Raport na temat zainteresowań polskich internatów
Oznacza to, że trudno wyłowić z sieci witryny odwiedzane przez najlepiej usytuowanych internautów stanowiących łakomy kąsek dla reklamodawców. Autorzy opracowania próbowały ustalić jakich informacji poszukują w internecie mężczyźni i kobiety, w zależności od miejsca zamieszkania, wykształcenia, poziomu zarobków i wieku. Zasoby dostępne w sieci podzielono na 12 kategorii: „Informacje, publicystyka, media”, „Kultura i rozrywka”, Motoryzacja, „Biznes, finanse, prawo”, „Budownictwo i nieruchomości”, Edukacja, Sport, „Styl życia”, Turystyka, Nowe technologie, „Praca i społeczności”.
Najczęściej odwiedzanymi witrynami okazały się te zgrupowane w kategorii „Kultura i rozrywka” Nieco mniejszą popularnością cieszyły się strony z kategorii „Nowe technologie" oraz „Informacje, publicystyka, media". Najsłabiej wypadły natomiast witryny ujęte w kategorii „Budownictwo i nieruchomości".
Co ważne dla reklamodawców właśnie te strony najchętniej oglądały najbogatsze osoby o dochodach powyżej 3 tys. zł netto. Dużą popularnością cieszyła się także kategoria "Biznes, finanse, prawo". Najmniejsze zainteresowanie odnotowano w przypadku stron z kategorii „Praca i społeczności”
Podobne preferencje wykazywały osoby z wyższym wykształceniem. W tej grupie internautów największym powodzeniem cieszyły się strony z kategorii „Budownictwo i nieruchomości”, „Biznes, finanse, prawo” oraz „Turystyka". Z niewielkim zainteresowaniem spotkały się witryny z kategorii „Praca i społeczności " oraz „Nowe Technologie".
Co ciekawe także bezrobotni chętnie przeglądali strony na temat budownictwa
i nieruchomości oraz motoryzacji. Interesowały ich także zagadnienia poruszane w kategorii "Biznes, finanse, prawo". Najrzadziej odwiedzali serwisy sportowe.
Kobiety preferowały serwisy zgrupowane w kategoriach: „Styl życia”, „Praca i społeczności” oraz Edukacja. Co ciekawe panie o bardziej urozmaiconych zainteresowaniach, dłużej od mężczyzn, przeglądały witryny poświęcone budownictwu i nieruchomościom.
Reklamodawcy coraz bardziej interesują się internetem, bo systematycznie wzrasta liczba osób, korzystających z sieci. W marcu tego roku w Polsce było 12 262 952 internautów. Oznacza to wzrost o niemal 3,5 mln osób, w porównaniu z marcem ubiegłego roku.
Internauci korzystają z sieci coraz dłużej, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu tego roku przeciętny użytkownik internutu spędził przed komputerem niemal 27,5 godziny, w tym czasie wykonał 1642,31 odsłon. Tymczasem w marcu 2005 czas poświęcony na korzystanie z internetu nieznacznie przekroczył 20 godzin, średnia liczba odsłon wyniosła 1204,64.
Aż 46,44% polskich internautów to osoby poniżej 24 roku życia, czyli w większości jeszcze uczące się. Oznacza to, że wysyp reklam w polskim internecie nastąpi za kilka lat, kiedy ci ludzie zaczną pracować i będzie ich stać na poważniejsze zakupy.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze