03.02.24, 09:00

Podsumowanie 2023 roku: Ewelina Puławska (Good One PR)

Ewelina Puławska, fot. Konrad Werkowicz

Ewelina Puławska, Account Director w agencji Good One PR, podsumowuje 2023 rok w branży dla portalmedialny.pl.

Minął kolejny ważny rok dla naszej branży. Public relations stale się rozwija i ewoluuje, tak samo jak zawód PR-owca. Nie sposób opisać wszystkich zmian, które mają bezpośredni wpływ na naszą branżę, jednak poniżej przedstawiam trzy najważniejsze z nich. W moim odczuciu to właśnie one będą odgrywały ważną rolę w dyskusji o PR również w 2024 roku.

ESG w centrum uwagi 

Raportowanie niefinansowe staje się jednym z ważniejszych i trudniejszych wyzwań, przed jakim stają firmy. 5 stycznia 2023 roku weszła w życie dyrektywa CSRD, a pierwsze podmioty zostaną zobowiązane do raportowania na jej podstawie w 2025 roku – dane obejmą obrotowy rok 2024. Ten globalny trend obliguje biznes do realnych zmian. W 2024 r. firmy w dalszym ciągu będą podkreślać swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, a kampanie PR będą koncentrować się na prezentowaniu praktyk przyjaznych dla środowiska, społecznie odpowiedzialnych i uwzględniających zasady ładu korporacyjnego. 

AI usprawni pracę PR-owców 

Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji zmieniają wiele branż. W 2023 r. w dalszym ciągu było głośno o ChatGPT oraz jego kolejnych wersjach. Nie wierzę, że AI zastąpi PR-owców, ale jestem przekonana, że ChatGPT może być kolejnym narzędziem, które usprawni naszą pracę. Tak jak monitoring mediów, aplikacje do zarządzania projektami, czasem pracy czy dystrybucją treści do dziennikarzy. Pamiętajmy przy tym oczywiście o zagrożeniach ze strony sztucznej inteligencji - mam tu na myśli generowanie fake newsów. ChatGPT, jak każde inne narzędzie w rękach człowieka, powinien być stosowany z rozwagą i uwzględnieniem jego wszelkich ograniczeń i niedoskonałości.

Rewolucja w mediach 

To, co wydarzyło się z polskimi mediami po 15 października odbiło się głośnym echem nie tylko w naszym kraju. I te zmiany oraz ich skutki będą widoczne również w 2024 r. Mało tego, ta rewolucja nadal trwa. Nie mam tu na myśli wyłącznie mediów publicznych. Ogromne roszady personalne dotyczą nie tylko TVP i Trójki, ale też Polsatu, TVN, dzienników ogólnopolskich, lokalnych i innych mediów. Tak samo prasy, RTV, jak i portali internetowych. Od naszej branży zmiany te wymagają jeszcze większej uwagi niż zwykle oraz trzymania ręki na pulsie. No i oczywiście aktualizacji listy kontaktów.

Z kolei trzy najważniejsze wydarzenia w Good One PR w 2023 roku to: 

Mocne debiuty branżowe

Podsumowanie tego, co działo się w naszej agencji w ubiegłym roku, zacznę od debiutów branżowych. W 2023 roku dwuosobowy zespół z Good One PR po raz pierwszy wziął udział w jednym z najważniejszych konkursów branży kreatywnej – Young Creatives Cannes. Naszą agencję reprezentowali Ilona Rutkowska i Jakub Macyszyn, a ich debiut zaowocował wygraniem nagrody głównej w kategorii PR. Zwycięzcy reprezentowali również Polskę w międzynarodowym konkursie Young Lions Competition 2023 w Cannes.

Myśląc o debiutach branżowych muszę również wspomnieć o rankingu magazynu „Press”. Co roku redakcja przygląda się kondycji branży public relations w Polsce, w tym poszczególnym agencjom PR: ich przychodom i zyskom, obsługiwanym projektom, zmianom w strukturach oraz osiągnięciom. W ubiegłorocznej edycji PR Check znalazły się 43 agencje PR i pierwszy raz nasza agencja. Jest to dla nas kolejne ważne wyróżnienie i docenienie naszej codziennej pracy. I uważam, że o sukcesach warto mówić głośno, szczególnie, kiedy stoją za nimi ludzie mocno zaangażowani w działania, a dokładnie tak jest w Good One PR. 

Ważne kampanie pro bono

Społeczna odpowiedzialność biznesu wpisana jest w DNA naszej firmy. Dlatego od lat realizujemy projekty pro bono dla wybranych podmiotów. W 2023 r. w kontynuowaliśmy działania dla Fundacji Saventic, której głównym zadaniem jest wspieranie szybszej diagnostyki chorób rzadkich. W ubiegłym roku do portfolio klientów Good One PR dołączyła również Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie, wysokospecjalistyczny ośrodek w zakresie leczenia dzieci z nowotworami. Pierwszym sukcesem w ramach tego projektu była kampania (P)okaż serce, której drugą edycję realizujemy w tym roku. 

Nowe biuro we Wrocławiu

Rok 2023 zakończyliśmy zmianą biura we Wrocławiu. Postawiliśmy na większą przestrzeń w nowym inkubatorze przedsiębiorczości triQube. Nowoczesny obiekt, poza biurem na wyłączność, oferuje sale konferencyjne, biura wirtualne, przestrzeń do coworkingu oraz studio nagrań audio i wideo. TriQube znajduje się na Borku, czyli jednym z najbardziej zielonych osiedli Wrocławia, przy ulicy Januszowickiej 5 – rzut beretem od wcześniejszej siedziby naszego wrocławskiego oddziału firmy. Biuro Good One PR mieści się pod nr 121, na I piętrze. Lokalnym oddziałem agencji zarządza Martyna Dziopak-Mroczka, związana z naszą agencją od 2015 roku.

Ewelina Puławska, Account Director w Good One PR

Ekspert w dziedzinie komunikacji produktowej i korporacyjnej. Z Good One PR związana od blisko 12 lat, gdzie prowadzi działania na rzecz kluczowych klientów agencji oraz zarządza zespołem konsultantów. Absolwentka Wydziału Nauk Humanistycznych UKSW, Wyższej Szkoły Promocji w Warszawie oraz London School of Public Relations, zakończonej międzynarodowym certyfikatem PR. Posiada bogate doświadczenie w realizacji kompleksowych strategii komunikacyjnych. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, które zrzesza profesjonalistów z branży PR.

Komentarze

Powiązane

17.05.24, 15:00
| reklama & PR » informacje
Magdalena Boczarska ponownie ambasadorką farb Dulux Ambiance Ceramic
Ruszyła nowa kampania reklamowa farb Dulux Ambiance Ceramic. Ambasadorką marki Dulux, podobnie jak w ubiegłym roku, jest znana i ceniona polska aktorka, Magdalena Boczarska. Kampania będzie prowadzona w różnych kanałach, w tym m.in. w social mediach i TV.
17.05.24, 11:59
| reklama & PR » informacje
Coca-Cola odkrywa najlepsze lato. Twa kampania Endless Summer
Fani Coca-Cola mają możliwość zdobycia biletów na najciekawsze wydarzenia tego lata. Do wygrania są wejściówki na największe festiwale muzyczne oraz mecze UEFA EURO 2024. Marka zaprezentowała również limitowaną serię butelek i puszek. 
17.05.24, 10:15
| reklama & PR » informacje
Pożyczka na „mi się”. Alior Bank startuje z kampanią marketingową
Alior Bank rozpoczął wielokanałową kampanię marketingową promującą nowy produkt kredytowy – Pożyczkę na „mi się”. W ramach oferty można uzyskać środki na dowolne cele, bez dodatkowych kosztów prowizji. W działaniach reklamowych zostaną wykorzystane różne kanały komunikacji, m.in. telewizja, punkty obsługi klienta (POS), a także digital.
17.05.24, 09:00
| reklama & PR » informacje
Podaruj chwilę przyjemności. 30 tys. zł do wygrania w loterii marki LINDOR
Lindt & Sprüngli powierzył agencji UNIQUE ONE organizację loterii pro-mocyjnej dla marki LINDOR „Podaruj chwilę przyjemności”.
17.05.24, 07:45
| reklama & PR » informacje
Przepis na Swojaka. Dan Cake podaje obiad na nowo
Ruszyła kampania produktów grillowych Dan Cake. W tegorocznej odsłonie marka przekonuje odbiorców, że dania grillowe doskonale sprawdzają się jako pomysł na obiad przygotowywany dla rodziny i przyjaciół - nie tylko w plenerze, ale także w domowym zaciszu.
17.05.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Wills Integrated obsługuje markę Stargres
Agencja Wills Integrated rozpoczęła obsługę marki Stargres z Grupy Końskie. Wrocławska agencja strategiczno-komunikacyjna odpowiada za realizację wielokanałowej kampanii, której celem jest promocja gresowych płyt zewnętrznych z linii STAR 2.0 i STAR 3.0.
16.05.24, 20:45
| reklama & PR » informacje
Agencja KERRIS przygotowała koncepcję kreatywną dla marki Jan Niezbędny
Agencja KERRIS odpowiada za adaptację nowej kreatywnej koncepcji komunikacji Jana Niezbędnego w kanałach social media lidera branży artykułów gospodarstwa domowego.
16.05.24, 19:30
| reklama & PR » ludzie
Ania Kwiatkowska w Grupie Przestrzeń
Ania Kwiatkowska dołączyła do Grupy Przestrzeń (Przestrzeń – agencja strategiczno-kreatywna, Polot – agencja digitalowa, Wyraz – studio projektowe, Rozgłos – agencja mediowa) i objęła stanowisko Business Development Director.
16.05.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
Nowe opakowanie, to samo chrupanie!” Kampania marki Familijne
Ruszyła kampania wafli Familijne (Colian) w nowych opakowaniach. Spoty reklamowe będa emitowane w najpopularniejszych kanałach TV, na YouTubie oraz na platformach VOD do końca czerwca br.
15.05.24, 20:40
| reklama & PR » informacje
Rezi twarzą kampanii smartwatcha Huawei Watch 4 Pro Space Edition
Polski oddział Huawei CBG (Consumer Business Group) ruszył z kampanią promującą nową odsłonę smartwatcha premium z rodziny HUAWEI WATCH 4 Pro. Działania wspierające wejście na polski rynek wersji Space Edition obejmują różnorodne kanały i narzędzia marketingowe. Twarzą kampanii w Polsce jest Remigiusz reZi Wierzgoń.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy