30.01.24, 06:30

Podsumowanie 2023 r.: Joanna Dering (Altavia Kamikaze + K2)

Joanna Dering, Managing Partner Altavia Kamikaze + K2

Joanna Dering, Managing Partner Altavia Kamikaze + K2, podsumowuje dla portalmedialny.pl najważniejsze wydarzenia 2023 roku w branży.

2023 rok w branży

Rok 2023 okazał się niezwykle nieprzewidywalny dla branży kreatywnej. Wszyscy pracowaliśmy w kontekście zdarzeń, które mocno wpływają na konsumentów: wojna, inflacja, techniczna recesja, wybory, a także zmian technologicznych, które zaangażowały branżę. Swoje top 4 podsumowania 2023 roku rozpocznę więc od słowa zwinność:

Elastyczne podejście do kampanii i budżetów

W kontekście nieprzewidywalnych (tak, znowu) wydarzeń, które towarzyszyły nam w 2023 roku, utrwalił się trend planowania krótkoterminowego, który jest z nami od czasu pandemii.. Szybkie i elastyczne wdrażanie zmian w działaniach marek, dostosowane do zmieniających się warunków, wymagało bardzo bliskiej współpracy agencji z klientami i sprawności w pracy zespołów klienckich.

Boom sztucznej inteligencji

2023 to rok pod znakiem rozwiązań opartych o AI. Technologia jest co prawda z nami już ładnych kilka lat, ale ten roku przyniósł rozwiązania na tyle dojrzałe i funkcjonalne, że temat zyskał skalę. AI potrafi generować różnorodne treści: teksty, obrazy, wideo, głos, strony internetowe, co oznaczało konieczność testowania i wdrażania w agencjach nowych rozwiązań i sposobów pracy. I o ile to nie stanowiło wyzwania, to wyzwaniem na pewno okazał się brak jednoznacznych uregulowań prawnych.

Treści wideo - z TikToka na inne kanały

Już nie tylko twórcy, ale też brandy świetnie radzą sobie na TikToku. O ile robimy tiktoki, nie reklamy na Tiktoka ;) Charakterystyczny format i humor są też nierzadko adaptowane na inne kanały, jako skuteczny sposób zwiększania zasięgów i angażowania nowych grup odbiorców.

Kryzys zaufania do Influencerów, ale Inwestycje w mikro i nano twórców

Szereg wydarzeń w świecie influencerskim spowodował kryzys zaufania, co skłoniło marki do rewizji strategii. Zauważalny stał się trend inwestycji w mikro i nano influencerów, również tworzenie, edukację i animację własnych społeczności takich twórców wokół danego brandu. 

Rok 2023 w agencji

Rok 2023 był dla nas przełomowy. Rozpoczęliśmy go rebrandingiem z Kamikaze - part of Altavia Group na Altavia Kamikaze. Zmiana odzwierciedla coraz bardziej intensywną współpracę między agencjami w grupie Altavia, których jest już 70 i działają na 45 rynkach.

Z kolei zakończyliśmy go kolejnym rebrandingiem zamykającym transakcję, w ramach której agencja Altavia Kamikaze przejęła agencje K2 Create i K2 Precise stając się Altavia Kamikaze + K2. Tym samym mocno i na świeżo weszliśmy w agencyjną dorosłość (18 lat na rynku). Tworząc Altavia Kamikaze + K2 chcemy stworzyć najlepszy agencyjny zespół, pracujący dla retailerów i marek, zarówno na poziomie budowania świadomości i rozważania marki, domykania sprzedaży, jak i lojalizacji konsumentów. Rozwijamy nasze usługi kreatywne, socialowe, mediowe i martechowe tak, aby obsługiwać marki na wszystkich etapach Digital Customer Journey. Integrujemy kompetencje, żeby zwiększyć efektywność naszych działań i uprościć współpracę naszym klientom. Za tymi planami stoi dziś zespół 180 ekspertów w ramach połączonych struktur.

W 2023 r. skupialiśmy się na rozwoju relacji z naszymi klientami, co zaowocowało powiększeniem scope’u współpracy lub liczby obsługiwanych brandów, za co bardzo dziękujemy. Szczególnie ciekawy obszar, który rozwijaliśmy to Tik Tok - niestandardowe podejście oparte na pracy twórców, których zaprosiliśmy na pokład już kilka lat temu. Odwaga i zaufanie klienta zaowocowało nagrodą główną Golden Arrow w kategorii social media za działania dla marki Kaufland na Tik Toku. W przypadku zespołu dawnego K2 Create, rok został zwieńczony srebrnym Effie za akcję Bayraktar dla Ukrainy ze Zrzutka.pl. Gratulacje dla klientów i zespołów.

