Raport na temat zainteresowań polskich internatów

Strony internetowe poświęcone budownictwu i nieruchomościom często odwiedzają zasobni prezesi wielkich korporacji oraz osoby bezrobotne.
Strony internetowe poświęcone budownictwu i nieruchomościom często odwiedzają zasobni prezesi wielkich korporacji oraz osoby bezrobotne. M.in. takie wnioski zawiera raport "Zainteresowania polskich internautów 2006", opracowany przez firmę Gemius SA.

Oznacza to, że trudno wyłowić z sieci witryny odwiedzane przez najlepiej usytuowanych internautów stanowiących łakomy kąsek dla reklamodawców. Autorzy opracowania próbowały ustalić jakich informacji poszukują w internecie mężczyźni i kobiety, w zależności od miejsca zamieszkania, wykształcenia, poziomu zarobków i wieku. Zasoby dostępne w sieci podzielono na 12 kategorii: „Informacje, publicystyka, media”, „Kultura i rozrywka”, Motoryzacja, „Biznes, finanse, prawo”, „Budownictwo i nieruchomości”, Edukacja, Sport, „Styl życia”, Turystyka, Nowe technologie, „Praca i społeczności”.

Najczęściej odwiedzanymi witrynami okazały się te zgrupowane w kategorii „Kultura i rozrywka” Nieco mniejszą popularnością cieszyły się strony z kategorii „Nowe technologie" oraz „Informacje, publicystyka, media". Najsłabiej wypadły natomiast witryny ujęte w kategorii „Budownictwo i nieruchomości".

Co ważne dla reklamodawców właśnie te strony najchętniej oglądały najbogatsze osoby o dochodach powyżej 3 tys. zł netto. Dużą popularnością cieszyła się także kategoria "Biznes, finanse, prawo". Najmniejsze zainteresowanie odnotowano w przypadku stron z kategorii „Praca i społeczności”

Podobne preferencje wykazywały osoby z wyższym wykształceniem. W tej grupie internautów największym powodzeniem cieszyły się strony z kategorii „Budownictwo i nieruchomości”, „Biznes, finanse, prawo” oraz „Turystyka". Z niewielkim zainteresowaniem spotkały się witryny z kategorii „Praca i społeczności " oraz „Nowe Technologie".

Co ciekawe także bezrobotni chętnie przeglądali strony na temat budownictwa
i nieruchomości oraz motoryzacji. Interesowały ich także zagadnienia poruszane w kategorii "Biznes, finanse, prawo". Najrzadziej odwiedzali serwisy sportowe.

Kobiety preferowały serwisy zgrupowane w kategoriach: „Styl życia”, „Praca i społeczności” oraz Edukacja. Co ciekawe panie o bardziej urozmaiconych zainteresowaniach, dłużej od mężczyzn, przeglądały witryny poświęcone budownictwu i nieruchomościom.

Reklamodawcy coraz bardziej interesują się internetem, bo systematycznie wzrasta liczba osób, korzystających z sieci. W marcu tego roku w Polsce było 12 262 952 internautów. Oznacza to wzrost o niemal 3,5 mln osób, w porównaniu z marcem ubiegłego roku.

Internauci korzystają z sieci coraz dłużej, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu tego roku przeciętny użytkownik internutu spędził przed komputerem niemal 27,5 godziny, w tym czasie wykonał 1642,31 odsłon. Tymczasem w marcu 2005 czas poświęcony na korzystanie z internetu nieznacznie przekroczył 20 godzin, średnia liczba odsłon wyniosła 1204,64.

Aż 46,44% polskich internautów to osoby poniżej 24 roku życia, czyli w większości jeszcze uczące się. Oznacza to, że wysyp reklam w polskim internecie nastąpi za kilka lat, kiedy ci ludzie zaczną pracować i będzie ich stać na poważniejsze zakupy.

Komentarze

Powiązane

01.10.24, 22:15
| radio » ludzie
Iga Dudziuk w zespole Meloradia. Poprowadzi w duecie z Norbertem Bieńkowskim
Iga Dudziuk dołącza do ekipy Meloradia. Od 2 października br. w duecie z Norbertem Bieńkowskim poprowadzi program „Freak Fight”.
01.10.24, 15:15
| radio » informacje
Dzień Polskiej Muzyki w eterze, telewizji, sieci i sklepach muzycznych
1 października br. obchodzony jest Dzień polskiej Muzyki To kampania społeczna, która ma promować polską muzykę i zwiększać świadomość Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja ma wspierać rodzimy rynek muzyczny i podkreślać rolę muzyki w życiu każdego z odbiorców.
01.10.24, 13:50
| radio » ludzie
Karolina Korwin-Piotrowska poprowadzi nowy program w Jedynce
Do zespołu Polskiego Radia dołącza Karolina Korwin-Piotrowska –dziennikarka i publicystka oraz krytyk filmowy. Wkrótce poprowadzi nową audycję weekendową w Programie Pierwszym Polskiego Radia.
01.10.24, 12:33
| radio » informacje
Radio CCM przeszło do historii. Ruszyło Radio ESKA Południe
We wtorek, 1 października br. rozpoczęło nadawanie Radio ESKA Południe, które zastąpiło Radio CCM To 42. rozgłośnia lokalna emitującą program pod tą marką.
01.10.24, 10:18
| radio » informacje
Radio ZET - Muzyka nr 1. Jesienna kampania i akcja Radia Zet
1 października br. rozpoczęła się jesienna kampania „Radio ZET – Muzyka nr 1”, która obejmuje telewizję, sieci kin i internet. Kampanii towarzyszy akcja, podczas której prezenterzy stacji wraz z polskimi gwiazdami muzycznymi będą odwiedzać słuchaczy z całej Polski.
30.09.24, 16:15
| radio » informacje
O historii polskiego hip-hopu w podcaście Czwórki Wychowani na…
Radiowa Czwórka z okazji Międzynarodowego Dnia Podcastów, 30 września br. zaprezentowała nowy, oryginalny podcast „Wychowani na…” opowiadający historię rodzimego hip-hopu.
30.09.24, 11:54
| radio » ludzie
Paweł Heba Dyrektorem Agencji Kreacji Projektów Podcastowych w Polskim Radiu
Paweł Heba przechodzi do Polskiego Radia i obejmie stanowisko Dyrektorem Agencji Kreacji Projektów Podcastowych.
30.09.24, 09:50
| radio » ludzie
Arkadiusz Sikora w ekipie Radia VOX FM
Od października br., nowym prezenterem Radia VOX FM będzie Arkadiusz Sikora. Poprowadzi codzienne pasmo „ W Rytmie Hitów” emitowane w godz. 11.00-14.00.
30.09.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Radio ESKA uruchomiło serwis tematyczny Eskapady
Pod nazwą Eskapady ruszył nowy projekt internetowy Radia ESKA poświęcony podróżom po Polsce, zwiedzaniu mniej i bardziej turystycznych zakątków, aktywnemu wypoczynkowi i sposobom na udany relaks.
30.09.24, 06:30
| radio » informacje
VOX FM nadaje z nowego multimedialnego studia
Wszystkie programy Radia VOX FM nadawane są już z nowego multimedialnego studia, które jak podkreśla nadawca, jest większe, nowocześniejsze i kompatybilne z nowym kolorem brandu.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.