oficjalnie Studio Kołobrzeg
3 lutego br., Polskie Radio Koszalin oficjalnie otworzy miejskie „Studio Kołobrzeg”.
02.02.23, 09:39
| radio » informacje
Odsetki od Zetki. Nowa akcja Radio ZET. Agnieszka Kołodziejska twarzą kampanii
1 lutego br. ruszyła nowa zabawa antenowa Radia Zet pod hasłem "Odsetki od Zetki", w której słuchacze będą mogli wygrać spłatę swoich rat kredytowych. Akcję wspiera kampania promocyjna w telewizji, kinach, przestrzeni miejskiej i w internecie.
30.01.23, 13:59
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Niewielka podwyżka reklam w Grupie RMF
Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które będą obowiązywać do 30 kwietnia 2023 r. Grupa wprowadza niewielką podwyżkę.
30.01.23, 10:42
| radio » informacje
W eSkarbonce WOŚP Radia Nowy Świat jest już ponad 600 tys. zł
Radio Nowy Świat włączyło się w zbiórkę pieniędzy na rzecz 31. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Słuchacze stacji mogli zlicytować specjalne przedmioty, a także wpłacić pieniądze do specjalnej eSkarbonki.
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
27.01.23, 18:43
| radio » informacje
Cykl programów o depresji na antenie Chillizet
Chillizet włącza się w obchody Światowego Dnia Walki z Depresją. 28 stycznia br. ruszy weekendowy cykl specjalnych audycji „Plac zabaw” poświęconych depresji u młodzieży.
26.01.23, 14:30
| radio » informacje
Nowe koncesje dla Radia Złote Przeboje 100,1 FM i Trendy Radio
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że warszawskie Radio Złote Przeboje 100,1 FM oraz krośnieńskie Trendy Radio będą mogły emitować swój program przez następne dziesięć lat.
26.01.23, 13:30
| radio » informacje
Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy na antenach stacji Grupy Eurozet
Stacje Grupy Eurozet tradycyjnie wspierają Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. W tym roku po raz 12. Antyradio jest wyłącznym rockowym patronem medialnym Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz piąty patronem medialnym wydarzenia zostało Radio ZET. Finał wspierają również Meloradio i Chillizet.
26.01.23, 12:30
| radio » informacje
Tomasz Terlikowski zastępuje Roberta Mazurka w Porannej rozmowie RMF FM
Na czas urlopu Roberta Mazurka, gospodarzem „Porannej rozmowy RMF FM” jest Tomasz Terlikowski.
26.01.23, 11:24
| radio » informacje
Polskie Radio Białystok: nietrzeźwy dziennikarz prowadził program, stacja przeprasza
20 stycznia br. popołudniowe pasmo Polskiego Radia Białystok prowadził nietrzeźwy dziennikarz. Zarząd zapowiada surowe konsekwencje służbowe. Jednak w czasie trwania audycji nikt z osób nadzorujących ani współpracowników nie zareagował.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 07.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.