Joanna Dering

Partnerka współzarządzająca połączonymi strukturami agencji Altavia Kamikaze, K2 Create i K2 Precise pod wspólnym brandingiem Altavia Kamikaze + K2. Od 19 lat w branży.

Komentarze

Powiązane

17.05.24, 21:00
| reklama & PR » informacje
Czytajcie! Czytanie daje wolność! Wystartowała kampania #TataTeżCzyta2024
Kampania #TataTeżCzyta2024, organizowana przez Fundację Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak, ma na celu zachęcenie mężczyzn, zwłaszcza ojców, do regularnego czytania dzieciom. Akcja podkreśla, jak ważne jest wspólne czytanie dla rozwoju dziecka. 
17.05.24, 15:00
| reklama & PR » informacje
Magdalena Boczarska ponownie ambasadorką farb Dulux Ambiance Ceramic
Ruszyła nowa kampania reklamowa farb Dulux Ambiance Ceramic. Ambasadorką marki Dulux, podobnie jak w ubiegłym roku, jest znana i ceniona polska aktorka, Magdalena Boczarska. Kampania będzie prowadzona w różnych kanałach, w tym m.in. w social mediach i TV.
17.05.24, 11:59
| reklama & PR » informacje
Coca-Cola odkrywa najlepsze lato. Twa kampania Endless Summer
Fani Coca-Cola mają możliwość zdobycia biletów na najciekawsze wydarzenia tego lata. Do wygrania są wejściówki na największe festiwale muzyczne oraz mecze UEFA EURO 2024. Marka zaprezentowała również limitowaną serię butelek i puszek. 
17.05.24, 10:15
| reklama & PR » informacje
Pożyczka na „mi się”. Alior Bank startuje z kampanią marketingową
Alior Bank rozpoczął wielokanałową kampanię marketingową promującą nowy produkt kredytowy – Pożyczkę na „mi się”. W ramach oferty można uzyskać środki na dowolne cele, bez dodatkowych kosztów prowizji. W działaniach reklamowych zostaną wykorzystane różne kanały komunikacji, m.in. telewizja, punkty obsługi klienta (POS), a także digital.
17.05.24, 09:00
| reklama & PR » informacje
Podaruj chwilę przyjemności. 30 tys. zł do wygrania w loterii marki LINDOR
Lindt & Sprüngli powierzył agencji UNIQUE ONE organizację loterii pro-mocyjnej dla marki LINDOR „Podaruj chwilę przyjemności”.
17.05.24, 07:45
| reklama & PR » informacje
Przepis na Swojaka. Dan Cake podaje obiad na nowo
Ruszyła kampania produktów grillowych Dan Cake. W tegorocznej odsłonie marka przekonuje odbiorców, że dania grillowe doskonale sprawdzają się jako pomysł na obiad przygotowywany dla rodziny i przyjaciół - nie tylko w plenerze, ale także w domowym zaciszu.
17.05.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Wills Integrated obsługuje markę Stargres
Agencja Wills Integrated rozpoczęła obsługę marki Stargres z Grupy Końskie. Wrocławska agencja strategiczno-komunikacyjna odpowiada za realizację wielokanałowej kampanii, której celem jest promocja gresowych płyt zewnętrznych z linii STAR 2.0 i STAR 3.0.
16.05.24, 20:45
| reklama & PR » informacje
Agencja KERRIS przygotowała koncepcję kreatywną dla marki Jan Niezbędny
Agencja KERRIS odpowiada za adaptację nowej kreatywnej koncepcji komunikacji Jana Niezbędnego w kanałach social media lidera branży artykułów gospodarstwa domowego.
16.05.24, 19:30
| reklama & PR » ludzie
Ania Kwiatkowska w Grupie Przestrzeń
Ania Kwiatkowska dołączyła do Grupy Przestrzeń (Przestrzeń – agencja strategiczno-kreatywna, Polot – agencja digitalowa, Wyraz – studio projektowe, Rozgłos – agencja mediowa) i objęła stanowisko Business Development Director.
16.05.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
Nowe opakowanie, to samo chrupanie!” Kampania marki Familijne
Ruszyła kampania wafli Familijne (Colian) w nowych opakowaniach. Spoty reklamowe będa emitowane w najpopularniejszych kanałach TV, na YouTubie oraz na platformach VOD do końca czerwca br.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy